Uuden pelikoneen kasaus 900e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Mazhu, Jul 24, 2011.

1. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Pian täyttyy varmaan kahdeksas vuosi kannettavani kanssa joten tarvitsisin uuden tietokoneen. En itse ymmärrä tietokoneista mitään joten luotan nyt teidän apuun. Kone tulisi pelikäyttöön ja netin selailemiseen. Minun olisi tarkoitus pelata koneella tulevaa Battlefield 3 (toki muutakin), joten haluaisin se toimivan mahdollisimman sujuvasti ja hyvillä grafiikoilla (jos vain mahdollista 900 eurolla).

Pakettiin pitäisi saada mahtumaan koneen lisäksi käyttöjöjestelmä, näyttö ja tottakai koneen kasaus. Koneen tulisi olla mahdollisimman hiljainen ja sellainen ettei kuumetu nopeasti. Katsokaa myös että koneeseen tulee kaikki mitä se tarvitsee toimiakseen, sillä itse en osaa metsästää oikeita osia. Budjetti on hieman ylä kanttiin joten se ei saisi nousta tuosta.

Last edited: Jul 25, 2011
  2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Laitan tuollaisen nyt alkuun. Käyttis (Win 7 64-bit) maksaa satasen, kasaus 30€ ja loput menee sitten näyttöön. Prossulle olisi hyvä hankkia erillinen jäähy, mutta Lapstoren valikoimat näyttävät nyt ihan ei oota niiden kohdalla. Ratkaisu on vaihtaa kauppaan Silent rigiin tai ostaa jäähy erikseen toisesta kaupasta. Mikään tykki pelikone tuo ei ole, mutta parempaakaan ei tuolla budjetilla saa. Yksi vaihtoehto on tietysti ostaa emolevy integroidulla näyttiksellä ja pelailla sillä niin kauan että saat rahat kasaan kunnon korttia varten.

3. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuolla koneella saat luultavasti sen BF3 pyörimään, asetuksista en sitten tiedä. Satasen kun löytäisit lisää niin saataisiin pakettiin GTX560 Ti, jolla pärjääkin pitkälle.

4. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Saattaa olla mahdollista että saan vielä sen yhden satasen lisättyä tuohon.

Onko tuon koneen kokoaminen vaikeaa? Hieman kyllä pelkään hajottavani jotain, mutta se saattaisi olla mielenkiintoista ja rahaahan siinä säästyy 30e.

Kuinka paljon pitäisi laittaa rahaa tuohon näyttöön? Saako 150 eurolla jo hyvän näytön?

5. Axu_

Trophy Points:
    143
    Satasella saisit reilusti pelitehoa lisää.

Koneen kasaaminen ei mun mielestä ole vaikeaa, mutta joku voi olla toista mieltä. Katsele näitä ja mieti itse: http://www.youtube.com/results?search_query=building+a+pc&aq=f
    30€ nyt tietty ei ole mahdoton summa siitä hommasta, mutta rahaa sekin. Oma valintasi, kukaan muu ei oikein voi tehdä sitä sun puolesta. :)

150 eurolla saa jo hyvän näytön:
    http://www.jimmspc.fi/tuote/E2380VX-PN
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=33216
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=29819

6. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Budjetti nousi juuri satasella, joten nyt pelikone, näyttö, käyttis ja kasaus 900 eurolla. Pistäkää uutta kokoonpanoa mitä tuolla rahalla saa.

7. Joopaa

Joopaa Guest

Last edited by a moderator: Jul 25, 2011
  8. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Näyttää ihan kivalta paketilta. Ajattelin että voisin itse kasata ettei tarvitse kauppaa vaihtaa:D

Tarvitaanko tuohon mukaan prosessorijäähdytintä? Vai onko se vain jokin lisätuote mitä ilman kone toimii?

9. simpsa

simpsa Regular member

Trophy Points:
    26
  10. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Elikkä tuossa olis nyt lista siitä mitä olisin tilaamassa

Käyttöjäjestelmä: (Microsoft) Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM
    Näyttö: (LG) 23" E2380VX-PN, 1920x1080, 5ms, 5M:1, VGA/DVI/HDMI
    Optinen asema: (Optiarc) Sony NEC Optiarc DVD-polttaja, SATA, 24x, musta
    Kotelo: (Antec) ATX-kotelo, Three Hundred Ultimate Gamer Case
    kiintolevy: (Samsung) 1TB SpinPoint F3 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM
    Muisti: (Kingston) 4GB, DDR3 1333MHz, CL9
    Emolevy: (Asus) M5A87, AM3+, AMD 870, DDR3, Core Unlocker, ATX
    Virtalähde: (XFX) 550W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze
    Näytnohjain: (Asus) AMD Radeon HD 6950 DirectCU II, 2GB, 2xDVI/4xDP
    Prosessori: (AMD) Phenom II X4 955BE Rev. C3, AM2+/AM3, 3.2GHz, 8MB, BOX

Se on melkein sama paketti mitä Joopaa ehdotteli, vaihdoin vain näytönohjainta parempaan ja prosessoria halvempaan. Hinta kyllä nousi melko korkeaksi, mutta mitä turhaan nyt säästelemään:) En usko tarvitsevani CPU cooleria jos sellainen tulee tuossa CPU:n mukan. Onko lista tilaamisen arvoista vai pitääkö jotain muutoksia vielä tehdä?

11. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Hyvältä näyttää. Toi vakiocooleri on melkonen sirkkeli, ei hattaa ellet piittaa metelistä.

12. Aisak

Aisak Guest

Juu ei se kasaaminen paha homma ole vaikka siltä tuntuukin :D ite kasasin pari viikkoo sit ja hyvin on toiminu vaikken tietokoneista mitään tiedäkkään :D

13. Gameson

Gameson Regular member

Trophy Points:
    46
    No kyllä taidat tietää kasauksesta jos kone pelittää nimittäin jos ei tiedä yhtään mitään kasauksesta niin siinä saattaa moni asia mennä pieleen. Lukaisemalla kaikki läpi ei pitäis mennä minkään pieleen. Vakio cooleri nyt ei välttämättä pidä kovaa meteliä. Minulla on ollut 2 konetta mis amd vakiocooleri ja yks oli aika sirkkeli tai no sama kuin tää mun nykyinen intelin vakio coolerilla ehkä vähän kova meluisempi. Toinen kone taas oli hiljainen jossa oli amd:n vakio cooleri.

14. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on nyt tällainen melko äänekäs läppäri niin ei varmasti kuulosta mikään enää tämän jäleen äänekkäältä:) Olen minä jo melko paljon katellu näitä pc:n kasaus videoita ja lueskellu kaiken näköstä juttua, uskoisin kaiken menevän hyvin.

Jos teille tulee jotain vielä kerrottavaa kuten ehkä vinkkejä kasaukseen tai vielä osiin liittyvää, pistäkää niitä ihmeessä tulmaan. Huomenna panen tilausta menemään, joten tässä vaiheessa kiitoksia kaikille avusta :D

15. Aisak

Aisak Guest

no ohjeita löyty onneks aika tavalla netistä :D ainoo mikä vähän tuotti hankaluuksii oli niiden piuhojen laitto mut kyl seki sit selkis :D

16. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Vielä tuli mieleen yksi kysymys: Tuleeko tuon prosessorin mukana joku piitahna pötikkä vai täytyykö se ostaa erikseen jostain?

17. Axu_

Trophy Points:
    143
    Prossujäähyn mukana tulee valmiiksi laitettu tahna (jos siis siitä boxedista puhut). Yleisestikin jäähyn mukana tulee aina tahna.

18. Mazhu

Mazhu Member

Trophy Points:
    11
    Joo siitä puhuin :) kiitti!

Share This Page