Elikkäs pääasiassa pelikäyttöön olis tarkotuksena hankkia tollanen 1000e pintaan oleva konepaketti sisältäen myös windows 7 ja näytön. Kasausta en tarvitse sillä sen hoidan itse. Toivoisin että kone olisi melko pitkäikäinen ettei siihen heti tarvitse uusia osia ruveta hankkimaan tehojen loppuessa näin niinkun uusia pelejä ajatellen. Tarkoituksena olisi tietenkin pystyä pelaamaan pelejä ainakin lähes täysillä grafiikoilla, ellei jopa täysillä. Kellotuksesta en juuri nyt ole kiinnostunut, mutta yhtäkkiä sekin voi tietysti alkaa kiinnostamaan. Tässä olisi oma kokoamani setti Jimmsistä, mutta ehdotuksia saa tietenkin laittaa muidenkin alan liikkeiden valikoimista. Mistä nyt sitten saa parhaalla hinta/laatu suhteella. Ja jos omassa ehdotuksessani jokin mättää nii heti vaan korjaamaan Asuksen AMD Radeon HD 6950 DirectCU II, 2GB, 2xDVI/4xDP (Uutuus!) 259€ Coolermasterin 650W GX, ATX-virtalähde, 80Plus 72€ Optiarc DVD+/-RW DL7263S 24X SATA Musta LF 23€ Samsung 1TB SpinPoint F3 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM 49.40€ AMD Phenom II X4 970 Black Edition, AM3, 3.5GHz, 125W 145€ Asuksen M4A89GTD-PRO/USB3 139€ Coolermasterin HAF 912 Plus miditornikotelo, ATX, musta 90€ Coolermasterin Hyper 212 Plus prosessoricooleri 23.40€ Kingstonin HyperX 2x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 43€ BenQ:n 24" G2420HDB, Full HD, 16:9, 40000:1, DVI/VGA (Tarjouserä!) 149€ Yhteensä 1091.80€ Eli oma ehdotuksenikin meni vähän jo yli tuon 1000€, mutta tietysti jos saa yhtä hyvän/paremman setin halvemmalla/samaan hintaan, niin kertokaa nyt ihmeessä!! Eli tällanen. Onko toi mun poweri vähän ylimitoitettu vai silti ihan hyvä noin tulevaisuuttakin ajatellen, tai sitten toi mun näyttis? (Mahtuu kuitenkin tohon koppaan ku ottaa pois sen kiintolevykehikon siit keskelt, tai korjatkaa jos oon väärässä). Suuret kiitokset jo valmiiksi!
Osta ennemmin Intelin paketti tuolla budjetilla. Kotelon voi vaihtaa mieleiseksi, jos tuo ei miellytä. E: Kämmäsin linkin.
No nyt muokkasin tota mun settiä vähäsen, tai aika paljonki. Tuliko parempi? aijaa.com/v.php?i=001618222541.jpg Niin ja tosiaan lisäsin vaa jonku tollasen halvan näppiksen tohon kun sitä mul ei tosiaan ole ollenkaan.
Tuli mutta XFX core on laadukaampi kuin coolermasterin GX sarja ja kannaattaa otta ihan yhen 4gb kampa niin päivitäminen onnistuu helpommin.
Ookoo! Eli vaihdetaan poweri ainaskin ja sit joku 4gb kampa. Tarviiko sen olla 1600Mhz vai onko sillä paljonki eroo tuohon 1333Mhz muistiin? Isokin ero, vai joku lähes huomaamaton, esimerkiksi pelatessa.