Uuden käyttötilin luominen Win7 ei onnistu

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by NoScape, Nov 17, 2013.

  1. NoScape

    NoScape Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2007
    Messages:
    202
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi,

    Yritin luoda jo aiemmin uuden peruskäyttötilin win7 Home Premium (64bit) SP1. Tilin onnistui luoda järjestelmänvalvojana ja sisäänkirjautuessa tulee virheilmoitus: "Palvelun Käyttäjäprofiili sisäänkirjautuminen epäonnistui. Käyttäjäprofiilia ei voi ladata".

    Annoin asian tuolloin (kuukausia sitten) olla. Nyt yritin uudelleen samalla lopputuloksella. Luodut käyttötilit löytyvöt ohjauspaneelin kautta ja niitä voi muokata.

    Tuen kautta löytyi korjauskeino, jossa piti muokata rekisteriä. Rekisteristä ei vaan löydy muita käyttötilejä kuin järjestelmätili ja perustili, jotka jo loin konetta asentaessa.

    Olen poistanut tekemäni toimimattomat tilit ohjauspaneelin kautta.

    Onko muuta vaihtoehtoa, kuin winukan uudelleen asennus? Mielelläni välttäisin tuota vaihtoehtoa.

    Mörköjä olen pyrkinyt häätämään ms security essentialilla sekä malwarebytesillä.
    Lähinnä PUPeja olen poistellut. Kertaalleen poliisivirus iski peruskäyttäjätilille, jonka taisin saada kokonaan poistettua (oli naamioitunut skypeksi).

    Otan mielelläni vastaan vinkkejä, jolla homman saisi pelittämään.

    Koneeseen ei ole tehty rautapuolen päivityksiä, ainoastaan ajurit pidetty kutakuinkin ajantasalla. Winukka on päivitetty Windows updaten kautta säännöllisesti.

    NoScape
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Tuo tuen mainitsema rekisteriavain luodaan vasta, kun uusi käyttäjä kirjautuu ensimmäisen kerran. Koska kirjautuminen ei onnistu, ei rekisteriavaintakaan tehdä.

    Ongelma näyttäisi johtuvan siitä, että uudelle käyttäjälle yritetään kopioida tietoja kansiosta C:\Käyttäjät\Default\AppData\..., mutta kyseisen tiedoston virheellinen suojausasetus estää tiedoston lukemisen.

    Event Viewerillä voi tarkastella, mistä tiedosto(i)sta on kyse. Ongelman voi korjata antamalla lukuoikeuden kaikille käyttäjille. Suojausasetuksisiin päästään klikkaamalla tiedostoa tai kansiota oikealla, valitsemalla Ominaisuudet ja sieltä välilehti Suojaus.

    Tarkempia tietoja löytyy seuraavasta viestiketjusta, kun jättää suurimman osan huomiotta ja poimii oleellisimman edellisten vihjeiden mukaan.
    http://answers.microsoft.com/en-us/...ws-7-the/dee340f7-5da9-402b-9e99-293dbd249a53
     
  3. NoScape

    NoScape Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2007
    Messages:
    202
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ok, hieno homma 1pertti!
    Täytyy kokeilla, kun taas pääsee koneen kanssa häärämään. Kiitos jo tästä. Muokkailen tähän kun oon yrittänyt neuvojesi mukaan ongelmaa ratkaista.
     

Share This Page