Uudet PCI-e näytönohjaimet!!!!

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by DFC1984, Jul 28, 2006.

1. DFC1984

DFC1984 Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko näillä uusien näytönohjaimilla ja niiden valmistajilla jotain merkitystä. Esim. Onko Asus parempi kuin Gainward???

Itselläni on vielä koneessa "vanha" AGP-väylänen XFX:n näyttis ja olen ollut tyytyväinen siihen. Nyt kun olen ostanut uudet osat niin tämän PCI-e:n kanssa on ollut pähkäilemistä. Onko Teidän mielestänne samat valmistajat hyvia näissä PCI-e ohjaimissa kuin noissa vanhoissa AGP-ohjaimissa?

2. vinkkae

vinkkae Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuskin ammattitaito heikkenee uuden tekniikan myötä, eikös se ole päinvastoin =)

EDIT:

Ja jos tarkemmin katsot seuraavalla kerralla niin näytönohjaimille on oma keskustelualue.

Last edited: Jul 28, 2006
  3. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Trophy Points:
    66
    Hehhee mikä vitsi. PCI-E ei ole enää uusi keksintö :) Onhan se toki uusin, kai.

4. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuskin tavallinen käyttäjä huomaa onko käytössä Asus, Gaiward tai XFX mikäli ohjaimet ovat ominaisuuksiltaan vastaavat. Ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä ovat ennemminkin hinta, takuu, saatavuus ja myös se, että ohjaimen tai minkä tahansa muun laitteen voisi ostaa edullisesti paikallisesta myymälästä.

5. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    Samoja kortteja ne kaikki on, joissakin vain vähän kivemmat teipit kuin toisissa. Ja joissakin tulee jotakin "tarpeellista" mukana joka vain nostaa myyntihintaa.

Eiköhän kaikki valmistajat osaa tehdä niitä kortteja yhtähyvin, kaikille valmistajille tulee maanantaikappaleita joten sen perusteella ei pdä lähteä arvostelemaan mitään valmistajaa huonoksi/hyväksi.

6. jorer

jorer Regular member

Trophy Points:
    26
    Erottavia tekijöitä on hinnan lisäksi omat jäähdytysratkaisut, muistien malli&nopeus(vain joissain malleissa) ja kellottuvuus. Lisäksi joidenkin pakettien kyljessä tulee mukana nättejä tyttöjä :)

7. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Kaikki näytönohjain uutuudet tulevat samasta tehtaasta eikä niiden välillä ole muuta eroa kun "valmistajien" tarrat ja biossit. Vasta pari kuukautta julkaisun jälkeen alkaa tulla valmistajien omia malleja markkinoille.

8. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Jotenkin minä allekirjoittaisin Bluekkis:in toteaman. Veikkaan, että hänellä saattaa olla "parempaa" tietoa.

9. FORWARD

FORWARD Active member

Trophy Points:
    68
    "Kaikki näytönohjain uutuudet tulevat samasta tehtaasta"

Mikä on tehtaan nimi ja missä se sijaitsee?

En usko pätkääkään tuohon, sillä kai Asuksen kortit tehdään Asuksen tehtaalla. Muutoinhan Palit olisi aivan sama kortti kuin Asus tai XFX ja eihän ne nyt kuitenkaan ole,vai?

10. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Hyvä "FORWARD" ja muut, toivoisin kuten niin moni teistä, ettei tämä pidä paikkaansa, mutta ... Ehkä minä voisin tutkailla noita valmistajia hiukan tarkemmin, tai voisihan sen tehdä joku muukin asiasta kiinnostunut.

11. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    Forwardin kanssa itse olen samaa mieltä.

Luuletteko te että ne tehdään suuressa nVidian/ATIn tehtailla josta ne sitten siirretään erivalmistajille jossa tarrat lyödään kiinni? Tällöinhän Asus ja muut valmistajat eivät tarvitse minkäänlaista teknistäosaamista. Kaikille valistajlle lähetetään tarkat piirrokset/tiedot.

Miten edes näytönohjaimia voidaan tehdä yhdessä tehtaassa kun prossujen valmistukseen tarvitaan enemmän kuin yksi tehdas, ja lisää on kokoajan tulossa.

NGOHQ-sivuston mukaan ATI ei tarjoa jatkossa näytönohjainvalmistajille vakiocooleria automaattisesti,
    http://plaza.fi/muropaketti/ati-naytonohjaimet-jatkossa-valmistajille-ilman-jaahdytysta

12. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Nuo näytönohjaimien piirit/suorittimet/GPU:t tehdään samoissa tehtaissa, itse referenssi piirilevyt ja coolerit voi myös tilata yleensä samalla kertaa jos niitä ei tee itse. Muistit ja muut komponentit (kondensaattorit jne) tilataan sitten erikseen ja lyödään linjastolla kiinni (sen jälkeen testaus jne...).

Osa noista valmistajista jakaa noita tehtaita ja suurin osa korteista perustuu suoraan referenssi ratkaisuun, joten pitkälti nuo kortit ovat samoja.

Last edited: Jul 29, 2006
  13. DFC1984

DFC1984 Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen itse lukennut itse ihan samoja juttuja mitä Agent_007 jo totesi. Monet kortit tehdään samassa tehtaassa, mutta ainoa erillaisuus on tehdastarra ja monta pientä ominaisuutta, joita ei tavallinen talliainen edes tiedä.

14. braide

braide Active member

Trophy Points:
    66
    jep kyllä piirilevyt ovat samanlaiset. Eri valmistajat esim. asus ja vaikka msi kiinnittävät sitten niihin omat komponenttinsa yleensä ne ovat samanlaiset jotkut kai laittavat hieman erilaista komponenttia ja cooleria sitten levyyn kiinni. Mutta samasta tehtaasta kortit eivät tule. Esim: kaverin kanssa duunissa ja toinen viereisellä linjalla sanoo toiselle vaihdetaanko mä en jaksa lätkyttää enää asuksen mä haluun lätkyttää msi:n tarroja välillä :)

15. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9800xt-2.html

Eli kyllä noita kortteja tulee myös samoista tehtaista, sitä en tiedä liimaavatko työntekijät vuorotellen tarroja vai huolehtiiko siitä paikallinen osasto.

Noista täysin identtisistä Radeoneista oli jossain suomalaisella sivulla joskus artikkeli, en vain pikaisella googlauksella löytänyt sitä juttua (olisikohan toisena osapuolena ollut Micro-one:n brandatut kortit).

Last edited: Jul 30, 2006

Share This Page