Heippa olisikohan aika uusia näyttis vai olisiko teillä joitain hyviä ideoita miten saisin läppärini (Hp Probook 4525s) korjattua, kun käynnistän koneen niin viimeistään 15 min käytön jälkeen näyttö muuttuu violetiksi ja joissain kohdissa jotain vihreääkin väriä näkyy ja usein on jo heti käynnistäessä näyttö jo violetti..? Ajurit olen päivittänyt mutta ei asiaa auttanut ja näyttiksenä nyt siis toimii ATI Mobility Radeon HD 4250. Joten onko mitään muuta enää tehtävissä kun uusia näyttis ? Niin ja jos näyttis tarttee uusia niin millaista näyttistä suosittelisitte ? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista !
Oletko kokeillut käyttää konetta ulkoisella näytöllä? Vikahan voi nimittäin olla kannettavasi näytössä. En kyseistä mallia tunne, mutta pikaisen googlettelun perusteella koneeseen ei voi vaihtaa näytönohjainta. Vaikka voisikin niin se on usein monimutkaista ja kallista.
Olen Hdmi johdon kanssa koneen liittänyt tv:hen , ja silloin koneen näyttö oli violetti mutta tv:n näytössä kuva oli ihan kunnollinen.
Siinä tapauksessa vika saattaisi olla kannettavan näytössä. Sinuna kokeilisin laittaa koneen uudelleen televisioon ja ajella vaikka joitakin graafisia stressitestejä, ja katsoa pysyykö kuva normaalina. Jos kuva pysyy normaalina, vika on todennäköisesti kannettavan näytössä. Edit: Vaikuttaakos näytön kääntely koneen oman näytön kuvaan?
Välillä vaikuttaa välillä ei , myös jos koputtelee näyttöä / konetta tuosta näytön kiinnikkeitten läheltä niin välillä violetti väri alkaa ¨kadota¨ niin että on vain violetteja raitoja näytössä...
Tuossa vielä printscreeni tämänhetkisestä näytöstä. Paitsi huomasin että ei tuossa kuvassa näy mitään violettia kun avaa sen ehjällä koneella
Taitaa olla näytön kaapeli vioittunut. Onkos koneessa vielä takuuta? Jos on niin takuuseen, jos ei, niin avaisin koneen ja tarkistaisin näytön liittimet. Voi olla jokin liitin huonosti kiinni tai johto poikki.
Ja kun avaat niin varo sitä käynnistin napin ohkasta virtaliitintä, se on hyvin herkkä tietyissä malleissa menemään poikki, eli varovasti aukasee ja kattoo mistä mikin on kiinni
Takuusta en varma ole kun kaverilta olen ostanut käytettynä tämän ja kaveri vissiin ruotsista tämän ostanut... Mutta tarttee tarkistaa nuo johdot ja liittimet tuolta sitten.