Tarvitsen apuanne! Ajattelin juuri ostaa uuden koneen, tässä ois lista mitä aijon ostaa: ================================================================= 1 69,80 Rosewill BLACKHAWK 1 99,80 ASRock Z77 Pro3, Z77 2 21,90 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 72,90 Western Digital Caviar Blue 500GB, SATA 6Gb/s 1 49,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla 1 142,80 Windows 7 Pro 64bit SP1 FI OEM 1 61,80 XFX Core Edition PRO 550W 1 31,80 ASUS Xonar DG 5.1 PCI 1 205,00 Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed 1 129,80 PowerColor Radeon HD 6850 1024MB ================================================================= Yhteishinta: 906,50e Kaikki osat on SilentRigistä. Mitäs pidätte? Kertokaa mielipidenne ja mitä voisi vaihtaa ja mitä puuttuu. Ja jos voitte , kertokaa miten voisin alentaa tuota hintaa , ei ole minulla vielä ihan tarpeeksi rahaa tuohon , vielä pitäisi tehdä töitä sen eteen. Kertokaa myös miten voisin parantaa Ja vielä haluaisin kysyä onko tuo äänikortti pakollinen , olen huomannut että monella ei ollut sitä heidän ostoslistassaan.
Äänikorttia et tarvitse,koska emolla on ihan hyvä ota windowsiksi home premium mielummin poweriksi rittäisi 450W versio
no,450W versiossa on "vain" pci-e 6pin liitin,ja se on 450W ja se on hieman halvempi no,prossuilla ei nyt oikein ole eroja,sandy kellottuu enemmän kuin ivy,ivy taas on vakiona sandyä tehokkaampi
no,niissä ei oikein ole mitään eroa,muuta kuin että pro versiossa on jotain toimistokäyttöön sopivia "osia" joita et luultavasti pelikäytössä tarvitse
i46.tinypic.com/2w3uucj.png Katsoin Jimmssistä osia , koska Silentissä oli osa loppunu , mitä sanot noista?
itse en kyllä ymmärrä,miksi ihmiset haluavat prossun (esim,i5) joka maksaa 200e,ja sitten sen kaveriksi näyttiksen,joka maksaa reilu satasen,mutta,se siitä OT:sta, kasaa tuo kone itse,PALJON halvempaa,tai jos haluat kasattuna,katso systemastoresta osat
Kokoamispalvelu tarkoittaa että olet kiinni hinnoituksessa. Win7Pro tarkoittanee että aiot "löytää" isoja photoshop-tyylisiä ohjelmia halvalla? Kysymys , haluatko suositeltavaksi halvinta paskaa vai kokoatko konetta itsellesi?
Haluan löytää parhaan koneen minkä saan budjetillani , mielummin en kasaa mutta voin itsekki kasaa jos niin on pakko ( en kyllä osaa, mutta eihän kukaa osaa jos ei koskaa yritä)
Prossuksi i5 3570k ja näyttikseksi GTX 560 ti 448. Windows'iksi 64-bit Home Premium. Äänikortti pois ja kasaat itse.
SystemaStorella on vieläkin inhimilliset kasaushinnat ja euro päälle niin kasaustakuu. Jep, kannattaa ottaa jos ed. mainitulla jutulla mennään. Jää oma säätäminen pois. Kolikon toisella puolella, eli itse kasaamisella on melkoinen vaikutus ja arvostus masiinaa kohtaan. Tulee ikäänkuin henkilökohtaisempi eikä pelkkä tilattu kodinkone. Kasaamisesta on netti pullollaan youtube-videoita. Ei ole so hard thing mitä luulisi.
Muutama ruuvi ja pari piuhaa, hankalampaa on asentaa koko käyttöjärjestelmä. Aloittajalle, sinulla on toimiva kotelo ja pätevä poweri, tuosta on hyvä lähteä.
Yhden koneen (sigussa) olen kasannut eikä siltä tieltä ole paluuta. En olisi voinut kuvitellakaan, kuinka kiehtovaa koneen kasaaminen osa osalta on kaikkine vastoinkäymisineenkin. Yksin jäähdytystahnan lisääminen prossun päälle ja jäähyn sovitteleminen siihen on jännittävämpää kuin kymmenen Terminaattori kakkosta yhteensä. Ja sitten kun masiinan saa käyntiin, niin wow sentään! ;o)
Minulla oli systemastoren kokoamisen kanssa pienoisia ongelmia joten piti itse sinne sisälle mennä kattoon ja harjotella. Hauskaa ja yksinkertastahan toi ssd:n asentaminen oli, ei voi muuta sanoo. Tuli ajatus että olisinpa kasannut tän itse. No, seuraavan koneeni sitte Btw mistä mulla näitä offtopic juttuja oikeen puskee???