Ostin juuri vähän aikaa sitten ensimmäisen oman kannettavan tietokoneen, ja tottakai siitä pitää huoli pitää. Voisiko joku ehdotella minulle hyvän ilmaisen "viruspaketin", eli mitkä ohjelmat kannattaa koneelle lataa ja asentaa. Joku paketti siis olisi hyvä mihin kuuluu virusohjelma, vakoiluohjelma, puhdistusohjelma jne. Vituttaa selittää, kun ei itekkää oikeen näistä tajua.
Virustorjunnaksi avast!. Se sisältää kaikki. Netti suojauksen, msn suojauksen p2p suojauksen ja paljon muuta!
Avastia suosittelen minäkin. Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on, Vista? http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Minä kyllä suosin AVG Free Edition 8.0.100 Sisältää kaiken tuon, mitä vaadit ja on todella hyvä. Avast! osoittauti ainakin tässä koneessa aika.... no, en sanokaan AVG:ssa on anti-spyware, link-scanner, E-mail-scanner, Antivirus, Resident shield. Toimii huomaamattomasti, ei jähmää konetta. Mutta makunsa kullakin, sano eräs, jne.
Joo Windows Vista tässä uudella koneella on? Käykö jotkut toiset ohjelmat paremmin sitte XP:lle kuin Vistalle?
Avast! mullakin pelittää aivan loistavasti. Faijan vistassa myös pelittää ilman ongelmia. Zonealarm palomuuriksi, jos et halua tyytyä windowsin omaan.
Eipä Avast! ja ZoneAlarm taida toimia yhdessä.. Laitappas AVG 8 ja Comodo. Nämä toimivat loistavasti ZA on muutenki minulla ollut välillä vähän epävakaa. Poistanut itsensä käytöstä jne jne --
Loistava on-- Tai siis oli. Eipä ole tuotakaan päivitetty kai vuosiin. Tottakai voi vielä Sygatea käyttää, eipä ole haittaohjelmat vielä löytäneet reittiä jota sygate ei estäisi. Antivirusohjelman päivittäminen taas on hyvin tärkeää, mutta kuten jo sanoin, eipä mitään tärkeitä asioita ole Sygatesta jäänyt pois. Itselläni ainakin Sygate toimi loistavasti ja oli yksinkertainen ja kevyt.