Uuden koneen hankinta olis suunnitelmissa. Hintaluokaksi oon ajatellu noin 700-850e, johon kuuluu käyttöjärjestelmä, koneen kasaus ja kaikki osat. Näyttö (19"', joka saattaa muuttua 22"), hiiri ja näppäimistö on omasta takaa. Koneen pitäis pyörittää nykyajan pelejä (esim. GTAIV) hyvin ja myös mieluiten olla iha kohtuullinen tulevaisuudessakin. Käyttiksenä Vista Home Premium 64. Mitä tässä nyt oon ite katellut, niin oon saanut tällaiset kaksi kasaan Jimm'siltä ((1) ja (2)). Hinta menee hitusen yli oman rajan, mutta jos ei halvemmalla saa niin tuokin kelpanee. Olisin multitronicista myös kokeillut kasata toisen paketin vertailukohteeksi, mutten löytänyt samantapaisia osia. Yhteensopivuksista ei itsellä ole yhtään hajua, joten voitteko tarkistaa onko tossa kaikki ok? Onhan nuo osat ihan suht hintasia verrattuna luokkaansa ja onhan tossa varmasti kaikki osat mukana uuteen koneeseen? Tarviiko tuo prosessori vielä erillisen tuulettimen vai onko se siinä paketissa mukana? Kiitos jo etukäteen.
Eli paketit ovat hyvin kasattu, oikeastaan tosta voisi säästää koneen kasauksessa ne 50 €. Koneen kasaus ei ole vaikeaa. Osien mukana tulee muutenkin oppaita ja manuaaleja tarpeeksi joka lähtöön. Prosessorin mukana tulee BOXED tuuletin, joka riittää ihan hyvin.
Kiitosta vastauksesta. Onko noilla HD4850 512mb/1gb korteilla pahemmin eroa? Sen mitä itse olen ymmärtänyt niin 1gb on tietysti parempi, koska enemmän muistia. Mutta kumpi noista kannattaa sitten ottaa?
Tässä nyt kokosin paketin multitronicista kans. Tuli hiukan halvemmaksi ja yritin saada osatkin samoiks. Onkos tuo samaa laatua kuin nuo kaks aikasempaakin pakettia? Onko kellään keinoja saada paketin hintaa alemmaks (muuten kuin ottamalla kokoamis- ja testausjuttu pois)?
Ei kyllä kannata HD4850 maksaa noin paljoa, koska halvemmalla saa selvästi tehokkaamman HD4870. Linkki.
Ihan hyvän hintainen tuo 4870 on tuolla pixmaniassa, mutta mielummin tilaisin yhtenä pakettina koneen. Muualla noiden 4870:n hintahan on sitten jo aika korkealla. Ajattelin tossa että ehkä mulle kuitenkin riittää toi 4850, koska sen hinta on paljon alempana kuin tuon 4870:n. Mutta kumpi malli tuosta 4850:sta kannattaa ottaa kun rahaeroa on niin vähän 512mb/1gb välillä?
Se riippuu, mikä näyttö sinulla on. Yli 22" näytölle (esim. 24") kannattaisi ottaa 1GB:n malli. 22" tai alle riittää 512Mb.