Budjetti: < €1000 Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä. 64BIT Käyttötarkoitus: HD-videoeditointi/musanteko. Softat tyylin Sony Vegas Pro/Cubase 5 Pelit esim GTA IV/CIV V Aiotko kellottaa?: en, jos ei ole pakko Mitä on jo valmiina?: kotelo, virtalähde, hiiri, näppis. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): ei tarvitse Koneen koko(ATX/mATX/mITX): normaali pöytäköne Muuta huomioitavaa: 1. Hiljaisuus ja pieni virrankulutus rules. 2. Intel i5 vai i7? (Tai AMD:n vastaavat). Vai onko jo tullut jotain uutta kivaa? 3. Kuinka paljon kannattaa antaa painoarvoa prosessori/muisti/kovalevy-osastolle? Hinta nyt ei sinänsä ole este, koska kone tulee lähinnä työkäyttöön ja homman pitää toimia. McOmenaan ei tosin ole varaa
Tässä ehotus joka meni näköjään pieleen käyttiksen osalta... Mikä koppa(atx?), mikä virtalähde? Jos on laaturomppeita molemmat niin jätä tuosta minun ehotuksesta ne pois niin soppii win7. Prossujäähykään ei pakollinen. Ssd ehottomasti, käyttis ja ohjelmat sinne. Näyttis on asuksen dc2, eli hiljasimmasta päästä. Keskusmuistit tulee tuon näyttiksen mukana (2x4Gb). Tulevaisuuessa kun puhti loppuu niin kellottelet jos haluat. (prossu kerroinlukoton) Emolevyn mukana tulee 2 sata piuhaa, laitoin varalta yhen kun en tiedä että tuleeko koneeseen mm. optista asemaa.
Turha varmaan alottaa uutta ketjua kun suht samanlaista visiota yritetään varmaan etsiä. Minullakin juuri koneen kasaus musan tekoon ja hd edittiin, tietenkin myös nostalgia päissään pitäis päästä cs 1.6 takomaan. Koska kaiken joudun ostamaan joutuu näyttökortti odottamaan veronpalautusta, pohja ensin kuntoon ja musiikin teko etusijal, Ja ulkonen äänikortti jo hanskassa. Mietityttääkin vain että jaksaako i7 integroitu näyttis tämän ajan pyörittää leffoja 50' hd ready telkkarilla. Ja i7-3770k valintana Hyper-Threading soveltuvuuden takia hyvin editointi hommiin. Mutta tässä nyt alustava ajatus tonnin vehkeestä. Ostoskorisi sisältö Tuote Hinta Määrä Yhteensä Toimituskulut: Matkahuolto Bussipaketti 8,50€ Yhteensä 1 117,30€ Maksa osissa Alkaen 40.91€/kk ASUS PCE-N15, 300Mbps, PCIe x1 Tuotenumero 4719543379790 Saatavuus Varastossa 29,80€ Poista 29,80€ Intel Core i7-3770K, 4 x 3.50GHz, 77W, boxed Tuotenumero 5032037036153 Saatavuus Varastossa 325,00€ Poista 325,00€ Intel SSD 520 Series 120GB, 2.5", SATA 6Gb/s, bulk Tuotenumero 5032037019064 Saatavuus Varastossa 119,90€ Poista 119,90€ ASUS P8Z77-V, Z77 Tuotenumero 4719543185773 Saatavuus Varastossa 184,90€ Poista 184,90€ Super Flower Golden King Platinum 550W Saatavuus Varastossa 129,80€ Poista 129,80€ G.Skill Ares DIMM Kit 16GB (2x8GB) PC3-12800U CL10-10-10 (DDR3-1600), kulta Tuotenumero 4711148598576 Saatavuus Varastossa 99,80€ Poista 99,80€ Windows 7 Pro 64bit SP1 FI OEM Tuotenumero 885370258837 Saatavuus Tilapäisesti loppunut Toimitusaika 5-7 päivää 139,80€ Poista 139,80€ Western Digital Caviar Green 1000GB, 64MB, SATA III, WD10EARX Tuotenumero 718037778679 Saatavuus Varastossa 79,80€ Poista 79,80€ Ja jatko suunnitelmiin pitäis löytyä tästä sellanen setti että 32 ramia ja kolme näyttöä kiinni. Kotelon valinnan vaikeus vielä vaivana kun hatara tieto jäähdytyksestä ja melusta, saa ehdottaa. Mitä tietoa ram muisti latensseista? Cl 9-9-9 on eroa esim cl 10-11-10?
Hyvä setti, mutta et tarvitse 32gb ramia mihinkään. (tai siis en todellakaan usko) Ota näitä 2kpl, tulee 20€ halvemmaksi ja saman hyödyn saat. Kovoksi ottasin mielummin caviar bluen mutta jos tuo tulee vain varastointi käyttöön niin kaipa green menee. Ota jimssiltä ne osat jotka on siellä halvempia, ilmaset postit. Kannattaa miettiä että tarvitko ihan helvetin tykkiä näyttistä http://www.jimms.fi/tuote/HD7870-DC2-2GD5-V2 tällä kyllä pelailee jo 1.6 ja vähän muutakin, kaupan päälle 2x4Gb muistit. Emolevyyn ja virtalähteeseen en ota kantaa kummemmin, laadukkaita mutta omaan makuun aivan vatukan kalliita.
Koppa on Nexuksen Clodius ja virtalähde on joku vanhempi 500W. Hiljaisen virtalähteen löytää amatöörikin helposti, mutta enemmän ihmetyttää tuo emo-prossu-näytönohjain -osasto. Kehittyy niin perkeleen nopeaan tahtiin, ettei hippi pysy mukana Prosessorijäähdytin mulla on jo ja päätellen tuosta sun valkkaamastasi, tuo vanha joka oli tarkoitettu AM2+-prosessorille, toimisi myös tässä "uudessa" kokoonpanossa. Mul on vanha DVDR-asema, joka saa riittää näin alkuun. WIN7 on tosiaan ollut mielessä käyttikseksi. Oliks tämä ostoskori Jimm's PC-storesta?
Tarvitset prossujäähyn, joka soveltuu 1155/1156 kantaiselle prosessorille. Jos vanhassa on mukana asennussarja em. kannalle, niin sitten se käy. Am2+ kanta ei käy. Kyseisessä Noctuassa on mukana osaset, joilla se saadaan sopimaan Intelin ja AMDn erilaisiin vaihtoehtoihin.
Kyllä jaksaa, jos meikun i7 jaksaa pyörittää 55" FullHD:lläkin.... Toki niitä integroituja on useampia malleja, mikulla on viimesintä HD 4000-mallia se integroitu... T: Vesku
sillä tuumakoolla ei ole väliä,vaan resoluutiolla,esim,1360x768 resolla olevalla vaikka 60" tv:llä toimii peli paremmin kuin 19" 1920x1080 resolla olevalla näytöllä
No niinhän mä just kirjotinkin... Muistaakseni oma prossu on juuri tuo, että tosta löytyy se Intelin HD4000:nen.... T: Vesku
Näyttiksen ei tarvitte ku puskee kuvaa ruudulle. Pelkkä prossuteho riittää noiden leffojen pyöritykseen.
Voit ostaa adapterin dvi->hdmi yms. Ei tuota ongelmia. http://www.jimms.fi/tuote/DP-HDMI-K http://www.jimms.fi/tuote/VC-004 http://www.jimms.fi/tuote/DVI-44 http://www.jimms.fi/tuote/HDMI-13
Itse asiassa mul on tuollainen adapteri kiinni tälläkin hetkellä. Olin kuvitellut, että toi DVI olisi jo jäänyt historiaan
DVI historiaan,heh,ei nyt sentään,sehän puskee samaa kamaa ulos kuin hdmi,tosin ilman ääntä,vga tässä on pois jäämässä,kuten jo näytönohjaimista huomaat,ei niissä näy enään sitä tuttua sinistä liitintä itse käytän omaa näyttöä db-dvi ja hdmi-hdmi(jossa hdmi-dvi sovitin että menee näyttöön)
Edes VGA liitäntää ei oo saatu jäämään historiaan. DVI on kohtalaisen nykyaikanen, suurin ongelma liittimessä iso koko vs DVI tai HDMI.
sepä se. Mulla meni 1 hdmi-liitin jo paskaksi tuon adapterin painosta... Olishan noita 2xHDMI-näyttiksiäkin markkinoilla, mut ne ei taida muuten olla ihan tuon 1GHz-sarjan tasoisia...vai onko?