Uusi kone, muuttamista ja mielipiteitä?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by sazu90, Aug 31, 2011.

1. sazu90

sazu90 Member

Trophy Points:
    11
    Eli siis olen tällä hetkellä ostamassa konetta specseillä:

Kotelo: Thermaltake Element T

Virtalähde: 600W Chieftec CFT-600-14CS

Emolevy: Intel DH67BL mATX H67 S1155 DDR3 GBE HDMI Box

Prosessori: Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6Mb LGA1155 BOX

Prosessorituuletin: Thermaltake ISGC-400 S1366/1156

Muisti: 8 Gt Kingston DDR3 1333 MHz CL9 (2x4 Gt kit)

Kiintolevy 1: 1 TB Seagate Barracuda 7200.12 SATA3 32MB

Optinen asema: 22x DVD+/-RW Dual Layer, musta

Näytönohjain: Ati Radeon HD 6870 PCI-E 1 GB GDDR5

Lähinnä tiedustelisin onko ok?Ram määrä liikaa/liian vähän?
    Sopiva virtalähde(Watti määrä)? Näytönohjain kotoisin mistään?

Ja lisäksi koska olen aika tietämätön näissä asioissa viellä, kiinnostaisi tietää emolevyistä ja siitä että mitä niistä tulee tietää valittaessa emolevyä?(muuta kuin on yhteensopiva muiden osien kanssa)

esim. mitä eroa on -
    a.Intel DH67GD mATX H67 S1155 DDR3 DP/HDMI
    b.Intel DH67BL mATX H67 S1155 DDR3 GBE HDMI Box
    c.Asus P8P67 Pro S1155 P67 DDR3 USB3 8-CH GBE ATX

emolevyillä? Mitä tuo DDR3 ja USB3 tarkoittavat kun kyseessä on emolevy?

Kiitos jo etukäteen. Kone tulee kevyen pelaamiseen ja nettisurfailuun luultavasti Guild Wars 2 tulee pyörimään paljon..

2. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    H67 emot on parempia silloin, kun käytetään prosessorin näytönhjainta. Pelikäytössä ei paras vaihtoehto. Hanki siis P67 tai Z68 emolevy, mutta ei Intelin. Joko Gigabyte, AsRock tai Asus. Muistiksi riittää 4Gt pelikäyttöön, mutta muisti on sen verta halpaa nyt että tuo 8Gt kitti on just passeli.

Kovalevyksi Samsungin F3 1TB

USB3 tarkoittaa 3.0 versiota USB portista. Nopeampi portti kuin edelliset. DDR3 on muistityyppi, eli hankit DDR3 muistia DDR3 muistiväylällä varustettuun emoon. Loogista.

Laita budjetti niin kasataan sen mukaan, ja tarvitaanko käyttistä ? Hiirtä tai näppistä ? Mites kasaaminen, onnistuuko itse vai kasattuna valmiiksi ? Entä näyttöjä, kaijuttimia, hedsettiä ? Mitään muuta ?

3. sazu90

sazu90 Member

Trophy Points:
    11
    Kaikki muu löytyy omasta takaa paitsi keskusyksikkä jonka ajattelin Mikromafia:ssa tai jossain vastaavassa liikkeessä käydä kokoomassa.

Yrittänyt säästää tuossa kopassa kun sen ei tarvits olla hirveän kalliskunha on vain ok näkönn, samoin tuossa kovossa, tällä hetkellä läppärissä 500gb kovo josta 250gb vapaata ja ollut yli vuoden käytöss joten ihan tuo 500gb - 1tera kovo rittää.(säästää myös kuluissa)

budjetti ei ole iso joku 700-850e(MAX) ajattelin käyttää ei tarvitse käyttistä tuohon ottaa koska sekin löytyy omasta takaa. (Windows 7 home premium 64-bit).

joten max.850 ilman käyttistä ja mitää sälää.

4. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Unohda se Mikromafian kasaus ja nappaa Lapstoresta kasattuna:

5. Robustus

Robustus Regular member

Trophy Points:
    26
    Otat Jimmssiltä tällaisen ja kokoat itse. Tai kaverisi kokoaa. Yhden näyttiksen Z68 emo, WD:n SATA-3 kovo, XMP-muistia 8 gigaa 1600MHz. Älä ota rumaa koteloa, tämä CoolerMaster on lisäksi halvempi ja budjettikoteloista kovin ja kaunein ilman muuta.

Last edited: Aug 31, 2011
  6. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Jos itse kasaa, niin Jimssin paketti. Jos tuntuu että ei onnistu, niin sitten tuo lapstoren. Jimssillä vain kun on 80e kasauspalvelu, mutta aavistuksen matalammat hinnat joissain tuotteissa. Eroa paketeilla on vähän, 1600mhz vs 1333mhz eroa ei huomaa mitenkään eikä kotelo ole kuin makukysymys. Itse en Eliten kyseistä koppaa ottaisi, mutta jos itse tykkää niin mikäs siinä.

Ehkä ainuoat paremmat puolet omassa on näyttis tehtaan ylikellotettu Top versio, sekä hiljaisempi Nexuksen virtalähde. Tosin molemmat löytyy myös Jimssistä.

Share This Page