Elikkäs kuvan mukaiseen pakettiin olen päätynyt www.mindfactory.de sivustolla. Näytönohjaimen toisena vaihtoehtona olisi saman hintainen "1024MB Sapphire Radeon HD 6850 Eyefinity GDDR5 PCIe". Emolevylle edellytyksenä USB-3. Miltäs tämä paketti näyttäisi? Pitäisi uusimmat pelit pyöriä varmaan vielä vuoden parinkin päästä? Postikuluja tuohon hintaan päälle vielä 30€ ja kokoamis+testaus kulut 69,90€, pitäisiköhän koota itse... Säästöä jopa kokoamiskulujen jälkeenkin tulisi kuitenkin satasen verran. EDIT: Niin ja sellaista vielä, että kun valtion palvelukseen astun tammikuussa niin kannattaisikohan ostoa siirtää sen 6-9kk? Osien hinnat kuitenkin taitavat aika hyvin tippua tuossa ajassa?
Vaikea sanoa. Turha kuitenkaan ostaa konetta ja sitten jättää sitä puoleksi vuodeksi pölyttymään, ostaa koneen sitten kun sitä on käyttämässä. Itse ottasin ennemmin GTX460, mutta jos ne ovat parin euron tarkkuudella samanhintaisia niin 6850 ei ole huono vaihtoehto. Samantasoisista korteista on kysymys. Ota myös poweriksi vaikkapa Corsair VX550, koska nuo bequietit ovat kehnoja.
Tai Seasonicin 520W modu tai normi, saksasta sellasen saa halvalla. Mutta tosiaan siirrä sitä koneen ostoa, tyhmää ostaa nyt ja sitten ku pääset kunnolla oleen koneella se on jo "vanhaa rautaa". Pakettikin kannattaa kasata itse, säästää sievosen summan rahaa. Ties missä kunnossa se paketti tulis suomeen... Muutama tuhat kilometriä matkaa, niin voi helpostikkin käydä jotakin.
Jos sitä vaan vaihtais Linuxin tähän 5 vuotta vanhaan koneeseen, niin kyllähän tämä intin ajan vielä menee nettikoneena ja musiikin, sekä leffojen kans. Mutta siinä nyt on jollekkin ihan hyvä paketti, kunhan sen virtalähteen vaihtaa, jos ei halua kotimaista vaan rahojaan suosia. Chromen kääntäjällä saa ihan hyvän palikkasuomennoksen saksankielestä, jos on sivujen kans ongelmaa.