utorrent sanoo mulle, että verkkoasetuksissa on häikkää ja sitte se sanoo että porteis on jotaki vikaa vaikka oon porttiohjannu sen...modeemi on Zyxel prestige 660HW-61. mikä se on se static ip adress? onko se se 192.168.1.33??mulla on nyt kyllä joku aivan sekasin täs modeemis...
Tein pientä jäljitystä, mainitsit tuolla ketjussa tuosta F-Secure 2007-versiosta ja valitettavasti juuri se versio on kaikkein wattumaisin tekele p2p-ohjelmia ajatellen. Siihen pitää nimittäin myös puhkoa manuaalisesti reikiä eli pelkän ohjelman salliminen sitä kysyttäessä ei riitäkään. Tuosta aikaisemmissa ja myöhemmissä versioissa tuo on hoidettu helpommin. Ohjeita tuolla. Ja tietysti omalla vastuulla.
Toimiiko jos poistat Zyxelin palomuurin käytöstä ja teet porttiohjauksen vain Zyxelin NAT asetuksiin? Eli vika voi olla palomuurin porttiohjauksessa. Onko verkossa yksi tietokone vai useampi (jolloin tehdään kiinteät IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin)? Mikä palomuuriohjelma käytössä? Toimiiko jos käytössä on vain Windowsin oma palomuuri? edit: Jos sulla on F-Secure 2007 versio, niin vika on silloin siinä niinkuin 79atanos viestissä kirjoitti.
F-secure on ja mite zyxelin palomuuri pois käytöstä kun mulla ei ookkaa ruksia siinaä enable firewall kohdass....yks kone on vaa verkos..
Ilmoittaa , että portit on Ok...mutta noi verkkoasetukset vaa pysyy huonona...tietääkseni meillä 1mbs netti ja toinenki joku 12343-yhteys on päällä kumpi mulla sitte on päällä??nopeustesti näytti surkeaa 279.. meillä kyllä keskiviikkona pitäs nopeus nousta 8mbs...
Jos Zyxelin asetuksissa ei ole ruksia kohdassa "Enable Firewall" niin silloin palomuuri ei ole päällä ja silloin tehdään vain Zyxelin NAT asetuksiin uTorrentin portille porttiohjaus. Jos sulla on F-Secure 2007 versio niin siihen on tehtävä uTorrentin portille porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/444164 Kun uTorrentin alapalkin pallukka on jatkuvasti vihreä kun lataat torrenttia, niin silloin uTorrentin porttiohjaus on oikein Zyxelissä ja F-Securessa (mikäli sulla on 2007 versio). Mitä tarkoitat "verkkoasetukset vaa pysyy huonona"?
Portit on asetettu oikein...verkkovelhon asetukset on jotenki väärin...tiedän, että mulle tulee huomenna 8mb netti eli säädän ne oikein..mutta sellane onkelma, että mulla on kaks yhteyttä toiminnas..toises näyttää paketit nollaa ja toises niis on joitakin numeroita, poistanko jomman kumman käytöstä?? Portteja ei siis enää valita kun tein tos FSIS 2007 jutskan.ja muutenki noi mun asetukset on varmaa päi mettiä olisko jollakin antaa mulle tarkat ohjeet??
nyt se näyttää verkkoasetuksissakin OK, mutta latausta tulee silti vain 24 tai sinne päin...jakajat ja lataajat on mun mielestä ainaki aika hyvin..mitä toi muute merkittee että jakajia on 10(423) ja lataajia 67(2671)?
Käytä "Muokkaa viestiä"-nappulaa jos viestiisi on jotain lisättävää eli älä tee peräkkäisiä omia viestejä. Tuolta linkistä näet uTorrentin verkkovelhon asetukset. "Yhteyden tyyppi"-asetukseen laitat liittymäsi lähetysnopeuden, esim 8M/1M liittymässä asetuksiin xx/1Mbit http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176 Katso oppaasta myös kohta "Millä nopeudella saan ladattua torrentteja?" jakajia 10(423) ja lataajia 67(2671)? - torrentin jakajia on 423 ja olet yhteydessä 10 jakaajaan. - torrentin lataajia 2671 ja olet yhteydessä 67 lataajaan. Tätä en ymmärtänyt, tarkoitatko uTorrentissa vai jotain muuta?
Tarkotan, että käynnistä->Ohjauspaneeli->verkkoyhteydet on kaks yhteyttä yhdistettynä:/hitaammas yhteydes välkkyy ne paketit..joo toi utorrent näyttää vihreää merkkiä nyt, eli kaikki on ok, mutta latausnopeus on vaa 20.......1mb netti... EDIT-ja mistä tiedän mihin kansioon lataukset tulee??
Älä poista verkkoyhteydet ikkunasta mitään jos et tiedä mitä olet tekemässä. Kuva kertoisi enemmän. http://img221.imageshack.us/img221/1065/nimetnca1.jpg Lataukset menee siihen kansioon mihin valitsit ne ladattavaksi. Klikkaa ladattavan tiedoston riviä ja alempaa "Yleiset"-välilehdeltä näet kohdasta "Kohde" mihin tiedosto latautuu. Laita seuraava asetus niin tiedät mistä lataukset löytää. uTorrent > Ominaisuudet > Asetukset > Kansiot > [X]Uudet lataukset kansioon > klikkaa painiketta ja valitse latauskansio. Lataukset tulee joskus hitaasti ja joskus nopeasti, latausnopeus riippuu siitä millä nopeudella muut käyttäjät (jakajat/lataajat) jakavat torrenttia. Tärkeintä on että uTorrentin alapalkin pallukka on vihreä kun lataa ja uTorrentin verkkovelhossa "Yhteyden tyyppi"-asetus on oikein (liittymäsi lähetysnopeus).
OK...eli mulla toimii tää nyt täydellisesti kun tuo kerta näyttää vihreää pallukkaa... Kiitos kaikille jotka ohjasivat minua tietämätöntäD EDIT:Uusi ongelma:latasin ton päivityksen 1.8.1 ja se sanoo, että portti ohjattu oikein, mutta pitääkö sille F-securelle tehdä se ohjaus uudestaan....vihreä pallukka kyllä on mutta aattelin vaa ku noi jakajat ja lataajat on kunnossa ja silti tulee huonosti tavaraa......