Noniin! Oisi varmaan aika hommata uusi pelitietokone ku tämä on jo 2-3 vanha. Budjetti ois tossa tonnin kohalla~ vähä enemmän tai vähemmän. Grafiikka kortti löytyy : Geforce gtx 660 eli en välttämättä uutta tarvi ellei niitä sitten yhdistetä jos mahollista, taikka sitten uus. ihan miten katsotte parhaaks. Haluisin että kone on mahdollisimman tehokas ja HILJAINEN! http://multitronic.fi/ tuolta ajattelin tilaa koska on lähellä ja he rakentavat sen itse, koska olen epävarma tossa rakentamisessa. Jos klikkaatte tuota linkkiä ja vasemalla palstalla Multitronic Pc niin sieltä löytyy. Vanhat spec : Asus m4a88t-m amd phenom II x4 995 4cpu 3,2ghz NVIDIA GeForce GTX660 700wat Xilence 6 Gbtyes DDR3
Mitäs järkee ton koneen tilalle on uutta hommata? Ellet pistä selkeesti parempaa näyttistä, peleissä et tuu huomaan selkeetä eroo, pistit millasen prossun tahansa.
Onko näin? Koska ei oikee taho pelit pyöriä, en tiiä mikä on vaikka oon formatoinu koneen useita kertoja... Voiko olla että kovalevy vetää viimesiä ja siksi ei oikee jaksa pyörittää?
Veikkaisin poweria. Phenom 2 + GTX 660 pyörittää ihan mukavasti. Toi Xilence on melkosta kuraa. Joka tapauksessa hommaisin uuden.
Minkähän lainen kotelo sinulta mahtaa löytyä, jos tuolle prossulle ostaisi uuden coolerin ja laittaisi kellot maltillisesti 3,6-4,0GHz, niin jaksaisi viellä mennä. Powerin uusimisen suotavaa XFX / Seasonic, muttei pakollinen (ellei viallinen). Näyttis tuossa ottaa vastaan varsinkin prossun kellotuksen jälkeen, mutta kyllä tuolla pitäisi viellä kohtuu hyvin uudetkin pelit pyöriä. Mitkä pelit sinulla tökkii ja olethan päivittänyt näyttiksen ajurit?
Monet ihmiset o sanonu että tää kotelo on avain liia paska tälle, mulla palo tuo vanha emolevy kauan sitten ja sain tän tilalle, eli kotelo on luultavasti väärä tämmöselle koneelle. Veikkasin kyl et tuo poweri vetää viimesiä kans.. Koska kuullostaa et tällä koneella on 2 eri tuuletin vaihetta.. joko hiljane tai täysillä.
Kotelon leveydestä / mallista voisi päätellä hieman minkä kokoinen cooleri sinne mahtuu prossulle (mittaa). Kotelossa on ilmeisesti takana, edessä ja kyljessä tuuletin? Jos ei, niin mittaa tuulettimen paikan ruuvien paikat ristiin (90mm / 120mm?) Onko emolevyn alapuolella yhtään tyhjää? Jos ei on kotelo mATX mallia kooltaan. Avaa kotelon kylki ja kuuntele mistä aiheutuu suurin melu = luultavasti prossun vakio tuuletin, jonka siili on täynnä pölyä = ylikuumenee ja vaikuttaa fps -> korjaus uusi cooleri / puhallus. saisko kuvan kyljestä suorassa linjassa kylki auki ja kiinni? Edit: Mikäs on näyttiksen ajureitten tilanne?
Jees, ihan normaali ATX koppa tuo on vaikka emolevy onkin pienempi mATX. Kotelo tuuletustin näyttäisi olevan kohtuullisen kohdallaan, joten kyllä tuota pönttöä voi hyödyntää. Hyvin kapeelta vaikuttaa, joten en usko että tuonne hirveästi 140mm korkeampi cooleri mahtuu, ellei tuo takatuuletin ole mallia 140mm. Tälläisen coolerin ainakin prossulle saa mahdutettua: Noctua NH-L12 // Noctua NH-C12P SE14 // Scythe Katana 4 SCKTN-4000 // True Spirit 120 M ja tuolla voikin hieman kelloja nostaa prossusta ja lisäksi käy myös tuleviin koneisiin. Tuollaisilla saisit myös koneen hiljaiseksi. Tarkista nyt kuitenkin prosessorin lämmöt rasituksessa (Coretemp tai vastaava ohjelma) ja samoin myös näytönohjain lämmöt rasituksessa (GPU-Z). Missä peleissä sinulla erityisesti tuo kone hyytyy? Näin nopeasti sanottuna uudet BF4 ja COD Ghost ovat niitä pelejä, jotka alkavat tuota prossua jo kyykyttämään. Kovalevyn hitauden vaikutuksen huomaa siinä, jos lataustauot ovat todella pitkiä. Jos kuitenkin uutta haluat, niin tälläistä vaihtoehtoa mietitään: AMD Asus M5A97 EVO ~90€ FX-8320 ~150€ (8GB 1866MHz) Intel i5 4670K ~200€ Asus Z87-A ~120€ (8GB 1600MHz) Näyttis: R9 280X // GTX 770 +280€ (SSD 128GB) (Poweri XFX 550W / Seasonic G) (Kotelo Fractal R4 / Nanoxia Deep silence)
Joo kyllä luulen että kovalevyssä sitten on vikaa... Joskus saattaa kestää hirveen kauan että kone ees käynnistyy. Tiiät varmaa ku läppäri on tukos ku helv ja käynnistämises kestää kauan ja vaikka on windowsis niin pitää odottaa useita minuutteja että voi mitään tehä... Luulen että on sitten paras ostaa uus cooleri ja kovalevy ja sillä eteenpäin Voisitko sivustosta multitronic.fi ettiä minulle sopivan coolerin? EDIT : Onko jonkulainen rasitustesti ohjelma millä voisin tarkistaa?
Hinnat ja valikoimat huonoja, yllätys sinällään... Helpottaisi etsimistä, kun tietäisi kotelon tarkan leveyden ja mitan emolevystä kylkipaneeliin... Kovalevyksi: WD Blue / Seagate Barracuda Esimerkiksi: Rasitus testi prossulle: Prime95 Rasitus testi näyttikselle: Kombustor
vai olisiko pitänyt sanoa ennemminkin paksuus Kotelon malli tietenkin kertoisi enemmän, mutta ilmeisesti et sitä tiedä.
180 millin levyseen koppaan en kokeilis 140 millistä cooleria korkeempaa. Suosittelen uutta kovoo JA poweria. Poweri http://www.jimms.fi/tuote/P1-550S-XXB9 tai http://www.jimms.fi/tuote/P1-450S-X2B9 Coolereita tossa aikasemmin suositeltiinki.
Nyt kun sulla on kylki auki niin mittaa se väli emolta kylkeen ja samalla nuo ropelit, onko ne 120x120x25 > toi asuksen kortti on 122 levee +kylkituulari > mahtuu tosimatala cooleri, mutta tossa powerin vieressä ei näytä olevan mitään tilaa edes vaakamalleille. Jos se kauppa on lähellä >hae pullo paineilmaa ja suihki cooleri ja poweri puhtaaksi. Itse harkitsisin uuden laatukopan hankintaa -> siihen PSU ja vanhat osat omin käsin sisälle. Tuntuisko mahdottomalta?
Ei olisi mahdotonta. Olen itse kans ajatellut uutta koppaa + coolerii + powerii ja kovaa. Se varmaan olisi halvin ja parasta?
Tässä mallisivustoa ; kahlaile läpi ja kato löytyiskö mitään joka olis edes sinnepäin Haetaan tarkennuksia kun saat jotain ideaa. Pidä kokoajan vertailua tohon vanhaan -> jos ja kun maksat niin selvästi parempaa kuin nykyiset romppeet. Palaile sitten kun olet haarukoinut lähdöt. /( huom - tää ei ole tarkoitettu ostaosta malliksi)