Uusi kone oheislaitteineen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Draygrah, Jul 22, 2010.

1. Draygrah

Draygrah Member

Trophy Points:
    16
    Eli olen tässä nyt kyhäillyt jimmsiltä itelleni koneen oheislaitteineen, johonka huomenna ( Pe 23.7.2010 ) Tilaisin 700€ osat, ja kahden viikon päästä loput. Ajattelin nyt kysyä sieltä joltain viisaalta, että onko järkevä paketti, saa siis ehdottaa vaihtoehtoista settiä, mutta toi hinta on ehdoton maksimi. ( 1512€ ).

Tässä kuva:

Linkki

Niin, ja noista lähtee siis huomenna virtalähde, kiintolevy, emolevy, lämpötahna, prosessori, muistit, kotelo, cd/dvd-asema, hiiri, näppis ja kaiuttimet.

Eli kahen viikon päästä:
    Näyttö, näytönohjain, tuulettimet. :)

Last edited: Jul 22, 2010
  2. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
  3. Draygrah

Draygrah Member

Trophy Points:
    16
    Mutta eikös tuo sun ehdottamas kiintolevy ole hitaammalla liityntäväylällä? SATAII...

Ja itse olen sitä mieltä että 4 ydintä riittää nyt mainiosti, voin sitten vaikkapa vuoden päästä sijoittaa 6-ytimiseen, kun sille on enemmän tarvetta.

Olenko väärässä? :)

4. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Olet. Toki jos haluat ton kovalevyn, siitä vaan. Mutta 6-ydin on pakko ottaa tohon settiin, se on välttämätön jo 800 euron koneessa koska kun tuolla budjetilla mennään, ja on jo olemassa pelejä jotka tukevat 6-ydintä kuten resident evil 5, tulee quadillakin jo 6-ytimistä ikävä. Se tehoero on niin uskomaton, kun on enemmän ytimiä jakamassa taustaohjelmaa ja peliä. Lisäksi 1055T prossussa on Turbo Core, Inteliltä nyysitty teknologia, joka kellottaa prossua automaattisesti aika kivasti. Lisäksi jos muistan oikein sen kellotusmäärän sai aika tavalla itse määrätä. Thuban on rautaa neliytimiseen verrattuna, itse olen päässyt sellaisen seikan toteamaan enkä enää ikinä suosittele 4-ydintä kellekään. Joko 555BE tai 1055T.

Niin, otat näyttikseksi Gainwardin GTX460 Goes Like Hellin, 250e ja muisteiksi A-Datan 2GHz muistit, 111e. Sillä tulee jo se vajaa 30e säästöä, mikä kertyy kun ottaa paremman prossun :)

5. dgc

dgc Regular member

Trophy Points:
    26
    Osta vaan tuo X6 prossu. On kuitenkin sen verran parempi kuin tuo neliytiminen. Ei tarvitse heti prossua vaihtaa kun ostaa suoraan tuon kuusiytimisen.

6. Draygrah

Draygrah Member

Trophy Points:
    16
    Gainwardhan on samaa Palitin kanssa ja palitista on kohuttu et siit puuttuu joku jäähy... Serkkupoika suositteli mushkinin muisteja, ja yli 1333MHz muistit on emos OC, eli eikös sillon latenssit nouse sillee et hertseistä ei tuon 1333MHz:n jälkeen ole periaatteessa minkäänlaista hyötyä, muuten kun se 3€ alennus :) enköhän siihen 6-ytimiseen nyt voi sitten sen 30€ ylimäärästä investoida, ylipuhuja. :D

7. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    No kannattaisi joo, koska se on paljon parempi. Vaihtaa vaikka emon 122e Asrockiin, ei ole sekään paljon huonompi kuin tuo. Sama piirisarja ja kaikki, vähän liitännät ja ominaisuudet erilaiset.

Se on kyllä mun käsittääkseni vaan Palitin nimellä olevissa näyttiksissä, ja jos onkin noissa Gainwardeissakin, niin kysy Jimmsiltä emaililla että onko niiden Gainwardeissa se siili mukana vai ei. Jos on, niin ei oo ongelmaa. Ainut mikä on niin on säästö :p

8. Draygrah

Draygrah Member

Trophy Points:
    16
    Selvä homma :) Eli kai sitä vois vaihtaa siihen Goes like Hellin sit vielä :)

9. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

Jos vielä kerkeis vaihtaan niin tossa mun ehdotus. Sitten hiljasuuden takaamiseks vois laittaa tohon scythen mugenin viel prossucooleriks ja varmasti että poweri riittää viel päivityksetkin niin cougarin 700w modulaarinen poweri, 99e jimssillä. Jos maksaa liikaa niin ottasin sen näytön kustannuksella ja laittasin näytöks tän : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9H.L3XLB.QBE . Taisin nyt kumminkin olla myöhäsä?

10. Draygrah

Draygrah Member

Trophy Points:
    16
    Joo osat lähti jo tilaukseen. Enää siis kaiuttimet, näytönohjain ja näyttö.
    Vaihoin vaan näppiksen Sidewinder X6:seen... Nii ja sen prosessorin siihen kuusytimiseen. :)

Share This Page