Eli tarkoituksena olisi hommata pätevä paketti kuvankäsittelyyn ja yleiskäyttöön, ja toisarvoisesti silloin tällöin pelaamiseen (mitään maksimi resoja en kaipaa, kunhan pelit pyörivät pelattavasti). Kotelo: Antec Sonata III Emo:Abit IP35-E Prossu: Intel Core 2 Quad Q6600 Vai olisiko joku AMD kustannustehokkaampi? Jos, niin mikä emo AMD:lle? Näyttis: ASUS Radeon HD 2600 PRO 512 Mt PCI-E Riittääkö satunnaiseen pelailuun, onko joku muu hinta-/tehosuhteeltaan parempi? DVD: Samsung 20x saria-ata DVD+/-RW Dual Layer (SH-S203) Kovo: Samsung T166 (320 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) HD321KJ Näyttö: HP W2207h Olisko tuommonen HP hyvä vai mikä? Mitään Eizoa minun ei kannatta ostaa itselle, koska ammattimaisemmat editointihommat teen muualla. Siinä 300€ pinnassa pitäisi pysyä. Hiiri, näppis ja softat löytyvät valmiiksi. Kipuraja paketin hinnalle on siinä 1000€. Ehdotuksia, kiitos. EDIT: En ole enää vuosiin seurannut tietotekniikan kehitys ja viimeisimmän koneen olen kasannut joskus 10 vuotta sitten, joten aika pihalla olen näistä hommista. Missä paketti kannattaisi Tampereen-seudulla kasauttaa, softat saan kyllä itse toimimaan?
Jos olet tuolloin osannut kasata, niin nykyiset pikalukko viritelmät ovat lastenleikkiä. Kannattaa näytönohjaimeksi harkita 8800GT:tä. Sillä pyörii pelit vielä ensi vuodenkin puolella kohtuullisesti. Tuo X2600 Pro alkaa jo viimeisimmissä peleissä jäädä jalkoihin. Muuten näyttää oikein asialliselta. Muistia tuohon vielä 2-3Gt DDR2 800MHz, mutta ei PQI:tä yhteensopivuus ongelmien vuoksi. AMD:tä ei tällä hetkellä kannata harkita kuin ihan budjetti koneisiin. Näytöstä en osaa mitään sanoa, kun itselläni toimii vielä 21" putki, eikä ole tarvinnut näyttömarkkinoita tarkkailla.
Todellakin muistia olisi hyvä olla Kolme gigaa taitaa olla 32 bittiselle XP:lle oikea määrä. Pitänee harkita myös tuota parempaa näyttistä. Kiitos neuvoista. Eiköhän näillä päästä konetta hankkimaan, eikä se itse kasaaminen voi olla vaikeaa.