Eli mulla on megan netti, jaettuna kahdelle koneelle.. Kun uTorrent lataa jotain niin yleensä max ~40-50kB/s ja seedaa saman verran.. Onko mahollista saada pelkästään lataamaan sillä 100kB/s? Kun tää on jaettu kahdelle koneelle niin tää siis käyttää sitä toistakin kaistaa..? Ja kun asetuksista laitoin max uploadiksi 1, niin samalla tippu latauski helvetin pieneksi.. :S!? E: Ja yleensä toi uppi on isompi! Prkl..
En käytä uTorrenttia, vaan BitCometia joka on parempi. Mutta asiaan: Megan netillä semmonen max. lataus nopeus on 100kb/s (vaihtelee vähä) Laita max uploadiksi 21 ja kato mitä käy, muista että lataus nopeus riippuu siitä, monta lähettäjää (seeds) torrentilla on...
torrenteissa on mitä nopeammin lähetät sitä nopeammin lataat, eli jos jaat täysillä pystyt lataamaan myös täysillä. koita reitittimen asetuksista pistää koko kaista yhelle koneelle
Itse olen huomannut että osittain pitäisi paikkaansa tämä että lataus nousee lähetyksen mukana. Monesti kun aloittaa uuden torrentin niin ei oikeen tahdo ladata mitään mutta sitten kun alkaa lähettämään kunnolla niin latausnopeuskin nousee mutta ei kuitenkaan julkisilla torrenteilla nouse mitenkään siihen ~1.2 mt/s mitä lähetysnopeus on.
BitTornadolla ainakin latas max sen about 40-50kB/s ja lähetti vähemmän.. Mikäli oikein muistan. Ja toi uTorrentti taas väkisinki lähettää enemmän :/ perseestä.. "No mikset sitten käytä sitä BitTornado!?" No siksi ku modeemi meni paskaksi ja BitTornado oli vanhalla modeemilla ohjattu oikein PFConfigilla. Ja tätä uutta modeemia ei sillä voi ohjata... Lataa siis aivan paskasti, mutta uTorrent pelittää, mutta ei omasta mielestäni hyvin, tajuatte kai...
Kokeile rajoittaa sieltä uTorrentin asetuksista sitä lähetysnopeutta hiukan. Eli jos sulla on UP kaista 512, niin laita lähetysnopeus arvoksi vaikka 45.
Yksinkertaista mutta totta: Mitä nopeammin jaat sitä nopeammin saat ladattua. P.S. BitTornadossakin lukee näin (suomennettu): "Jakamisnopeutesi on ns. yhteydessä latausnopeuteesi".