Hankinpa verkkokauppa.comista uuden ääsrockin emolevyn ja prosessorin. Avasin tänään paketin kun oli tarkoitus aloitella asennuksia ja huomasin heti että yksi pinneistä on vääntynyt. Miten tämä on käytännössä nykyisellä laatukontrollilla edes mahdollista? http://postimg.org/image/5q8ln057b/ (kts oikea yläkulma) Tuon nyt saattaisi saada itsekkin väännettyä paikoilleen mutta suurennuslasi ja joku työkalu on tätä varten hankittava. Pelkona tietysti että se katkeaa tai vahingossa hutaisen muitakin pinnejä lakoon enkä varmasti saa takuuseen tuotetta. Taitaa nuo takuuasiat vääntyneiden pinnien osalta olla muutenkin hankalia keissejä. Eka kerta kun itselle näin sattuu. Vinkkejä kuinka toimia?
Elä räpellä sitä yhtään vaan tiistaina rupeat hoitamaan asiaa takuun kautta. Jos teet enemmän hallaa emolle niin silloin voit kyllä sanoa moikat millekkään takuulle. Sitäpaitsi voin kokemuksesta sanoa että intel-emojen pinnien suoristus kuulostaa helpolta mutta on kaikkea muuta. Yhdestä oikassu pinnit ja toista en edes aio kokeilla. Rikkoutumisen vaara on suuri.
Tossa ois ollu yks varma keino saada takuu 100% kaupalle tai valmistajalle, kun eikös Verkkokaupan tuotteissa, varsinkin komponenteissa, ole se ihme nauha sen laatikon ympärillä joka melkeenpä tarvii katkaista että saa paketin auki. Siitä kun ois kuvannut alusta asti mitä tekee, niin olisi ollut varma todistus ettei ole omaa syytä. Mutta tosiaan noita ei kannata ite suoristella, vääntyy vain enemmän. Prosessoreissa noiden pinnien suoristelu helpompaa, koska tila on vapaampi.
Tekee melkein mieli epäillä jotain BPVestin junailua, sen verran hyvä ajoitus tällä on. >_> Kuten kaksi edellä olevaa sanoit, takuussa kannattaa ekana käyttää ja tahdonvoiman mukaan kitistä asiasta mniin kauan, kunnes saat ehjän emon. Sen jälkeen (jos ei onnaa) kannattaa ottaa selvää, vaikuttaako kaatunut pinni prosessorin toimintaan oleellisesti, jos ei niin hyvä, jos vaikuttaa, niin kannattaa kokeilla korusepän taitojaan.
Ei tuo vaikea homma ole,pinnit on kyllä kohtuullisen vahvoja,eivät vaan kestä paljoa nitkuttamista,oikeestaan parempi kun emossa vääntynyt pinni,prossussa tarvitaan jo melkeen ruuvipenkki kiinnitys,että ei "työkalu" vahingossa lipsahda.
Melkeen tekis mieli harkita kellosepälle viemistä. Taittaisivat tuon kuntoon minuutissa ja velotus varmaan 5 euroa. Vtuttaa kun lueskelee vääntyneistä pinneistä netissä niin ei vissiin takuuseen mene koska näitä ei pitäisi tehtaalta lipsahtaa ulos. Mietityttää lähinnä olisko toi ollut jonkun toisen käytössä sitten joka on palauttanut sen kun on vahingossa vääntänyt pinnin ja verkkokauppa laittanut sen takaisin hyllyyn tarkistamatta asiaa.
Juu, eipä yhen pinnin vääntyminen tuolla tavalla voi tapahtua edes vahingossa joten toivottavasti uskovat etten ole sitä itse toimillani aiheuttanut. Selvittelen takuun ensiksi ja kyselen sitten kelloseppää avuksi jos ei muu auta.
Veikkaan vahvasti etteivät usko. Noita juttuja lueskellu eikä kukaan oo saanu takuuseen, omien sanojensa mukaan. Toihan ei mitään todista tietenkään. Kysy ekana mitä tehdään jos on pinni väänytyny. Älä vaan lähetä emoo sinne, perivät siitä tarkastusmaksun ja sit voit joko saada emon takas postikuluilla tai ne heittää emon ilmaseks roskiin.
Verkkokaupan huoltopisteeseen viety. Vtuttaa jo valmiiks kun tiedän että yrittävät pistää mun syyks. Onneks on hyviä juristi kavereita. Saavat sitten avustaa haasteessa.
Tämähän se vasta hupaisa näky olisi, kun asiakas vs firma taistelu käytäisiin vääntyneestä emon pinnistä oikein juristien kanssa
Voi Gereti pieni.. äitin kanssakko sä mahdat tällasia asioita selvitellä? Niin onhan kysymyksessä vain vääntynyt pinni.. tai sitten 150 euroa + aikaa ja vaivaa. Ei sinällänsä paljon mutta toisaalta kun tietää ettei itse ole vastuussa niin miksipä ei. Et muuten sattumalta haluais ostaa multa pois tuliterää emolevyä? Ensivaikutelman perusteella vaikutat varsin hyvältä kauppakumppanilta.
...et varmaan tajunnut hommaa sillä kannalla että sitä olisi hauska katsella kun en usko muiden tehneen moista... kyllä minä nyt sen perkele ymmärrän miten tuon myyjä yleensä dumppaa ostajan syyksi... oma perskiven emo suli kahdesti ja asrokki sanoi toisella kerralla ett mun vika, mites vitussa se mun vika oli kun en edes ollut kerennyt kellottaa kok oemolla, se vain "suli" alta pois... sitäpaitsi, kierrän kaukaa 1150 kannan, koska se on mitä on, ja toisekseen sain postiin jo perjantaina murosta 1155 kannan emon...
Olisi joskus kiva lukea perusteet joilla kauppias, jälleenmyyjä tai valmistaja laittaa tuollaisen yhden yksittäisen muiden keskellä sijaitsevan vääntyneen pinnin asiakkaan vastuulle. Tuollainen ei nimittäin oikein tuosta vaan vahingossa onnistu, vaan siitä viereltä lakoaisi muutama muukin pinni nurin prossun asennuksessa/irroituksessa. Vastaavia tiedän tapahtuneen aika monesti, mutta niitä tarkempia perusteluja takuun epäämiseen en ole vielä kertaakaan päässyt mistään lukemaan.
Just ton takia on tosi mielenkiintosta nähdä mitä saa aikaan kettuuntunu asiakas ja pari juristii. Yleensä ei kukaan viitti ottaa juristeja tollasiin juttuihin.
Ei siinä ole sen kummempaa syytä kun se että ei firma/valmistaja halua tulla kusetetuksi. Tokihan tää nykynen käytäntö on kuluttajalle hemmetin tuskane ellei ole mitään todisteita. Eli jollei sulla ole konkreettista näyttöä eli videota, kuvasarjaa jne ettei ole sun käsittelys noin tapahtunut, niin myyjä/valmistaja voittaa aina sana sanaa vastaan tilanteessa. (Kyl näist löytyy vaik kui paljon kuluttajalauta kunnast esimerkkitapauksia)
Tossahan se onki ettei moni jaksa lähtee oikeuteen saakka. Useimmat luovuttaa siinä vaiheessa ku liike sanoo ettei korvaa. Kuluttajalautakunta ei pysty antaan päätöksiä joita pitäis noudattaa. Voi ainoostaan suositella mitä pitäis tapahtuu. m4gg0t:lle peukkuu ja tsemppiä yritykseen. En tiiä vaikka onnistuiski.