Uusi kone 500e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by kasperius, Feb 1, 2009.

1. kasperius

kasperius Member

Trophy Points:
    16
    Hola!

Pitäisi saada kasattua mahdollisimman hyvä konepaketti ihan peruskäyttöön budjetilla n. 500 euroa. Ei mitään kummempia hienouksia, kone tuskin koskaan tulee edes näkemään mitään pelejä. Ei ulkonäkövaatimuksia. Vain toimivuus ja edullisuus ovat kriteerinä.
    Kone tulee isovanhemmilleni. Itse sen osaan kyllä koota. Voi ehdottaa myös jotain pakettikonetta.

Pakettiin pitäisi saada kaikki:

Itse kone
    Näyttö (mitä suurempi, sitä suurempi :)
    Hiiri
    Näppis
    Käyttöjärjestelmä

Mahdotonta?

2. Rookye

Rookye Guest

Tosi pahan pistit mutta jos ei pasianssia kummempaa sillä tosiaan pyöritellä ja tietokonekkin saa näyttää jo kerran syödyltä niin tässä olsi sitten Arnadalta pakettikone hieman päälle budjettisi eli 520€.

*edit:Q*

Prosessori: AMD Sempron LE-1250 AM2 2,2GHz
    Näytönohjain: GeForce6100
    Keskusmuisti: 1gt 800MHz DDR2
    Kiintolevy: 160GB 7200rpm SATA II

Emolevy: ECS 6100PM-M2
    Virtalähde: 400W
    Kotelo: Jet Delta mit 400W-VIRTALÄHDE
    Optinen asema: POLTTAVA DVD ASEMA

Tietokone: Arnada SURF PC
    Näyttö: Samsung SyncMaster 943NW
    Näppäimistö: Logitech Internet 350
    Hiiri: Wintech CM-5085 optinen hiiri
    Kaiuttimet: Creative Inspire 245

Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Basic

Joudunkin jo varoittamaan sua, että tosta ei ole pelikoneeksi mitenkään ja tolla hintaluokalla jos näyttö, näppäimistö sekä hiiri ja käyttöjärjestelmä pitäis änkeä samaan syssyyn niin vois harkita käytettyä.

Mutta mikäli tää kone nyt menee isovanhemmillesi niin eiköhän tolla pärjää.

Melkoinen myyntipuhe, eikö totta?

Last edited by a moderator: Feb 2, 2009
  3. kasperius

kasperius Member

Trophy Points:
    16
    Jotenkin olen noita arnada-koneita vastaan jo ihan senkin vuoksi, että niitä on tällä palstalla tyrkytetty joidenkin ihan tietämättömien toimesta. Pyydän siis muita ehdotuksia. :)

4. Rookye

Rookye Guest

Itse löysin kyseisen yrityksen lehdestä (länsiväylä Helsinki-Espoo-Vantaa) että jos kyseessä olisi huijausmutoinen yritys niin eiköhän se olisi tullut ilmi.

Yrityksen asiakaspalvelusta en kyllä tiedä sen enempää kuin Jimssin tai Multitronicinkaan. Paketit sekä hinta/laatusuhde näyttävät katsottuani kuitenkin hyviltä.

Kenties sinun sitten tulisi harkita käytettyä konetta?

Kyhäsin nyt tollasen suht samanlaisen paketin. Tosta vielä huomaat, että jos osaat itse kasata pakettisi ja asentaa käyttöjärjestelmän niin saat sen reilusti alle 500€.

Nyt jos tätäkin yritystä tai pekttia kohtaan on jonkinlaisia ennakkoluuloja niin antaa sitten olla omalta osaltani!

Jos ei apu kelpaa niin ei sitä täältä kannata tulla pyytämäänkään.

Last edited by a moderator: Feb 1, 2009
  5. kaz3kag3

kaz3kag3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ja tuossakin säästetään, kun otetaan kasaus sekä käyttiksen asennus pois, koska ketjun aloittaja sanoo ensimmäisessä viestissään:
    , eli suotta niitä laisinkaan laitoit. Vaikka sanoitkin, että voi jättää pois, mutta siltikin.
    Muuten ihan hyvä paketti.

Last edited: Feb 1, 2009
  6. LateFIN

LateFIN Member

Trophy Points:
    16
    Hehe, aika jännää että tähän arnada firmaan täällä törmäsin.

Arnada firman omistajan poika saattuu olemaan mun luokalla tuolla Omniassa ja voin sanoa, että ehkä se ei ole kusetusta, mutta voi olla hinnan kohdalla! :D

Että sellainen varoituksen sana, että kannattaa katsoa saisitko samanlaista konetta samanlaisilla osilla halvemmalla jostain muualta.

Mutta juu, kyllä niillä ihan liiketilat on täällä Espoossa että ei ne mitään suoranaista kusetusta ainakaan harrasta. Omat maahantuojat niillä kuulemma on ja kaikkea..

7. kasperius

kasperius Member

Trophy Points:
    16
    Itse tilasin oman koneeni palat juuri Jimmssistä, joskin budjetti pelkälle koneelle oli 1100€... Eli ei minulla Jimmssiä vastaan mitään ole, eikä sinänsä Arnadaakaan. Tämä sivusto on vain opettanut suhtautumaan Arnadaan varauksella.

On se kumma, että jos avun pyytäjä kuitenkin sanoo, ettei halua jotain, niin heti tiuskitaan jotain avun kelpaamattomuudesta ja ettei sitä kannata tulla hakemaankaan.

Mites muuten prosessoripuoli tuossa koneessa mikä oli jimmsiistä kasattu??

Share This Page