Uusi kone lähinnä pelaamiseen, budjetti n. 1000€

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Fileknot, Aug 12, 2012.

1. Fileknot

Fileknot Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

Olen tässä ajatellut hankkia uuden koneen, jonka osien valitsemiseen pyytäisin teiltä viisammiilta neuvoa, sillä jos tähän jonkun oman paketin rykäisisin, se olisi enemmän tai vähemmän per***stä :D. Budjetti ei ole ihan euron päälle tarkka, mutta jos jonkun järkevän paketin tuonne tonnin paikkeille saisitte kasattua niin olisi enemmän kuin hyvä :) Vaatimuksina lähinnä, että pyörittäisi edes Minecraftia hyvillä lukemilla (tulisin jotain Team Fortress 2 tyylisiä pelejä pelaamaan, eli Bäfätin tai Skyrim yms ei tarvitsisi ultralla toimia). Käyttöjärjestelmä pitäisi saada myös, sekä levyasema olisi tarpeen, jotain hyvää näyttöä ja näppistä sekä hiirtäkin saa toki ehdotella, eli mitään ei ole niinsanotusti valmiina kun läppäriä tullut käytettyä..

Itse en ole koskaan konetta kasaillut eli jos kasaaminen paikassa josta osat hankkisi onnistuisi niin olisi hyvä, VAIKKA moni taitaa olla sitä mieltä että kannattaa itse kasata niin voi sitten kavereillekin koota koneita jne. mutta kun ei aiempaa kokemusta ole, niin olisi mukava että tuo kone tulisi siistin näköseksi sisältäkin päin, kun tuntuu että ensikertalaisten kasaamat koneet ovat olleet hieman johtoviidakkoja kun kotelon aukaisee (voi olla että pelkkä luulo), tietty tähän vaikuttaa myös ihan viitseliäisyyskin.

Kiitoksia jo etukäteen ajastanne ja vastauksistanne! :)
    T. FileKnot

2. Patti12

Patti12 Regular member

Trophy Points:
    28
    Onko 1000€ siis budjetti ihan koko setille? (Näyttö, itse kone, näppis ja hiiri) Vai onko se pelkän koneen budjetti?

3. Fileknot

Fileknot Member

Trophy Points:
    11
    Oho unohtuikin mainita, joten selvennän hieman, elikkä tuohon 1000e hintaan olisi hyvä saada ainakin tuo kone käyttöjärjestelmineen, sillä ne muut (näyttö yms.) pitäsi vielä hankkia, mutta kuten jo sanoin budjetti ei aivan tiukka ole, mutta ajattelin jos saisi koko paketin oheislaitteineen maximissaan tuonne 1200e paikkeille, joten tuolloin ei kovin kummoista näyttöä yms. saisi jos tuon tonnin yli hirveästi pelkkä kone pyörähtää.

Last edited: Aug 12, 2012
  4. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    AMD prossu ja SSD levy .
    Suosittelen erillistä cooleria, kova äänisen vakio coolerin tilalle .

Intel ja ilman SSD levyä .

IPS näyttö

LED näyttö

Last edited: Aug 12, 2012
  5. Fileknot

Fileknot Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia Lurluckille vastauksesta! Molemmat vaihtoehdot näyttävät ainakan omaan silmään hyviltä, ja ne vieläpä mahtuvat budjettiini loistavasti :).

Share This Page