Juu taas tälläinen aihe tänne... Tosiaan vanha Nvidia 9800 GTX alkaa näyttää jo ikänsä ja uutta korttia pitäs saada tilalle. Tälläinen on nykyinen kokoonpanoni: Operating System: Windows Vista™ Home Premium 64bit Mother board: Asus P5Q-E Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz Memory: 4094MB RAM Card name: NVIDIA GeForce 9800 GTX Power supply: 700 W Computer case: Antec Sonata III Nvidian kortteja olen yleensä suosinut, koska minulla on aina ollut vähemmän ongelmia niiden kannsa kuin ATI:n korttien kanssa. Olenkin ajatellut Nvidian uusimpia kortteja, GTX 570 ja 580 malleja. Tällä hetkellä raha ei ole niin tiukoilla, joten 580 mallinkin voisin ostaa, mutta onko se todella 500 € arvoinen ja olisiko ylilyönti hankkia noin tehokas kortti minun jo suhteellisen vanhaan koneeseen? Prosessoria ajattelin kyllä kellottaa, jotta ei sitä tarvitsisi lähteä uusimaan. Lähinnä haluasin pystyä pelaamaan Shogun 2 Total Waria high asetuksilla, ja sitten lähitulevaisuudessa RO2:sta ja Skyrimiä. Joten, GTX 570 vai 580, vaiko kenties jokin muu kortti? Kiitos kaikista vastauksista! =)
GTX 580 on tehokkain yhden piirin kortti. Prossu tuskin jää pullonkaulaksi joten jo rahaa on niin mikä ettei.
Jos sitä rahaa kerta on niin paljon, niin hanki vain GTX 580. Itse hankin viikko sitten GTX 570, eikä ole valittamista.
Korjaus kokoonpanooni, nyt kun tarkistin niin virtalähteeni onkin 700 W EIKÄ 750 W. Onko tuolla 50W erolla hirveästi väliä?
Onko noilla eri valmistajien korteilla hirveästi eroja? Tällästä vähän kattelin: Onko mistään kotoisin? Vähän olen kyllä kuullut ristiriitaisia mielipiteitä Palitin korteista. Tais sitten jos sen 580 GTX:n hommais, niin mitenkäs tällänen: Niin ja tuolta Mikromajasta mielellään hommaisin, kun sieltä on aina tullut koneet ja osat ostettua ja hyvin on aina pelittänyt. ^^ Mutta muitakin ehdotuksia toki otetaan vastaan.
Ehkä ottaisin kuitenkin tämän vaikka on 14e kalliimpi http://www.mikromaja.fi/maja/produc...IE 1536MB TWIN FROZR II OC&supplier=GNT&info= ei luulis paljoa toi 14 haittaavan jos ostaa 500e näyttiksen Ja jos gtx 570 niin tää http://www.mikromaja.fi/maja/produc... PCIE 1280 MB GDDR-5 SONIC&supplier=GNT&info= 23e halvempi kellot vaa matalemmat mut ne saa helpost nostettua.
Suosittelen GTX580:istä. Erivalmistajilla ei eroa muuten kuin ohjelmistoissa mitä tulee kortin mukana, voivat olla esi kellotettuja ja eroja kortin ulkonäössä, muuten sama perus pohja. Paitsi Gainwardin Phantom missä on 3g muistia.