Uusi kone alta 900e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Pecos_Bill, Aug 24, 2012.

1. Pecos_Bill

Pecos_Bill Member

Trophy Points:
    11
    Olen jo vähän aikaa harkinnut pelikoneen ostamista vanhan läppärin tilalle. Nyt on päästy hankinnassa seuraavalle portaalle eli päätös koneen hankinnasta on tehty. Enään pitäisi miettiä minkälaisen koneen sitä ostaisi. Koneen tulen kokoamaan itse ensinmäistä kertaa, joten kokoamisestakin kysyttävää rittää. Asiaa hieman tutkailtuani olen päätynyt seuraavan laiseen settiin. Kertokaa ideoita, virheitä yms.

Onko kyseinen setti sellainen, että sillä pelaa uusimpia pelejä vähintään kohtuullisella laadulla? Näyttis taitaa olla pullon kaula, mutta taitaa menetellä jonkin aikaa. Onko emolevyssä, virtalähteessä yms. varaa parannuksiin parin vuoden päästä, ettei kaikkia tarvitsisi silloin uusiksi ostaa? Ovatko osat yhteensopivia ja keskenään toimivia? Olen yrittänyt katsoa, että olisi, mutta parempi varmistaa asioista enemmän tietäviltä. Onko koppa tarpeeksi tilava kyseisille osille, esim. mahtuuko prossuntuuletin? Näitäkin olen yrittänyt katsoa, mutta todennäköisesti joku merkittävä mitoitus on unohtunut.

Mintenkäs sitten mukana tulevat piuhat, ruuvit, yms. Sisältääkö tuulettimet piuhat js ruuvit mukanaan ja onko virtalähteessä paikat kaikille kolmelle tuulettimelle (prossutuuletin taitaa mennä emolevyyn)? Puuttuuko ostoskorista jotain, mitä tarvittaisiin koottaessa, jos työkalujen lisäksi ei ole mitään?

Aloittelijana kysymyksiä on reippaasti, kiitos jo etukäteen vastaajille.

2. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    onhan tuohan ok setti,
    poweriin ei mene ainoatakaan tuuletinta,ne menevät emoon,nykyään kun emoissa on 5-6 tuuletinpaikkaa oikeastaan aina,
    emolevyn mukana pitäisi sata-johdot tulla,
    prossutuulettimen pitäisi mahtua,on se sen verran pieni,
    piitahnaa et tarvitse,ellet aio käyttää muiss alaitteissa sitä,koska prossun siilen mukana tulee tahnaa/se on kiinni jo coolerissa
    jos budjetti venyy,niin näyttikseksi radeon 7850 1gb malli,maksoikohan se jotain 190e? eli jos budjetti venyy,niin ota se,

Last edited: Aug 25, 2012
  3. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Tai sitten Phenom + 7870 ?

Tiedän että prossu on heikompi, mutta jälleen vahtoehto. Tuo on pakettina niille ketkä eivät innostu virittelytä, haluavat vain hyvän koneen ja that´s it. Kasaus kuuluu hintaan, käyttiksen joutuu/pääsee asentamaan itse.

Jos taas sen pitää olla Intel, niin lähtisin tällä setillä:

Mikäli on liian kallis, ton 30e voi tinkiä jättämällä kasauksen pois ja kasaamalla itse. Sitten menee alle 900.

4. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    joo,ääni ratkonin amd-setille,on tuo 7870 hinta kyllä pudonnut järkyttävästi,ota ihmeessä tuo phenom+7870,ja jos prossusta loppuu teho,ja amd:n uutuudet onnistuvat,niin vaihtaa sen sitten tilalle,

Share This Page