Olisi tarkoitus hankkia uusi kone peruskäyttöön, joka pyörittäisi hyvin myös pelejä. Tarkoitus on siis koota pelkkä keskusyksikkö. Hinta mieluiten 650 euron alapuolella. Tällaista on olen ajatellut. Hinnat ovat verkkokauppa.com:sta 1. Kotelo Antec Sonata III 500 99,90 € 2.Emolevy Asus P5Q120.90 € 3. Prosessori Intel Core 2 Duo 8400 154,90 € 4. Kovalevy Olen ajatellut hankkia 250 Gb kovalevyn joten laitakaa siitä ehdotuksia. 5. DVD-asema Samsung SH-S223F/RSMN 22x polttava DVD+/-/R/RW-asema 27,90 € 6. Muisti 2 GB olen ajatellut laittaa mutta minkälaista muistia kannattaa hankkia. 7. Näytönohjain Olen suunnitellut hankkivani ATI Radeon HD 4850. ASUS EAH4850/HTDI/512M Radeon HD 4850 512MB näytönohjain 162,90 € Pyörittääkö peleja hyvin?
Kyllähän tuolla koneella kaikki pyörii ainakin jonkin aikaa, mutta tekniikka kehittyy koko ajan, joten on hankala sanoa tarkemmin. Mutta ero noissa kahdessa (HD4870/4850) on vain siinä, että 4870 on isoimmille resoluutioille ja onhan siinä hiukan paremmat kellotkin, mutta muuten melko samanlainen.
Eipä ole nykyisillään juurikaan järkeä ostaa noin pientä kiintolevyä, ellet sitten tiedä täysin varmasti ettet tule tarvitsemaan enempää kiintolevytilaa. 250GB:n kiintolevyjen hinnat ovat n. 50e:n tuntumassa. Hieman yli 60e:llä saat jo 640GB:n kiintolevyn, eli n. 10e:n lisäsijoituksella saat yli kaksinkertaistettua kiintolevytilan. Halvinta mahdollista 800MHz:n DDR2-muistia. Käytännössä 667MHz:n muistikin riittäisi, mutta hintaeroa 800MHz:n ja 667MHz:n muisteilla ei juurikaan ole.
Riittääkö tuo HD 4850 pelikäyttöön? Kovalevyksi ajattelin valita tämän Samsung Spinpoint F1 500GB . Mitä mieltä olette tuosta vai onko parempia vaihtoehtoja?
Riittää pelikäyttöön. Kovo on ainakin viileä (muutama c ylempänä huoneenlämpöä) ja hiljainen, ei ruksuta. Nopeuksista en osaa sanoa, mutta ainakin tarpeeksi nopea minulle
2 Gigaa riittää suurimmalle osalle käyttäjistä. Tosin jos haluaa varmuudeksi ostaa tuplat, niin tuon halvemmaksi ei DDR2 muisti enää tule. Tuo muisti kitti on ihan hyvä.
Tällainen paketti tällä hetkellä suunnitelmissa. Hinnat verkkokauppa.com:sta. 1. Kotelo Antec Sonata III 500 99,90 € Onko tuo kotelo tarpeeksi tilava ja pysyvätkö lämmöt matalina? 2.Emolevy Asus P5Q 120.90 € Onko Asus P5Q SE jotenkin merkittävästi erilainen? Ainakin se olisi halvempi vaihtoehto, mutta mitä mieltä olette? 3. Prosessori Intel Core 2 Duo 8400 154,90 € 4. Kovalevy Samsung Spinpoint F1 500GB 58,90 € 5. DVD-asema Samsung SH-S223F/RSMN 22x polttava DVD+/-/R/RW-asema 27,90 € 6. Muisti Kingston 2GB 800MHz DDR2 NON-ECC CL5 DIMM (2x1024MB KIT) 29,90 € 7. Näytönohjain ATI Radeon HD 4850 ASUS Radeon HD 4850 162,90 € Vai onko tämä Sapphire Radeon HD4850 parempi vaihtoehto? Mikä noista HD 4850 -näytönohjaimista kannattaa valita? Yhteensä 648,30 € Ovatko osat yhteensopivia ja mitä muuta mieltä olette tällaisesta paketista? Voitte laittaa kaikenlaisia parannus ehdotuksia.
Näyttää ihan fiksulta paketilta, mutta emon saa kyllä alle satasellakin: http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/6812/asus_p5q Näyttiksistä ottaisin halvimman 4850:n jos niissä kaikissa on sama jäähy. Toki about samaan hintaan saa toxic tms. valmiiksi kellotetun mallin, niin semmoinen sitten.
Sen tiedänkin että esimerkiksi tuon emolevyn saa halvemmallakin mutta olen tällä hetkellä katsellut vasta osia enkä niinkään mistä saan halvimmalla. Mitä mieltä olette tästä emolevystä: Asus P5Q SE. Tämä Sapphire Radeon HD4850 olisi halvin HD 4850 -näytönohjain tuolla verkkokauppa.com:ssa joten sellainen sitten siis?
Nopeasti katsottuna ihan ookoo, ei ole ollut itsellä, enkä ole kuullut kenenkään mielipidettä, eli toimivuudesta en osaa sanoa oikeastaan mitään. Sen vain, että yleisesti P5Q-sarjalaiset kuuluvat toimivan ihan hyvin. jos verkkokaupasta tilaat, niin kyllä.
ihan hyvältä näyttää, mutta johtojen siistiminen saattaa hankaloitua ton 24pinnisen virtaliitännän huonon sijoittelun takia.
Mikä näistä kolmesta emolevystä olisi paras vaihtoehto? 1. Asus P5Q PRO 2. Asus P5Q 3. Asus P5Q SE Hintaeroa näillä on hieman mutta mitä käytännössä näillä on eroja? Onko muita varteenottavai emolevyjä näiden lisäksi?
mielestäni P5Q, sillä P5Q Prossa on vain tuo toinen pci-e liitäntä joka tuo sen lisähinnan, enkä usko, että tätä liitintä tulet tarvitsemaan.
Hinnaneroa on esim. Jimm´s PC:ssä tuohon P5Q PRO emoon 8 euroa jolla saa sen toisen PCI-E väylän. Mielestäni se kanattaa maksaa jos vaikka innostut toisen näytönohjaimen joskus laittamaan CrossFireen. En sitten tiedä riittääkö tuo poweri enää toiselle näyttikselle. Oma valinta olisi kuitenkin tuo P5Q PRO
tämähän se kiusaus onkin, verkkokaupassa ero on kuitenkin vissiin jo enemmän. Minä en myöskään usko SLI/Crossfire-ratkaisuihin, joten voin suositella huoletta P5Q:ta, säästyypähän sekin kahdeksan euroa