Jos vaihdan uuden emon niin mitä käy ilmaiselle Windows 10 päivityksellä? Vai pitääkö mun ostaa se 10?
^Jos Kymppi on jo asennettu, ei välttämättä mitään. Muuten kuten ennenkin, eli jos piirisarjat vaihtuu, mennee uudelleenasennukseen, koodeja tai aktivointeja ei enää Kympillä tarvita. Jos taas Kymppiin ei ole koskettukaan, sitten se on samalla tavalla ilmainen Kasin tai Seiskan uudelleenasennuksen jälkeen tarjouksen mukaan... T: Vesku
Meniköhän tuo nyt aivan oikein? En tiedä, mutta tällaisen käsityksen olen saanut: Ilmainen Windows 10 -lisenssi on voimassa siinä kokoonpanossa, johon ilmainen päivitys alunperin tehtiin. Jos koneeseen vaihdetaan emolevy, ei kyseessä ole enää sama kokoonpano, eli aktivointi raukeaa, eikä Kymppi aktivoidu uudelleen entisellä lisenssillä. Alkuperäinen Win 7- tai 8.1-lisenssi on voimassa ja voit asentaa vanhan version uudelleen alkuperäisellä avaimella. En oikein saa Microsoftin ohjeista varmuudella selvää, voiko tämän enää päivittää toiseen kertaan Kympiksi uudessa kokoonpanossa, mutta epäilen, ettei voi. Lue itse tuon ohjeen lopusta: http://answers.microsoft.com/fi-fi/...vityksen/9c41168b-63e2-405e-98f1-d49273da59ee