Morjesta! Tilasin tuossa Saksasta teidän kokooman setin mun nykyisen koneen päivittämiseksi. Niimpä siitä jää ylimääräisiä mielestäni hyviä kompoja. Tästä päädyin siihen, että kauppasin ilmaiseksi kyseiset kompot kaverille jolla ei ole ikinä pöytäkonetta ollut. Nyt tarvitsisi rakentaa peruskäyttöön kone näistä mun kompoista ja siihen puuttuvat osat päälle. Budjetti?: 2-300, katotaan kuinka halvalla sais käyttökoneen näiden osien ympärille. Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En Ylikellotatko prosessoria?:En Kotelon koko: Ei väliä Onko kotelon värillä väliä?: Musta Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei merkitystä Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: DVD Haluatko koneeseen SSD:n?: Ei tarvetta Koneen käyttötarkoitus: Perus kotikoneeksi Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Kyllä, tällaiset irtoaa omasta koneesta käyttöön tähän projektiin AMD FX-8320, 3.5GHz Asus M5A97 EVO R2.0 AMD Radeon R9 280, 3GB 8GB Dual Kit Ripjaws DDR3-2133 Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Kiitos arvon herrasväelle jälleen.
Elikkä tarviit varmaankin. Kotelo + Poweri + DVD asema. Mitens kiintolevy ja prossu cooleri. Kotelo + Poweri + Asema https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/115986/bfx-nov-100-kkxsk-rp/bitfenix-nova-atx-miditornikotelo-musta https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/44826/s12ii-520/seasonic-520w-s12ii-520-atx-virtalahde-80-plus-bronze https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...isainen-5_25-dvd-rw-levyasema-sata-musta-bulk
Niin taitaapi olla että prossun cooleri irtoaa kans vapaaksi. Muistatkos Wallu kun kasasit mulle sen niin eihän mun tarvi sitä mun omaa laittaa enään sinne uuteen setuppiin? toi 120mm mul on nyt siinä eessä. SSD:tä tuskin tarvii ku ite hankin ekan omani vasta nyt ja koko pienen ikäni pelaillut jne.
Vakio on suunnilleen samaa tasoa kuin vanha lc, joten kai se joutaa. SSD:n tarpeen tietää vasta kun kokeilee sellaista.
Allright, eli laitetaan se kans sit kaverille menemään. SSD;tä ois näköjään tarjolla tossa 5Siltasella, täytyypi ottaa yhteyttä kun tuo setup muutenkin tulee näköjään suhteellisen edulliseksi. Suurkiitos pikaisista vastauksista!
SSD hyödyttää enemmän itse windowssiin, kuin itse peleihin. Itse en hommaa enää yhtään konetta ilman SSD asemaa, sillä kaikki nopeutuu. Paina virtapainiketta, etkä kerkee edes kaapista olutta hakea kun kone on jo windowssissa, heti valmiina nettiin. Aikaisemmin se eka tölkki oli jo juotu, ennen kuin netti aukes (No ehkä vähän liioittelin, mutta sen eron oikeasti huomaa). Samoin muukin kaikki ylimääränen miettiminen on lähestulkoon kadonnut, tökkiminen käytännössä loppunut kokonaan. Nyrkkisääntönä jos kone tökkii SSD aseman kanssa, niin sit on joko haittaohjelmia koneella taikka jotain muuta sellaista, mikä oikeasti hidastaa konetta.