Elikkäs uusi kone ois hakusessa johon pitäisi sisältyä käyttöjärjestelmä sekä kasaus ja se vielä huonoa että budjekti olisi 600€ Kone tulisi netin sekä leffojen katsomiseen. Mahd. parasta kokoonpanoa odottelemassa =)
Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 39,80 Fractal Design Core 1000 1 84,90 ASUS F1A75-M LE, A75 1 107,90 AMD A6-3650, 4x 2.60GHz, boxed 1 24,90 Mushkin Enhanced Radioactive DIMM 4GB PC3-12800U CL9-9-9-24 (DDR3-1600) 1 87,90 Western Digital Caviar Blue 500GB, SATA 6Gb/s 1 63,80 Super Flower Golden Green Pro 400W 1 20,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW 1 45,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla 1 104,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM ================================================================= Yhteishinta: 579,90e http://www.silentrig.com/cart/?prod...ducts[852]=1&products[191]=1&products[193]=1& Prossuna parempi olisi 3870K, mutta niitä ei tuolta silent rigistä nyt ainakaan saa. Voit tietty kysyä onko noita mahdollista saada tilattuna.
ottaisin prossuksi i3 jotta päivitysvaraa, tai jos amd haluu niin ehkä phenomi, kopaksi bitfenix alpha, muistit halvempaan, tarvitsetko kokoamisen, missä on näyttis?
Jos prossuteho on näyttistehoa tärkeämpää, niin Phenom II on parempi. Jos µATX-emon ostaa, niin mun mielestä kannattaa ostaa myös µATX-kotelo. Varsinkin mitä vähemmän suunnitelmissa on päivittää tuosta leffa- ja nettikoneesta pelikoneeksi. Jos prossukantaa vaihtaa niin joo, vaikkei hintaero iso olekaan. Llanolle kuitenkin vähintään 1600 Mhz muistit. "johon pitäisi sisältyä käyttöjärjestelmä sekä kasaus" APU-prossussa. FM1-kannan päivitettävyydestä on kieltämättä paha sanoa. Pitääkö aloitaja tämän koneen satavarmasti pelkästään leffa- ja nettikäytössä vai onko mahdollista että vuoden sisällä prossu ja näyttis menisi vaihtoon? Se vaikuttaa aika paljon osien valintaan.
i3:ssa ei oo mitään järkee tolla hinnalla http://www.silentrig.com/product/683/intel-core-i3-2100-2-x-31ghz-65w-boxed Ei vaikka ottais päivitettävyyden huomioon.
Meni kompuutteri rikki. Tarvis ainakin emo+prosu+näyttis+muistit järkevällä teho/hinta suhteella semihyvä pelikone. mun näyttö on 1050x laajakuva ettei ees hd oo. Tost vanhas konees olis antecin earthwatts 500w 80plus poweri et riittääks mihinkään ja sit olis samsungin 500gt sata2 kovo et olisisko siit kans viel sit johonki.Todennäkösesti ei tule olemaan päivityksiä toho. Et jos tulevalla kokopanolla nyt sen 2 vuotta vetäis noit uusii peli ainakin med asetuksil tolla näytöllä.
Jos kone tulee tuohon käyttöön ostaisin 2 tai 3 digitv viritintä mieluimmin kuin ostaisin windows lisenssin. Itseäni vastaavaan tarkoitukseen kiinnostaisi tämä http://www.pixmania.com/fi/fi/11256951/art/shuttle/barebone-xs35gtv2.html Kone olisi hiljainen ja potkua riittää HD-leffoihin. Toinen näyttö netti käyttöön ja tv tietenkin tv katseluun. Käyttikseksi mythbuntu jos linux ei ennestään tuttu koska ubuntuna siihen löytyy ohjeita ja neuvoja helposti ja myös savoksi. Leffa koneessa kannattaa kiinnittää huomiota tuohon ääneen varsinkin yöllä leffoja katsellessa häiritsee pienikin hurina, tämän koneen kun sais SSD-levyllä käytönnössä täysin äänettömäksi ja budjettiin jäis vielä vähän rahaakin. SHUTTLE Barebone XS35GTV2 232€ 128gb SSD-levy noin 170€ 2 ZAP digi-tikku a 22,95€ yht. 45,9€ Kaudosäädin töllön katselemiseen http://www.dealextreme.com/p/driver-free-universal-usb-ir-media-remote-controller-for-pc-2-aaa-27596 8,5€ Hinnasta tippuu melkoisesti jos tavallinen sata-levy kelpaa. Itselläni samantyylinen paketti mutta tehty muutaman vuoden vanhaan läppäriin ja leffa/TV/nettikäytössä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Yhdelläkin virittimellä voi nauhoittaa samasta nipusta tulevia lähetyksiä ja 2 saa jo melkein kaikki ilmaiset kanavat nauhoitettua yhtäaikaa ja kolmella saa. Itse olen pärjännyt yhdellä ja vaikka minulla onkin ylimääräinen tikku en ole vaan saanut aikaiseksi asentaa sitä, kun ei ole oikestaan ollut niin tarvetta. Leffa/TV konetta rakentaessa kannattaa ehdottomasti kokeilla linuxia, koska varsinkin TV puolella on paremmat ohjelmat joita ei edes saa windowsille.