uuden tietokoneen hankkiminen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by soilia, Dec 27, 2009.

1. soilia

soilia Member

Trophy Points:
    16
    Tarvitsen uuden tietokoneen työntekoon

Minulla on Winxp, johon on jo kerran vaihdettu uusi WINXP-ohjelma ja kovalevy.
    KOvasti kuitenkin ryttyilee, hidastelee, vaikka on f.secure ja olen ajanut chkdsk c: /R ja ccleanerin ja muut tietämäni korjausohjelmat.

Käytän konetta päivittäiseen työntekoon, pankkiohjelmat, sähköpostit, kirjanpito-ohjelmat,polttoaineen tilausohjelmat,
    Käytän tietenkin nettiä päivittäin ja anyseenkin olen siihen asentanut.

Tarvitsisin nyt uuden luotettavan perusjuhdan, varman, nikkoilemattoman laiteen, johon en mitään leikkiohjelmia asentaisi, vaan voisin olla varma sen toimivuudesta kaikissa olosuhteissa, jos mahdollista
    Kannettavassani on WIN VIsta, mutta sen tarkoitus on toimia kaikenvarana , eikä sitä ole kiva näpytellä

2. arnold69

arnold69 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikähän on budjetti?

Last edited: Dec 28, 2009
  3. soilia

soilia Member

Trophy Points:
    16
    Ajattelin, että ehkä 400 euroa.

Voin käyttää entistä näyttöä.
    Tarvitsisin toimivan työjuhdan jossa levytilaa yli 500 GT
    Vahalla levyllä jo 230 käytössä, raahaan mukana ikivanhoja aineistoja, vaikka ne on Buffalollakin
    Win XP olisi kuitenkin mieluisin , vaikka käytössäni onkin Win 2000 ja Win Vista , vanha XP tökkii, joten tarvitsen uuden, muita ohjelmia en tarvitse kun on jo omaksi ostettuina Microsoft Office, Coreldraw ja tarpeelliset hallinto-ohjelmat, sekä f-secure
    Pelejä en välitä pelailla, kun on tuo elämä muutenkin niin kiinnostavaa,

Minulla on ollut huonoa onnea konehankinnoissa, kun aina jokin mättää
    Tämäkin HP Pavilion on pettänyt pari kertaa, ensin rikkoutui kovalevy, ostin uuden, sitten jouduin hankkimaan uuden XP ohjelman, kun entinen sekosi siten, ettei siihen pystynyt asentamaan SP 3.
    Nyt taas tökkii hidastelemalla.

Ostin kaiken varalle pari vuotta sitten Acer Aspire-läppärin. Pariin kertaan käytin ostopaikassa , ennenkuin alkoi toimia. Nyt päivitän sen silloin tällöin pahan päivän varalle, kun tietone on välttämätön yritystoiminnassani.

Ehkäpä minussa itsessäni on jokin "energeettinen viritys", joka sekoittaa koneiden järjestelmät.

4. lolacco

lolacco Regular member

Trophy Points:
    26
    Emolevy
    Prosessori
    Kotelo
    Näytönohjain
    Kiintolevy
    Nuo ovat yhteensä n 262e mutta tuosta nyt puuttuu vielä käyttis ja muistit ainakin.

Nyt en valitettavasti kerkeä katsoa enempää ehkä joku muu voi jatkaa/korjata minun valintojani.

Last edited: Dec 28, 2009

Share This Page