Eli suunnitelmissa olisi uuden koneen hankinta. Olen suhteellisen tietämätön nykyisistä komponenteista joten toivonkin saavani apua täältä. Budjetti: 700€ Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä, tarvitsen kasauksen. Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä, mieluiten win7. Käyttötarkoitus: Päivittäinen peruskäyttö ja kevyt pelailu kuten Fifa. Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: Näyttö, näppis jne. eli tarvitsen vain keskusyksikön. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD riittänee. Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ei minikokoista Muuta huomioitavaa: -Kone saisi olla suhteellisen hiljainen -Kiintolevyksi mieluiten 120Gb SSD-levy , joka riittää näin aluksi. -en pelaa raskaita, paljon koneelta vaativia pelejä. -En tarvitse markkinoiden parasta näytönohjainta, mutta esim fifan pitäisi jaksaa pyöriä 27 tuuman näytöllä ongelmitta. Samoin hd-videot. -Mieluiten suomesta tilaus ja toimitusaika suhteellisen nopea. (alle 2 vko)
Systemastore + http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=240&products_id=37014 http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=240&products_id=37013 http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=6_38&products_id=80462 (Win 7 mainstream tuki päättyy 2015)
Muuten hyvä mutta missäs näytönohjain? Meinasin aloitusviestissäni että en tarvitse erityistä panostusta näytönohjaimeen mutta tottakai sekin pitää olla paketissa mukana.
Ja Fifan tyyliset taitavat pyöriä lähes max asetuksilla... Tosin vaihda prossu tähän uudempaan AMD A8-6600K
Joo, näin taidankin tehdä, kiitos! Tuli tuosta vielä mieleen että jos myöhemmin ostan näytönohjaimen niin onko tuo XFX 450W virtalähde silloin riittämätön? Eli pitäisikö nyt ottaa jo esim 550W virtalähde?
Palailen vielä aiheeseen apujen toivossa! Eli tilasin BPvestin ehdoittaman konepaketin josta muutin vain prosessorin tuohon AMD A8-6600K jota myös ehdotettiin. Kone saapui tänään ja se oli siis valmiiksi kasattuna. Kone lähtee käyntiin mutta ilmeisesti näyttöni ei "löydä" konetta sillä se ilmoittaa vain menevänsä "power saving modeen" eli valmiustilaan. Olen kokeillut liittää konetta vga, dvi-d ja HDMI liittimillä mutta sama toistuu koko ajan. Olen myös kokeillut toista näyttöä mutta sama toistuu siinäkin. Koneessahan ei ole virallista näytönohjainta vaan ainoastaan prosessoriin integroitu HD8570. Johtuisiko tämä ongelma siitä vai mistä? Olen suhteellisen tietämätön näissä asioissa.
Ei se prossun näyttis vaikuta siihen tuleeko kuva vai ei. Kone ei vaan toimi. Koska on kasattu kone, laita takuuseen. Ehkä kärsiny postin kuljetuksessa jotenki.
Vähän vois auttaa pähkäilyissä jos aloittaja informois tuosta näytöstä ja piuhoista joilla sitä yritetään kytkeä, onko siellä OS asennettu ym pikkuseikkoja. Voihan se tietysti olla niinkin että on unohdettu asentaa prossu tai jäähy tai jäähyn piuha on irti tai ihan mitä tahansa jossittelua.
vonberger: Onko näyttö toiminut millon viimeksi ja voitko testata sitä jollain toisella pöytäkoneella tai läppärillä?
Olen yrittänyt kaikilla mahdollisilla liitännöillä tuloksettomasti. Kokeilin myös toisella näytöllä mutta ongelma on sama siinäkin. Näytöt toimivat kuitenkin vanhan koneen kanssa joten ongelma ei varmasti ole nyt näytöissä. Aloin nyt miettimään tuota josko asennuksessa olis jäänyt asentamatta prosessori. En nimittäin löytänyt siitä mitään tietoa paketin sisältä (ohjekirjaa jne) mutta tilausraportissa se kuitenkin lukee ja siitä on veloitettu hinta. Katsoin koneen sisälle ja prosessorin jäähy siitä löytyy mutta en näe onko prosessori siellä takana. Miten voin tsekata että löytyykö se sieltä? En mielelläni alkais niitä ruuveja availee... Olen vähän tietämätön näissä jutuissa joten voiko oikeasti olla mahdollista että jäähy prossulle asennettais mut ei itse prossua??? Kuulostaa käsittämättömälle Kokeiltu on ja toimii moitteettomasti muilla laitteilla.
Olis jo turhan käsittämätöntä asentaa cooleri ilman prossua. Prossulle ei tarvita sen kummempaa ohjekirjaa. En alkais konetta sorkkiin, takuu kuitenki voimassa.
Sori, kirjoitin ehkä turhan kärjekkäästi, mutta prossun asennusongelmat on hankalia, toivotaan jotain pienta johtosotkua. Eli vika on paikallistettu uuden kopan sisään. Pidä kylki auki ja kytke virta sekä katso lähteekö coolerin ropeli pyörimään onko se tuo freezer 7 ?
kokeilin tuota ja ropelli pyörii. Samaten kaikki muutkin ropellit puhaltavat normaalin näköisesti. Oon laittanut jo parikin sähköpostia tuonne mistä tilasin mutta mitään vastausta ei kuulu. Tosi turhauttavaa
Noihin kotelon ropeleihin tulee virta suoraan powerilta ne ei yhteydessä emoon. Vaihtoehtoja ; tutkit ja kokeilet lisää, tai perut kaupan ja alat tappelemaan rahoista tai täytät myyjän aspasta takuukaavakkeen ja lähetät myyjän ohjeiden mukaan takuu huoltoon. Emon I/O portissa (siellä takana) on 3-lähtöä monitorille. HDMI eli normaali lähtö ( digi kuva+ääni) mikä kaapeli sinulla on tuohon ? Pienempi ruuvikiristettävä eli D-Sub joka on analoginen kuva +ääni vaatii samoin oman kaapelinsa ja kolmantena DVI-D dual link joka on tarkoitettu isoille resoille tuossa ei toimi DVI-I piuhat Mikä sinun töllösi on? mitkä liitännät siitä löytyy ?
Olin tänään yhteydessä myyjään ja sanoivat että täytyy lähettää takaisin heidän tsekattavakseen. Epäilivät että jotkut piuhat olis irronneet postin matkassa tai sitten joku asennusvirhe. Vakuuttivat kyllä että testaavat jokaisen koneen aina ennen asiakkaalle lähettämistä. Katsotaan nyt siis mitä tästä tulee. Hirveästi vaan tulee nyt ylimääräistä vaivaa kun pitää pakkailla tuo ja laittaa postiin koska myyjä on 600km päässä. Mut ei tässä nyt voi muutakaan. Näyttö jota oon käyttänyt on reilun vuoden ikäinen LG:n W2753VC josta löytyy kaikki nuo liitännät jotka sanoitkin. Näytön mukana tulleita kaapeleita olen siis myös käyttänyt.