Kaverille uutta konetta hommailemassa, jolla pystyis pelailemaan nykypäivän pelejä. Rahasummaa hän ei sanonut, mutta veikkaisin että 1300 luokkaa käy ja sillä saa varmaan ihan kelpo koneen (+ näytön). Budjetti?: ~1300 Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Ei Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei Ylikellotatko prosessoria?: Ei Kotelo: https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...d-ikkunallinen-miditornikotelo-musta-punainen Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: DVD Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Näyttö pitäisi saada mahtumaan budjettiin. Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei ole Muuta: Keräilin kasaan jo osia tuolta. Lähinnä kyselen onko tuossa oheisessa listassa mitään järkeä. SystemaStore Emo: Gigabyte GA-AB350-Gaming AMD B350 Socket AM4 ATX SSD: Intenso 128GB SSD SATAIII Top Serial ATA III Jimms Tosiaan käyttöjärjestelmä mukaan vielä Mites näytön kanssa? Löysin tuommosen: https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...nq-24-gw2470h-va-paneeli-fhd-2xhdmi-vga-musta , mut en tiedä onko hyvä. Onko mitään arvioita noista näytönohjaimien toimitusajoista?
Näytönohjaimista ei mitään tietoa, mutta kai niitä joskus tulee. Vähän järjellisempään hintaan jopa. Muuten hyvä paketti ja näyttö.
Itse ottaisin tuon näytön sijasta 144hz näytön TN-paneelilla. Tuollainen kone pystyy jo hyvin 144 FPS ja se tarjoaakin sitten aivan toisen tason pelikokemuksen.
Olen eri mieltä. Mulla on vierekkäin 1080p 144hz 27” tn-paneeli ja tuo linkattu benkku, pelaan tuolla benkulla ihan vaan sen takia että siinä on älyttömästi parempi värimaailma kuin tuossa tn-paneelilla varustetussa.
Juuri näin, makuasia tuo toki on. Räxä on kyllä vähän lussu 144fps pelaamiseen, varsinkin jos yhtään tulevaisuutta ajattelee.
Mitä pelaat? Yksinpelissä joissa maksimiasetuksilla et ehkä pääse lähelle 144fps niin voi olla ihan hyvä valinta. Mutta jos pelataan online räiskintäpelejä niin silloin sullakin menee varmasti toinen näyttö aika nopeaan päälle. Ja onhan niissä TN-paneeleissakin paljon mallikohtaisia eroja. Jokin TN-saattaa päästä jopa värimaailmoissaan edestäpäin katseltuna lähes samalle tasolle IPS:n kanssa.
Näytöt on mulle melko tuntematon alue, en niistä osaa sanoa mitään. Mut tuon kopan kanssa ei vissiin tule mitään ongelmia, sinne sopii kaikki hyvin sisälle?
Kaikki mahtuu kyllä helposti ja tulevaisuudessa voi laittaa vielä monsterikokoisen ilmajäähynkin, jos haluaa.
Tn-paneeli ei edes teoriassa voi olla lähelläkään va:ta. Ja 144 hertsiä tosiaankin vaatisi vähintään 1070:n.
En kyllä itse ymmärrä näitä tn paneelien totaalilyttäämisiä. Mulla on ollut tn paneeli sekä ips ja mitään hirmuista eroa en nähnyt. Sen sijaan 144 vs 60hz ero on älytön ja 60hz en tule enää ikinä pelaamaan. Hertsit > värit ainakin mulla. Aloittajan kannattaa koittaa käydä vertailemassa jossain liikkeessä jos nykypäivänä edes mahdollista
Kovin montaa markkaa ei tarvi extraa va:sta maksaa vs tn, jos se 144hz pitää olla: https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...4-c24fg70fqu-kaareva-pelimonitori-144hz-musta