Elikkäs nyt olen sitä uutta konetta kattonu ja aattelin sitten sen itse kasata. Mitkä olisi parhaat osat ja mistä 500-550€ tjsp. hinnan ympärillä. Konetta käytettäisiin lähinnä pelaamiseen.
Nettori.org on todennäköisesti paras paikka hankkia osat kun aiot kasata itse ja ostat koko koneen. Tarvitseeko käyttöjärjestelmän tai joidenkin muiden tavaroiden kuin keskusyksikön mahtua tuohon budjettiin. Jossei tarvitse niin perus tavaroita: Intel E7200-E8500 HD4850 512MB 2-4Gb DDR2 800mhz muistia Kovalevy tietysti tarpeen mukaan mutta samsungin f1 tai wd:n aaks 640gb on aika suosittuja valintoja. Hinta noin 65 euron kieppeillä. Kotelo+virtalähteeksi menisi hyvin perus Antec Sonata III. Siihen vielä joku DVD-RW asema niin se on hyvä. Emolevyksi Asus P5Q tai PRO jos suunnitelmissa laittaa toinen näytönohjain myöhemmin. Halvempiakin tietysti löytyy. Ja ainakin jos ei kellottettua tule eikä toista näytönohjainta laitettua niin MSI:n P43 Neo-F on uudemmista emolevyistä halvemmasta päästä. Myös vanhempaa P35 sarjaa voi miettiä mutta jossain tapauksissa vaatii BIOS päivityksen että tunnistaa prosessorin. En jaksanut nyt laskea tarkempaa pakettia mutta eiköhän noista kasaa tuohon budjettiin sopivat osat.