Haluaisin luoda WindowsXP Pro:hon uuden etäkäyttäjän joka voisi imuroida koneesta dataa vain osoittamastani kansiosta ei mistään muualta mieluiten siten ettei edes näe muita kansioita.
Mitenkähän tämä "etäkäyttö" on toteutettu? Eli onko koneella vain jaettu kansioita, joihin sitten pääsee kiinni esim. lähiverkosta, vai tarkoitatko nyt ihan etäkäyttöohjelmaa? (etätyöpöytä etc)
Krhömm... tuo "etäkäyttö" tarkoittaa netin yli käyttöä. Koneeseen on tarkoitus tehdä vain jaettu kansio johon ja vain siihen pääsisi netin yli käsiksi vain sallittu henkilö.Vieläpä mielellään siten ettei muut eds näkisi koko kansioata,eikä konetta.
Eli siis ei etäkäyttöä varsinaisesti, vaan tahdot jakaa jonkin kansion koneeltasi netin yli? FTP-palvelimen pystyttäminen on tässä vaiheessa homman nimi. En osaa sanoa yhtäkkiä tähän pätevää softaa kun itse olen sen toteuttanut windows serverillä, mutta kyllähän noita kuitenkin on.
Eikö ole mahdollista antaa kaverin tulla suoraan koneelle normaalin kirjautumisen kautta ja rajoitetuilla oikeuksilla sallitun kansion sallittuihin tiedostoihin?
Mahdollista, mutta ei helppoa. Helpoin tapa on perustaa FTP-palvelin jollain ohjelmalla ja jakaa se kansio sillä.
"serverin pystyttäminen" on helpompaa kuin luulet. Eli tarvitset itse ohjelman joka toimii ns. palvelimena. Sinne määrität jaot ja tilit. Softasta riippuen tähän "palvelimeen pääsee käsiksi esim. web selaimella.
Täysin samaa mieltä pkaksp kanssa FTP-Serveri on muutenkin hyödyllinen ei vain yksin tiedostojen jakamiseen...pääset melkein milloinvain omalla tunnuksellasi omalle koneellesi (tietenkin vain niihin mihin olet sallinut). Itselläni FTP 24/7 ja sitä on tullut töissä ja koulussa käytettyä ei vain kavereiden kanssa. ps. Ja tosiaan SEN "pystyttäminen" on suoraan sanottuna vaivatonta.. Connect/Yhdistä päälle tai pois (jos palomuuri niin XP SP2 passive portti on avattava)