Minulla on tällä hetkellä citymarketista ostettu laptoppi ja ajattelin hankkia jotain pelaamiseen parempaa. katsoin jimm's sivulta valmiita custom pc paketteja ja näin monta kohtuu hintaista ja ihan hyvätehoista mutta tarvitsisin jonkun enemmän asiaan perehtyneen mielipidettä. En osaa itse rakentaa custom pc:tä mutta haluaisin noin 800e budjetilla hyvän peli tietokoneen johon voisin liittää tällä hetkellä tv:nä toimivan Benq television/näytön joten tarvitsisin koneeseeni VGA/HDMI liitäntä mahdollisuuden.Koska en itse osaa kasata tietokoneita onko jollakin sivulla semmoisia palveluita? Ps: Miten voin saada wlan yhteyden pöytäkoneeseen jos sitä ei ole sisään rakennettuna?
Luettele kaikki mitä tarvitset tietokoneelta. - Käyttöjärjestelmä - Näppis&hiiri - Kasaus, vai kasaatko itse ? - Miten näytön laita ? - Mitään muuta mukaan ?
Pelitietoknone -VGA/HDMI liitettävyys -budjetti 900 e ei haittaa vaikka menee melkein 1000e -käyttöjärjestelmä windows 7 (ihan mikätahansa paitsi starter) -voi pyörittää pelejä kuten:Skyrim(ultra grafiikoilla)ja BF3 -en aijo kellottaa -joku muu kasaa puolestani -näppäimet ja hiiri ovat tiedossa Logitech G19 pelinäppäimistö,Cyborg R.A.T. 9 pelihiiri. - BenQ 24" LED-TV E24-5500 toimii näyttönä -mielellään aika äänetön tietokone Muuta en osaa sanoa.
Lisäksi erikseen nämä Jimssistä, Rigissä näppikset ja hiiret törkeen kalliit: Unohdat siis samointein yli 100e näppäimistöt. Pelikäytössä tuo Arctosa pärjää helvetin hyvin, eikä sun tavii maksaa satasta siitä että on hienompi näppäimistö jolla pääset eteenpäin. Ei se pelin ukkeli liiku yhtään sen nopeammin. Eikä ne budjettiin mahtuis muutenkaan. Kuitenkin noi on pelihiiri ja pelinäppis. *Edit* Itseasiassa hommaa toi prossucooleri ja DVD asema Silentrigistä kun kasaus tuli mukaan. Jäi pois kun olin hieman ajatuksissani. Eli samat tilalle, halvin DVD asema sekä toi freezer 13, ja nimenomaan pro versio.
http://www.silentrig.com/product/1030/high-power-budget-slicf-ready tuohon vielä 4Gb kampa lisää ja 64bittinen Win7 jostain ~100e niin hinta on ~1000e.
Tossa on vain 1 muistikampa, mun ehdotuksessa kaks. Tossa ei ole erillistä prossucooleria. Win7 pro maksaa enemmän kuin 100 euroa. Tossa ei tule näppäimistöä tai hiirtä mukana. Plussaa tossa on 2500K setti.
Onko käyttöjärjestelmän elinkaarella väliä? Eli siis kuinka pitkään Microsoft julkaisee siihen päivityksiä. Windows 7 Home version tuki päättyy vuonna 2015 ja Pro version 2020.
No, jos aiot päiittää sen Windows 8:iin kun se julkaistaan niin eeipä sillä oikein väliä sitten oo. Mutta tuo muistaakseni tarkoittaa sitä, että jos ei päivitä Win 7:aan servicepakkeja niin silloin tuki loppuu tuolloin. http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle Tosta näät, että mm. Vistaa tuetaan vielä 2017 vuoteen asti. Tai esim. XP:tä vuoteen 2014. Joten mitä järkee uudempaa käyttistä Microsoftin olisi tukea vain vuoteen 2015?
Väärin meni... Kyllä Microsoft itse tietää nämä tukiasiat... support.microsoft.com/lifecycle/?LN=fi&p1=14484&x=13&y=23