Moro Jo jonkin aikaa koneellani ei voi luoda Uusi kansio ,olen yrittänyt itse korjata asiaa tämän ohjeen avulla:https://www.reviversoft.com/fi/blog/2014/02/create-new-folder-windows-7/ mutta tuolla lopussa HKEY_CLASSES_ROOT \ hakemisto \ Taustaa \ ShellEx \ ContextMenuHandlers \ New \ kun pitäisi kirjoittaa tai kopsata {D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719} niin tulee että Virhe arvion muokkaamisessa : Arvoa ei voi muokata jne. Toinen huoli on että Suorita järjestelmänvalvojana on myös hukkunut. Windows 7 on kysymyksessä ja kun olen aika tumpelo näiden hommien kanssa niin jos saan niin toivon helppotajuisia vastauksia.
Kauankohan tuo "jo jonkin aikaa" käytännössä tarkoittaa? Meinaan, että löytyisikä vielä järjestelmän palautuspiste ajalta, jolloin kaikki toimi? Järjestelmänpalautus voisi olla helpoin korjaus ongelmiin. Malwarebytes jostakin syystä blokkaa tuon linkkaamasi sivuston epäluotettavana. Norton Safe Web puolestaan ilmoittaa, että kyseinen osoite on turvallinen. Kyseessä mahdollisesti väärä ilmoitus Malwarebytesilta, mutta sivun ohje jäi siis näkemättä. Voisit ehkä aloittaa palauttamalla tuon Suorita järjestelmänvalvojana-valinnan menuun. Tuo näyttäisi turvalliselta ohjeelta, eli kohta 2. To Restore "Run as administrator" to the Context Menu: https://www.sevenforums.com/tutoria...ator-add-remove-context-menu-windows-7-a.html Seuraava vaihe olisi avata komentokehote järjestelmänvalvojana ja ajaa komento sfc /scannow. Toivomus tietysti olisi, että se korjaa tuon otsikko-ongelman, mutta jos kyse on rekisteriongelmasta, se ei taida tepsiä.
Onpahan vaan keksnyt noi sivustot hyvän kikan. Ennen yritettiin tyrkyttää suoraan noita ohjelmia, nykyään on oikein ihan oikeita ohjeita aluksi, tai ainakin pikaisesti katsoen järkevän näköisiä ohjeita. Turvallinen sivusto mutta varmaankin sieltä ladattavien ohjelmien takia malwarebytes estää sen. Vähän toi käännös puoli ontuu
Moro Ei onnistu tuo To Restore "Run as administrator" to the Context Menu tulee ilmoitus ettei kaikkia tietoja ole onnistuneesti jne. ja tällä Trinityn jutulla ei ala toimimaan sen jo kokeilinkin.
Ei toi ollu tarkotettu ohjeeksi. Se oli enemmänkin tiedoksi ton sivuston sisälläöstä. Oletko ajanut Ccleaneria tai jotain muuta vastaavaa ohjelmaa ennen kuin ongelma alkoi? Kirjoita hakuun. Komentokehote Aukaise komentokehote ja kopioi siihen seuraava komento sfc /scannow Paina Enter Tarkistuksessa saataa mennä kauankin. Kerro löytyikö ongelmia.
Moro Olen ajellut cc ym. cleanereita,niin alussa toi jonkin aikaa on jotain pari vuotta. Kokeilen illalla tuota viimeistä ohjetta. Kiitos tähänastisista neuvoista.
Yleensä en suosittele käyttiksen uusiksi asennuksia, mutta tuo pari vuotta riittää: Asenna käyttöjärjestelmä uusiksi, jos sitä et jo ole tehnyt. T: Vesku
Moro Itekkin ajatellut ja jossain on siitä ollut juttua mutta menetänkö hommassa kaiken koneen sisällön,tietysti jos osaisin niin voisi ulkoiselle kovalle sieltä tietoja siirtää,pitää ottaa selvää. Jotain tosta uudelleen asentamisesta tosiaan luin ja Product keyn jo kaivoinkin talteen kun ei taida olla sitä asennuslevyä.
Onko koneesi itserakennettu tai valmis- eli pakettikone vai läppäri? Kysyn tätä käyttöjärjestelmän uudelleenaktivoinnin takia. Muuten olisi hyvä huomioida, että jos sinulla ei ole omasta datasta missään varmuuskopiota, voit helposti menettää sen sopivan ongelman myötä.
Moro Tämä on rakennettu pöytäkone ei itse vaan liikkeessä,ei ole koko varmuuskopiota mutta jotain pienellä ulkosella kovalla mm. kuvia. Ja eikä ne koneen kummallisuudet vielä tähän lopu,sellainen ainakin vielä että kansio ei aukea napsauttamalla vaan joutuu oikealla ja sieltä avaa.Tulee imoitus että:Tähän tiedostoon ei ole liitetty toiminnon suorittamiseen käytettävää ohjelmaa.Asenna ohjelma.Jos ohjelma on asennettu,luo liitäntä ohjauspaneelin oletusohjelmissa.
Kyllä uudelleen asennus taitaa olla oikea ratkaisu, kun saat vaan datan talteen. Kaivoitko jollain ohjelmalla käyttiksen tuoteavaimen esille? Kaikki ohjelmat eivät näytä sitä oikein, jotta sillä voisi aktivoida.
Per..le ei tästä tule mitään kun en pysty edes tekemään Luo järjestelmän näköistiedosto kun ei ole sitä järjestelmänvalvojaa koneella.
Kone on ilmeisemmin sekaisin, mutta kun ei ole mikään hengen hätä niin miksi ei koittaa ratkaista ongelmia? Se olisi tulevaisuutta ajtellen hyvä asia. Ja aloittaa voisi tuon sfc /scannow komennon ajamisella. Toki miten aloittaja haluaa.
Noinhan se on. Siksi tuolla aikaisemmin ehdotinkin tuota komentoa vasta sen jälkeen, kun "Suorita järjestelmänvalvojana" on saatu kuntoon. Nyt tuota ei saatu kuntoon. Trinityllä taisi tulla joku ajatuskatkos. Edit. Tässä vielä kuva
Onko niin, että hiirellä kilkattava vaihtoehto "suorita järjestelmänvalvojana" puuttuu. Sehän ei estä komennon ajmaista. Kyllä komentokehote pitaisi pystyä aukaisemaan ilmankin. Vaikka toki olisikin hyvä ajaa järjestelmänvalvojana. Vai onko ongelma käyttäjätilissä? Yhtä kaikki, mieluusti näkisisn sen ilmoituksen edelleen. Sen lisäksi kokeile seuraavaa. Klikkaa C asemaa hiiren oikealla ja valitse ominisuudet - Työkalut - Virheentarkistus. Ja tarkista asema, tarkista se vaikka windows ilmoittaisikin, että ei tarvitse. Voi olla että sanoissa on eroja koska itselläni on windows kymppi, mutta toiminnon pitäisi löytyä samasta paikasta. @mjuusela Muok: Ok 1pertti pistikin kuvan jo. Eli ei se toimi. Kokeile kuitenkin tuota C aseman virheenkorjausta.
Pistän poikkeuksellisesti toisen viestin omani perään. Kokeile komentokehotteen avaamista järjestelmänvalvojana seuraavasti. Klikkaa tehtäväpalkkia työpöydän alareunasta hiiren oikealla ja valitse Tehtävienhallinta. Tehtävienhallinassa valitse: Tiedosto - Suorita uusi tehtävä - Kirjoita tekstikenttään cmd ja pistä valinta ruutuun "Luo tämä tehtävä järjestelmänvalvojan oikeuksilla" - Ok En ole täysin varma onko seiskassa samoin mutta testaa. Alla kuva ohjeeksi.
Ei ole tuollaista mahdollisuutta Win 7:ssa. Sellainen tuli mieleen, että XP:ssä saattoi tällaisessa tilanteessa käyttää Windowsin sisäistä piilotettua järjestelmänvalvojan tiliä, mutta uudemmissa sekään ei taida onnistua ilman tuota Suorita järjestelmänvalvojana -toimintoa. https://answers.microsoft.com/en-us...t/67922948-62b9-4ac0-ba1f-12e9454d231b?auth=1 Koneen Windows näyttää kuitenkin olevan niin sekaisin, että tuo uudelleen asennus lienee järkevin tapa edetä. (vai luovutanko liian helpolla?)