Uusi kannettava rippilahjaksi

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by C2Q, Jul 30, 2008.

1. C2Q

C2Q Member

Trophy Points:
    11
    Hei!
    Uudelle tietokoneelle olisi tarvetta juuri sopivasti näin ripiltä pääsyn kohdalla. Olen koittanut netistä katsella eri malleja, mutta selvää päätöstä en ole pystynyt tekemään :) HP:n Pavilionit ovat kyllä iskeneet silmään hienolla ''metalli tyylisellä'' ulkomuodollaan, eli mielellään HP:n läppäreitä ehdottelemaan. Mitään vaativaa pelaamista en harrastaisi, vain Counter-Strike 1.6:sta pelailisin (kyllähän näinkin vanhan pelin hyvä pyöriminen onnistuu nykyajan läppäriltä?).

Toiveita olisi:
    - Max n. 800€ hinta, mielellään alle
    - 15.4" näyttö (17" näyttöjäkin saa toki ehdotella)
    - CS 1.6:n hyvä pyöriminen (onko mahdollista saada kokoajan n.100fps?)
    - Muistin laajennettavuus / jo valmiiksi koneessa oleva 3 Gt muisti
    - Vista Home Premium
    - Koneen hyvä yleinen nopeus

Kovalevytilaa en tarvitse kamalan paljon, kun nyky Fujitsu-Siemensin vanhassa pyötäkoneessa on vain 60 Gt kovalevy ja hyvin olen pärjännyt :). Mukaan saa myös ehdotella langantonta näppis + hiiri settiä, jolla hintaa ei olisi kovin paljon (n.30€?) ja kaiuttimia (Logitechin X-230 2.1 ja X-530 5.1 olen katsellut). Noilla kahdella merkittävää eroa läppärin omalla äänikortilla? Ja vielä pisteeksi i:n päälle haussa olisi mahdollisimman halpa digiviritin tietokoneeseen kaapeliverkkoon.
    Kiitos jo nän etukäteen kaikille vaivautuneille :)

2. C2Q

C2Q Member

Trophy Points:
    11
    Tollasen HP:n löysin Prisman kuvastosta hintaan 699€:
    Malli: HP Pavilion DV5-1021EO
    Prossu: AMD Athlon QL60 tuplaydinsuoritin
    Näyttis: Ati Radeon HD3450 256mt
    Kovalevy: 250Gt
    Keskusmuisti: 3Gt
    Käyttis: Windows Vista Home premium
    Wlan 802.11b/g, Webbikamera, kaukosäädin, HDMI-liitäntä ja muistikortinlukija.

Onko tässä hinta/laatu/teho -suhde kohdallaan? Hinta vaikuttaa hyvältä ja tämä näyttishän taitaa olla parempi kuin Nvidia 8400gm s?

3. somebodyy

somebodyy Regular member

Trophy Points:
    46
    HD 3450 on parempi näytönohjain, mutta ei sekään mitään huippuluokkaa ole. Luulen kyllä että sillä CSsää jo ihan hyvin pellailee. Hinta/laatu suhde on hyvä. Muistinkin tuki tuossa on jopa 8gt, joka on hyvä päivitystä ajatellen (2x4gt).

Share This Page