Ongelma on siis, että en saa uTorrentia lataamaan tiedostoja nopeammin. Yrittänyt oon todella monta kertaa ja tuntuu, että kaikkea on jo kokeiltu useaan kertaan. Alussa portit olivat vinksallaan, mutta nyt tulee testillä ok. F-secure 2007:stäkin on tehty ne erikoisasetukset. Eilen latasin lvllordin ja nostin sen rajoituksen 500 niinkuin minulle neuvottiin, mutta silti latausnopeudet ovat käsittämättömän hitaita! Mulla on 8/512 netti ja Zyxelin P660H-D1 -modeemi. Modeemiasetukset oon tehny sen hannun ohjeen mukaan, joten siellä puolella ei pitäisi olla mitään häikkää. Porttitestillä tulee siis ok ja nopeusasetukset luulisi olevan kohdillaan uTorrentissa. Lataus pyörii siinä alle 10 kbit/s vaikka seedejä on 12(12) ja leecherejä 35(900), eli missä siis vika?
Sen verran vielä, että johtuisiko latausnopeuden hitaus mahdollisesti noiden jakajien vähyydestä? Ihmettelen vaan, kun lataussivulla seedejen määrä oli n. 200 ja leecherejen n. 1200 ja kun aukaisin tiedoston uTorrenttiin niin seedejä oli vain se 12(12) ja leecherejä toi 35(900). Mihin seedit yhtäkkiä katosivat? Ja mitä toi suluissa oleva luku tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Johtusko osittain tuosta epäsymmetrisestä netistä ja ratiot kohdillaan, riipuu tietysti trackkerista. suluista ja muusta... http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/463894#2812419
ratio jakosuhde Paljonko tietoa on lähetetty suhteessa latausmäärään. Mitä suurempi tämä suhde on, sen parempi. Hyvänä suhteena voidaan pitää 1.5 eli on jaettu 1.5 kertaa niin paljon kuin ollaan ladattu. Riittävänä suhteena voidaan puolestaan pitää 1.0. http://fi.wikipedia.org/wiki/BitTorrent Jotkut trackkerit ilmeisesti rajoittavat latausta, jos jakosuhde ei ole kohdillaan.
Tuo ei taida kuitenkaan tuohon vaikuttaa. Selvällä järjellähän tajuat, että mitä kauemmin annat ohjelman olla päällä, sitä enemmän ohjelma pystyy lähettää. Koeta ladata isohuntista joku leffa, jolla on paljon seedejä. Tuolla ei ainakaan rajoiteta ration mukaan latausta.
Tarkemmin ku sitä nettilaskua kattoi, niin onhan se sittenkin 8m/1m netti Mutta eihän tos oo mun mielestä mitään järkeä, että netissä lataussivulla seedien määräksi ilmoitettiin n.200 ja latauksen alussa niitä on vain 12!?!? Lataajien määrä sen sijaan pysyi jokseenkin hyvissä lukemissa(900)
Lataajien määränä tuollainen luku ei ole hyvä lukema, kun seedejä on vain tusina. Eli yritä ladata joku tiedosto, jossa on oikeasti paljon seedejä.
Nyt nopeutui se sama tiedosto huomattavasti. Seedejä ei tullut yhtään lisää, mutta kun poistin uTorrentin ja asensin sen uudelleen ja tein kaikki asetukset, niin johan heräsi uudelleen Nyt lataa samoilla jakaja/lataaja-määrillä ku ennenkin jotain 200kt/s.
Koitas jonkusen aikaa lähetysrajaksi 36kt/s, en kyllä suosittele käyttämään niillä trackkereilla joissa rajoituksia käytössä ainakaan pitempiä aikoja.
Kannattaa myös kokeilla jostain muuta ohjelmaa. Itsellä joskus oli abc eikä sillä saanu mitään, sitte kokeilin bitcometia ja alko lataukset toimiin paljo paremmin. Eikä mulla oikeen toiminu toi utorrent ku kokeilin
Taas yksi tärkeimmistä asetuksista saattaa olla pois päältä, varmista asetuksista, että: Protokollan salaus > Käytössä
Kärsivällisttyyä vain niiden kanssa. Itse latailen aina välillä nyrkkeilyotteluita koneelleni azeuruksella, ja olen tyytyväinen, jos tulee 10 kb/s. Eiväthän ne nopeasti tuolla tavalla tule, mutta parempi näinkin, kun ei ollenkaan. Videoiden koko vaihtelee välillä 100 MB - 4 GB, eli kärsivällisyyttä touhuun.