Hei. Tarkoituksena olisi hankkia kesän jälkeen uusi kone, joka pyörittäisi sitten täysillä asetuksilla esimerkiksi syksyllä tulevaa Modern Warfare 2. Tällä koneella pitäisi myös pötkiä eteen päin 2-3 vuotta. Koneen käyttö suuntautuu pelkästään pelaamiseen, suorituskyvyn täytyy olla huipussaan -Onko hardwareversand luotettava, että kannattaako sieltä ruveta hankkimaan osia? -Kuinka kallista on kasaaminen ja kuinka vaiketa on hoitaa rikki mennyt komponentti? -Jos Suomesta hankin osat niin kuinka paljon on kalliimpaa hankkia Suomesta kuin ulkomailta? Hankinnassa on pelkkä kone sekä käyttöjärjestelmä. Tässä on minun ehdotukseni, sanokaa jos komponentit eivät toimi keskenään tai tämä on muuten vain päin P:tä. Tämän kokosin siis verkkokaupassa. http://www.aijaa.com/v.php?i=4295480.jpg Onko tuossa emolevyssä muuten integroitu äänikortti? Tarkotus ois hankkia myöhemmin toinen näytönohjain, riittääkö poweri ja tila kotelossa?
Aika karun hintainen tuplaydinprossulla varustetuksi paketiksi. DVD-asemaksi ennemmin SATA-liitännällinen, sekä halvempi. Esim. LG:n polttava. DDR3 ei ole tarpeen, eikä sovi tuohon emoon. 4GB Halvinta DDR2 800MHz tilalle. Powereitakin löytyy halvemmalla ja parempia, esim. Corsair 520HX (pienempikin riittäisi). Kannattaa ennemmin kyllä ottaa 4-ydinprosessori tilalle. Haluatko välttämättä Inteliä, vai kelpaako AMD myös? AMD tulee huomattavasti halvemmaksi, sekä AM3-kantaan kannattaa sijoittaa päivitettävyyden vuoksi ennemmin kuin Intelin 775-kantaan. Edit: Saksasta saa huomattavastikin halvemmalla, mutta Suomesta ostettuna takuuhommat pelaa helpommin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4295902.jpg Näyttääkö nyt paremmalta? Jos esim. prosessori on huono valinta niin mitä itse ehdotat? Niin ja onko toi emo sellane että voi muutaman vuoden päästä päivitellä konetta? Ettei taas joudu ostaan koko konetta niin kuin nyt. Onko tämä nyt hinta/laatu-suhteeltaan kannattava ostos vai saako vielä halvemmalla parempaa? Niin ja kiitos kun vaivauduit auttamaan.
Halvemmallakin saa, paremmasta en tiedä, kun ei Intelistä kokemusta ole. Tunnetustihan Intelit ovat parempia kellottumaan jne., mutta se näkyy myös hinnoissa. Meinaatkos muuten itse kellotella? Mutta tuohon emolevyyn, tai siis tuolle kannalle (775) ei enää tehdä uusia prosessoreita, joten se ei sen osalta kovin kannattavaa ole. Tässä olisi AMD:n puolelta helvetin tehokas (ja varmasti riittävä ainakin pariksi vuodeksi) paketti, tuli jopa hieman halvemmaksi. Päivitysvaraakin löytyy, kun on ihan tuore tuo AM3-kanta. Jimm's PC Storesta:
Joo ei AMD ole pois suljettu vaihtoehto, olen vain kuullut, että intelissä olisi parempi hinta/laatu-suhde. Ne kellottuvatkin paremmin, itse ajattelin kellotella myöhemmin jos ei vakiona enää sulavasti rullaa. Mutta ei kai AMD:n ja intelin kellotuksilla oo kauheesti eroa? Toi sun kasaamas kone näyttää kyllä hyvältä, ddr3 on mahtunu mukaan. Miten itselläs pyörii pelit, saa vähän suuntaa mitä oon ostamassa?
Mulla on Phenom II 940 kellotettu 3.75GHz:iin, ja esim. GTA IV pyörii säästä, kuun asennosta ja planeettojen linjasta riippuen 25-110 FPS, keskimäärin siellä 35-40 tienoilla, kun grafiikka-asetukset on säädetty johonkin mediumin ja high:n välimaastoon. Vähän vanhemmat pelit, esim. COD4 ja COD:WaW nyt pyörii täysillä, FEAR2:kin tuntui pyörivän sujuvasti korkeilla asetuksilla, tosin niitähän ei ole optimoitu pitkin v*ttuja, kuten GTA IV Vaikuttaahan näyttiskin jo omalta osaltaan asiaan. (itselle toinen mokoma tulossa lähipäivinä tuohon kylkeen). Kellotuksessa ei ole uskoakseni kauheasti eroa, paitsi että Inteleitä kellotetaan käsittääkseni enempi väylää helvetisti nostamalla. Tuokin prossu jota sinulle ehdotin on kerroinlukoton, eli sitä voi kellottaa sekä kertoimella, että väylää nostamalla. Intelit tosin vaativat vähemmän jännitettä, sekä ne pysyvät tietääkseni hieman viileämpinä. Kyllä tuolla paketilla peli kuin peli pyörii aivan riittävän hyvin ja vähän paremminkin. Jos Inteliä haluaa, kannattaa melkein i7:aa harkita, mutta niillä kokoonpanoilla onkin jo hintaa "hieman" enemmän. Muistaakseni jollain ~1200€ saa jo soivan i7-paketin. Yksi vaihtoehtohan on sijoittaa johonkin 4-ytimiseen 775-kantaiseen prossuun ja tehojen loppuessa (ja muutenkin) kellottaa sitä. Myöhemmässä vaiheessa tosin saattaa harmittaa, kun joutuu muisteista ja emolevystä lähtien vaihtamaan uuteen, jos päivitystä halajaa. Über-kellotukset jos on mielessä, kannattaa ottaa Inteliä. Jos on vähän vaatimattomampi, AMD on oikea ratkaisu. Kyllä niissäkin ihan riittävästi potkua on. Edit: Kellotusaikeita kun kerran on, kannattaa vielä hankkia joku parempi cooleri. Esim Noctua NH-U12P ja NH-C12P ovat hyviä vaihtoehtoja.
Taitaa mennä sitten tämä paketti hankintaan tossa syksymmällä ellei tule jotain parempaa vastaan. Itsekkin sitten pitää hankkia toinen näyttis porukkaan, kun kerran se crossfire tulee hankittua. Mitä nyt foorumeita luin, niin ei i7 ja tän amd:n phenom II välillä ole kauheasti eroa peleissä. AMD jopa juoksi i7 yli. Mutta, mutta kiitos asiallisista vastauksista ja hyvää kesän jatkoa!
Huomasin juuri, että tossa emossahan on integroitu näytönohjain. Onko toi valitsemani emo yhtä pätevä kuin edellinen ja riittääkö nyt varmasti toi watti määrä kahteen näyttikseen? http://www.verkkokauppa.com/index.p...5=1&p_31778=1&p_4390=1&p_36590=1&fill_empty=1