Elikkäs tässä olis tää mun tuleva tietokone pelaamista varten, joten olis kiva saada ihmisiltä vähän mielipiteitä tästä tulevasta itsekootusta koneesta. Kaikki osat Jimm's Pc Store:sta ps. budjetti 1200€ Käyttöjärj: Win 7 Home Premium 64bit FIN Kotelo: Thermaltake Overseer RX-I ATX-kotelo Emolevy: Asus P8Z77-V LX2 ddr3 Prosessori: Intel Ivy Bridge i5, 3,4ghz LGA1155 Prosessori tuuletin: Thermalright True Spirit Muisti: Kingston HyperX 10th Anniversary Edition ddr3 1600mhz (2x4gb=8gb) Virtalähde: Silverstone 600w Strider Essential Näytönohjain: Asus Bundle Nvidia Geforce GTX 660 directcu II 2gb ddr5 DVD-asema: Asus DRW 24B5ST Kiintolevy: Seagate 1TB SV35, 7200rpm, sataIII Kone kootaan valmiiksi Jimms:llä Kokonaishinta on 1104,30€ Kiitos etukäteen lukeneille.
Odota kesään ja osta Haswell... Silent Rig saattaisi olla hieman halvempi kauppa ja poweriksi saisi Super Flower Golden Green 450W. Emo: Asrock Z77 Extreme4, jolloin voidaan kellottaa prossua kunnolla. Cooleri: Thermalright Macho HR-02, sama syy kuin ylemmässä. Poweri: XFX 550W Muisti: Kingston 1x8GB HyperX, Ivy tykkää 1.5V muisteista enemmän. Kovo: WD Blue 1TB Kotelo: Valkkasitko randomilla vaan jonkun, käviskö joku muukin? SSD: Tuolla budjetilla 120GB SSD kiintolevy käyttikselle ja muille Kingston V300 Silent Rig: = Tehokkaampi näyttis HD 7870 XT (vastaa niin sanotusti HD 7930) = Kingston SSD mukana = Koteloa voit miettiä viellä = Kellotus mahdollisuus todella korkea ja halvemmalla = Poweri huomattavasti laadukkaampi Koteloita:
Kaikenkaikkiaan fiksu paketti. Jos AP ei ole ennen ssd:tä käytellyt niin ilahtuu kyllä nopeudesta. Hyvin mahtui tuohon hintahaarukkaan. e. Aiheesta on AP:lla jo toinenkin ketju joten tämän viissin voisi lukita :/
toisaalta mullaki on noiden osien suhteen se takuu myös, koska ei siinä oo mitää järkee toisaalta ostaa parin tai kolmen sadan euron näyttistä vuoden takuulla jos se menee takuuajan umpeutuessa rikki tai tulee vika.
onko toi sitte miten huono/alitehoinen toi mun suunnittelema kone? kyllähän noi vaikuttais olevan ihan laatu osia ja plus se 3 vuoden takuu eli ei ole pelkoa jos tulee osaan vika, koska silloinhan sen osan pystyy vaihtamaan. Kyllähän niissä tehookin näyttäis olevan. En ny sitte tiedä kuinka tarkkaa se noitten osien valikoimisessa sitten on. Se Haswell juttu on kans vähä sellanen, että ku en jaksa odottaa kesään asti vain sen takia, että saisin koneeseen paremmin prossun. Eikä sitä edes tiedä kuinka kallis se tulee olemaan ja kuinka tehokas. Mulla ei kasva raha puussa.
Haswell on pikkusen nopeempi ja pikkusen kalliimpi. Emojen saatavuus tossa tulee se ongelma oleen. Jotain LGA1156 emoja ei oo pitkään aikaan saanu mistään. Sitä en tiiä miten valmistajat aikoo korvata ne hajonneet. Et jos on kone ostettu 2011 ja LGA1156 emo 3 vuoden takuulla hajoo, mitäs sit. Joka tapauksessa en ostais LGA1155 settiä enää.
No mulla ei oo mitää ongelmaa koska en ainaskaa aio tänä vuonna hankkia mitään Haswelliä. Mut mäki muuttelin noita mun osia. puolet noista osista on erilaiset. Esimerkiksi emolevy Asrock Z77 Extreme4, LGA1155, Intel Z77, ddr3