Uusi keskusyksikkö 800e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by mkka, May 17, 2009.

1. mkka

mkka Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Olen nyt läpen piruuntunut parin vuoden takaiseen virheeseen ostaa huono pakettikone ja nyt olen päättänyt heittää edellä mainitun huis helvettiin ja hankkia uutta uljasta rautaa alle. En ole kovin ässä tietokoneiden kasaus asioissa, joten ajattelin jos täältä saisin apua. Olen lueskellut täällä olevia topicceja ja koonnut tämännäköisen paketin:

Haluaisin tietä mahdollisia järkeviä muutoksia, jotka laskevat/lisäävät hintaa/tehoa. Tavoitteena olisi lähinnä siis suht ok pelikone.

Toiseksi kysyisin käyttöjärjestelmästä. Kehässä ovat siis Vista vs. Windows 7 RC1. Olen hieman huolissani siitä, että joudun pelleilemään ajureiden, ohjelmien ynnä muiden kera Windows 7:n kanssa, että saisin ne kunnolla toimintaan. Toisaalta taas Vista olisi tuttu, ei niinkään turvallinen, mutta siitä joutuisi maksamaan ylimääräistä. Vistaan olisi myös lähitulevaisuudessa tulossa SP2, jonka pitäisi (?) korjata joitakin Vistan ongelmia. Kysymykseni siis kuuluu: Onko Windows 7:n kanssa vielä paljon yhteensopivuusongelmia? Kumpaa käyttöjärjestelmää suosittelisitte tämmöiselle perus pelaajalle, jota ei juurikaan kiinnosta turha päänvaiva?

Kiitoksia jo etukäteen!

EDIT. Tein hieman muutoksia ostoslistaan.

Last edited: May 18, 2009
  2. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Paketti on muuten hyvä mutta DVD-asema kannattaa vaihtaa nuo Samsungit on tällä hetkellä aika pommeja. LG:n asemat on kuulemma ihan hyviä. Jos haluat helppokäyttöisyyttä niin kannattaa varmaan ottaa Vista 64bit.

3. t0p1

t0p1 Regular member

Trophy Points:
    26
    No nyt en tiedä onko järkevä ehdotus , mutta voisit ottaa myöskin 2 HD 4770, ovat tehokkaampia yhdessä kuin tuo HD 4890 ja maksavat yhteensä n. 200

EDIT : Mainitsen viellä tuosta Windows 7, että ehdottomasti kannattaa ottaa tuon Vistan sijasta... itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ja huomattavasti parempi ollut käytössä kuin Vista. Plus se on ilmainen, toisin kuin vista...

Eli valitse siis Windows 7, koska olen myös Perus pelaaja, jota ei juurikaan kiinnosta turha päänvaiva :D

Last edited: May 17, 2009
  4. t0p1

t0p1 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sorit tuplapostista !

Last edited: May 17, 2009
  5. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    No sekin on ilmainen vain 2010 kesään asti ja jo maaliskuussa muistaakseni se alkaa sammuttaa itseään 2 tunnin välein.

6. sipuli321

sipuli321 Regular member

Trophy Points:
    26
    nojaa. musta toi xp on edelleen paras ;) ehkä olen vain jäänyt siihen kiinni..

7. kheetor

kheetor Member

Trophy Points:
    16
    Jos et aio laittaa kahta näyttistä niin saat muuten vastaavan emolevyn halvemmallakin, esim tuosta m4n78 emosta pro-malli.

Kannattaa ottaa selvää mahtuuko tuo näyttis tuohon koteloon, on nimittäin aika ahtaaksi mainittu.

8. magiccape

magiccape Member

Trophy Points:
    11
    Eli windows 7 voi käyttää huoletta ensi vuoden alkuun asti?
    Tämäpä positiinen uutinen. Olen pähläillyt nimittäin vista oston kanssa ja jätänkin sen väliin täten...

9. mkka

mkka Member

Trophy Points:
    11
    Tutkiskelin hieman tämän keskustelufoorumin muita topicceja ja nuita on löyty ainakin pariin kertaan toistensa kanssa nippuun.

Tein hieman muutoksia ostoslistaan, vaihdoin emolevyn halvempaan ja CD/DVD aseman LG:n vastaavaan. Kiitoksia neuvoista. Loppujen lopuksi päädyin myös nyt siihen, että hankin alle Windows 7:n ja ostan sen jos ja kun se tulee myyntiin ensi vuoden alkupuoliskolla.

Last edited: May 20, 2009
  10. EeroKakko

EeroKakko Active member

Trophy Points:
    66
    Mahtuu.

Share This Page