Terveppä terve, tulis tässä juuri uusi kone ostettua ja tietenkihän se heti bluescreeniä pukkaa. Latasin Blue Screen View nimisen ohjelman ja linkkaanpa siitä sen raportin tähän: ================================================== Dump File : 120811-9984-01.dmp Crash Time : 8.12.2011 15:20:04 Bug Check String : CRITICAL_OBJECT_TERMINATION Bug Check Code : 0x000000f4 Parameter 1 : 00000000`00000003 Parameter 2 : fffffa80`07b37b30 Parameter 3 : fffffa80`07b37e10 Parameter 4 : fffff800`02f9a8b0 Caused By Driver : ntoskrnl.exe Caused By Address : ntoskrnl.exe+7cc40 File Description : NT Kernel & System Product Name : Microsoft® Windows® Operating System Company : Microsoft Corporation File Version : 6.1.7601.17640 (win7sp1_gdr.110622-1506) Processor : x64 Crash Address : ntoskrnl.exe+7cc40 Stack Address 1 : Stack Address 2 : Stack Address 3 : Computer Name : Full Path : C:\Windows\Minidump\120811-9984-01.dmp Processors Count : 4 Major Version : 15 Minor Version : 7601 Dump File Size : 276 760 ================================================== Bluescreen ei tule itsessään mitenkään erityisissä tilanteissa, tänäänkin aamukahvia juodessa käynnistin koneen ja 5 minuuttia meni ja bluescreen. Se on tullut koneen oston jälkeen noin kerran päivässä.
Muistit diagnosoitu Memtestillä:llä? Näyttis, prossu tai muistit kellotettu, kyllä/ei? Virtalähde tarpeeksi tehokas? Lämmöt (erityisesti prosessorin, kun on kyse uudesta koneesta)? Tarpeen vaatiessa BIOS päivitetty valmistajan sivuilta? (Tulisi tehdä vain, jos yhdessäkään käyttöönoton jälkeen ilmestyneessä versiossa on kriittisiä päivityksiä.) Näytönohjaimen ja emolevyn (chipsetin) uusimmat ajurit käytössä? Tarkista erilliskorttien, kovalevyjen ajurisoftat ja etsi vanhentuneita, osa saattaa silkalla olemassaolollaan aiheuttaa satunnaisia siniruutuja. Tällä hetkellä suurimmalla todennäköisyydellä muistikammat ovat virheelliset. Aja mainitsemani softa läpi huolella ja monta kertaa, lue ohjeet heidän kotisivuiltaan, jos et ole ennen käyttänyt. Kokeile vaihtaa muistikampojen paikkoja, käyttää vain yhtä muistikampaa ja vaihdella sitä. Pyri eliminoimaan ehjät kammat jolloin jäljelle jää rikkoutunut muistikampa -> takuuseen/RMA.
Uusi kone, niin kiikuta takaisin myyjälle tai ota yhteys myyjään. Onhan siinä takuu jos itse alat korjailla, niin takuu voi loppua.
Niin siis, jos kyseessä on pakettikone niin yleensä osien vaihtaminen ja kaikkien sinettien murtaminen rikkoo takuuehtoja näinollen purkavat takuun, hjyvä kun lisäsit. Itse nyt tyhmänä oletin, että kone on itse koottu.
Tjoo, elikkäs kone on siis itse kasattu. Muisteja ei oo diagnosoitu memtestillä, virtalähde on tarpeeksi tehokas, lämmöt on ihan ok. Ajurit on uusittu. Kaveri, jonka kanssa tämän kasasin meinasi että vika olisi luultavasti tuon SSD kovalevyn firmware updatessa. Että sen kokeilen tänään laittaa.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/54977/csjkn Tuommonen härpäke. Tässä juuri yritän tuota firmware updatea saada laitettua, mutta näyttääpi että ei vaan omat taidot riitä tähän hommaan. Tämmösten ohjeiden kans yritän http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?89670-Tools-for-OCZ-SandForce-Driven-SSD-s Periaatteessa oon nyt polttanu tuon kyseisen ISO:n levylle, ja kun yritän bootata niin ei tulekkaan tuota luvattua GUI desktop enviromenttia vaan joku omituinen parted magick valikko josta en sitten pääse etenemään.
Onko tämä se Firmware jonka latasit? http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?96935-Vertex-Plus-firmware-3.55 Kerro tarkaan SSD-levysi tyyppi.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16671/dbkrf Elikkäs tämä kovo on, ja siis poltin levylle tuon iso filen mikä on tuossa aiemmin mainitsemassani ohjeessa ja sen kautta oon koittanu.
Täältä taitaa löytyä oikea Toolbox, jolla voit päivittää Firmwaren: http://www.ocztechnology.com/ssd_to...y_3,_Solid_3,_RevoDrive_3_and_RevoDrive_3_X2/
Toolbox taitaa hoitaa sen levylle polttanatta, omassa ympäristössään. Asennat ja käynnistät ohjelman. PS. siellä on ilmeisesti jonkinlainen valikko toiminnoille.
Sain ite jotenki käsityksen että tuo pitäs bootata sen takia koska mulla pyörii windows sillä samaisella kortilla? En sitten tiedä.
Enpä osaa OCZ:stä sanoa, mutta oma Intelin SSD:n Firmwarepäivitys onnistui Intelin SSD-Toolboxin kautta suoraan käyttöjärjestelmästä suoritettuna. Siinä pyörii samalla levyllä myös käyttis.
Tuplasin vahingossa, piti editoida. Tässä lisää ohjeita: http://www.ocztechnology.com/files/...Update_Guide_8_12_2011_Windows_consumer_4.pdf Täällä maininta tuosta bluescreenistä: http://www.ocztechnology.com/files/ssd_tools/OCZ_SSD_v215_Firmware_Release_Notes.pdf Täällä keskustelua samasta asiasta: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-121/ocz_vertex_3_ssd_n_firmware_paivitys-913360/
Ja terveppä terve taas. Kävi ilmi että koneessa oli emolevy paskana, oli siis huollossa ja nyt tuli takaisin. Tottahan toki ongelmat jatkuvat, nyt alkoi taas tulemaan bluescreeniä mutta tällä kertaa eri ilmoituksella, nyt tullut kaksi sen jälkeen, kun koneen huolloista sain ja tässä olis nämä raportit jos joku osaa sanoa näiden perusteella jotakin: ================================================== Dump File : 010612-12012-01.dmp Crash Time : 6.1.2012 15:49:45 Bug Check String : KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR Bug Check Code : 0x0000007a Parameter 1 : fffff6fc`400099b8 Parameter 2 : ffffffff`c000000e Parameter 3 : 00000001`eb322860 Parameter 4 : fffff880`01337788 Caused By Driver : Ntfs.sys Caused By Address : Ntfs.sys+f3788 File Description : Product Name : Company : File Version : Processor : x64 Crash Address : ntoskrnl.exe+7cc40 Stack Address 1 : Stack Address 2 : Stack Address 3 : Computer Name : Full Path : C:\Windows\Minidump\010612-12012-01.dmp Processors Count : 4 Major Version : 15 Minor Version : 7601 Dump File Size : 284 480 ================================================== ================================================== Dump File : 010712-12604-01.dmp Crash Time : 7.1.2012 0:41:43 Bug Check String : KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR Bug Check Code : 0x0000007a Parameter 1 : fffff6fb`41ffbf28 Parameter 2 : ffffffff`c00000c0 Parameter 3 : 00000000`b4152884 Parameter 4 : fffff683`ff7e5600 Caused By Driver : ntoskrnl.exe Caused By Address : ntoskrnl.exe+7cc40 File Description : NT Kernel & System Product Name : Microsoft® Windows® Operating System Company : Microsoft Corporation File Version : 6.1.7601.17640 (win7sp1_gdr.110622-1506) Processor : x64 Crash Address : ntoskrnl.exe+7cc40 Stack Address 1 : Stack Address 2 : Stack Address 3 : Computer Name : Full Path : C:\Windows\Minidump\010712-12604-01.dmp Processors Count : 4 Major Version : 15 Minor Version : 7601 Dump File Size : 276 768 ==================================================