Eli olisin tässä uutta konetta hankkimassa, kun tuo edellinen päätti vihdoin sanoa sopimuksensa irti. Viimeksi tuon koneen kokosi eräs kaverini ja itse tajuan aika vähän noista osista, joten ajattelin jospa täällä oli minua hiukan viisaampia ihmisiä. Joten, mahdollisimman hyvä kone raskaaseen pelikäyttöön +1500€? Raskaaseen tarkoittaa, että tulee pelattua paljon, olisi hyvä jos pelit pyörisivät hyvin, mahdollisimman hyvillä grafiikoilla ja että koneesta riittäisi vielä pariksi vuodeksi eteenpäinkin. Hiukan saa mennä tuosta budjetista yli jos on joku osa just silleen ja ulkonäössä saa tinkiä, kunhan on sisältä hyvä. Kiitos.
Älä anna kaveris koota, maksa parikymppiä enemmä ja osta ammattitaitoinen kokous, saat samalla takuuta jota et kaveriltas saa.
Juu en. Olisi pitänyt täsmentää, että siis viimeksi kaverini kokosi listan osista, kun en itse tajua paljoa. Kone kuitenkin koottiin ihan liikkeessä. Nyt tuo kaveri ei vaan enää ole tavoitettavissa, niin piti kysyä täältä.
Kokoonpanoa en kokonaisuudessaan lähde tähän listaaman, mutta jotain ehdotuksia... Ehdottomasti Intel Core i7 suoritin, 6GB PC12800 DDR3, sitten kylkeen vaikka Nvidia GTX295 tai 4870X2. Näin jää vielä tilaa toiselle näytönohjaimelle 1-2 vuoden päähän olettaen että uusia prosessorita tulisi tuolle LGA1366-kannalle mitä i7 käyttää tällä hetkellä. Itse ennakoivasti tein kokoonpanoa tuohon 1500€ luokkaan niin sai nätisti SSD-aseman käyttöjärjestelmälle, ja WD:n VelociRaptorin ohjelmille/peleille. Se nyt on aika hifistelyä jo mutta 1500€ näytön kanssa (saksasta tilattuna) sai tuollaisen kokoonpanon.
Mielellään jos saisi kaikki osat suomesta, vaikka se kalliimmaksi tulisikin. Itseltäni löytyy Acer P221W näyttö, että mitenkäs se riittää? Saisiko tuohon 1500€ budjettiin jonkin paremman? Myöskään uuttä näppäimistöä ja hiirtä en tarvitse, mutta jos jotkin hyvät kajarit saisi vielä tuohon? Perus kajarit siis löytyvät kotoa.
Tässä esimerkki: Tuossa tulee lähes 170 euroa lisää käyttiksestä (Windows 7 päivitys mukana) ja esiasennuksesta (kokoonpano, windows asennus ja testaus), mutta ainakin tuo esiasennus on hyvä koska on 1v huoltotakuu sitten mukana. Ilman käyttöjärjestelmää olis siis 120e vähemmän... eli olis sitten 1307€ ja vois heittää toisen samanlaisen näytönohjaimen niin hinta 1487€, tai just about 1500€ postin kanssa. Niin, tuossa on nyt SSD-asema käyttikselle ja 150GB VelociRaptor ohjelmille ja peleille. 50€ niin voit pistää siihen jonkun 500GB Western Digitalin kovalevyn muulle sälälle. Mun mielestä et tarvitse uutta näyttöä, ainakaan heti. TIetenkin jossain vaiheessa voisi harkita 22-24" näyttöä 1920x1200 reosluutiolla kun tuo kone ainakin pyörittää moista helposti ja tulee lisää työpöytää käyttöön. ** Joku varmaan kommentoi että toi tarvii uuden coolerin, Multitronicissa ei löytynyt Noctuaa eikä Scythe Mugen:ia, ainakin jälkimmäisen saa halvalla monesta paikkaa jos haluat tuota prosessoria kellottaa.
Eipä ole enää järkeä ostaa VelociRaptoreita, koska 1,5Tt:n seagatesta saa modaamalla kolmensadan gigan levyn, joka on kevyesti nopeampi... Siitä voi tehdä myös 819 gigan levyn, joka on yhtä nopea kuin raptori. (Tässä ohjeet ja teoria) Ja eikö 750W Corsair ole vähän yliampuvaa? No mutta rahaa kun on käytettävissä niin eipä mtn.
Niin, se on sitten eri asia jos joku ei halua lähteä modailemaan mitään koneestaan. 750 on ehkä 100W yliampuva, eli myös HX620W kävisi. Jos haluaa? Halvemmalla saa joo... ottaa pelkän normi kovon 500GB/1TB niin tipahtaa hinta aika reippaasti. Tuo mun paketti on jonkin verran yliampuva jos hintaa ja hyötyä ruvetaan tarkemmin katsomaan... Ei se kai siitä ole kiinni että osaako, vaan siitä että saa huoltotakuun kun teettää sen siellä kaupassa.
Aika hyvin pystyy kyllä selvittämään itsekin mikä on hajalla ja voi itse laittaa sitten takuuseen sen tietyn osan eikä koko konetta. Itse en ainakaan enää ikinä halua laittaa konetta minkään valtakunnan huoltoihin mieluummin teen kaiken ite. Säästää paljon aikaa.
Niin, itse en myöskään koskaan moista esiasennusta ottaisi. Kaikki eivät kuitenkaan ole niin tietokoneisiin perehtyneita ja haluavat mielummin huoltotakuun. OT: Kokki, onko hyvä näyttö? Oon tuota tai T240 katsellu, eikös toi ole se Rose Black 16:10?
On hyvä näyttö ja kyl tää on rose black reunalla ja 16:10 kuvasuhteella. Aika arvokashan tämä on mutta ei tuo mitään onpahan ainakin hieno ja hyvin toimiva.
Ihan aikani ratoks tein sulle tollasen paketin: INTEL CORE i7 920 2,66GHz, boxed! DDR3 4GB Intel Extreme Edition, 1600Mhz! Asus P6T -ATX-emolevy LGA1366-kantaan.! SAMSUNG 1000GB SATAII 32MB! Ati Radeon 4870 X2 2GB, PCI-E! SAMSUNG SATA 22X DVDRW MUSTA! Antec Twelve Hundred Ultimate Gamer Case! Antec TruePower Trio 650W! ja toi paketti maksas about 1450e computexista.
On kyllä erittäin kallis setti. Samaan hintaan löytää vastaavan paketin missä asennus ja käyttöjärjestelmä Windows 7 -päivityksen kanssa. Niin, ja kovalevyina SSD ja VelociRaptor. Samasta kaupasta vielä. 1508e + postit sais vielä 500GB levyn kylkeen.