Iltaa vaan kaikille. Olen gaviaari ja uuden koneen tarpeessa (lyhyt ja ytimekäs esittely). Hinnaksi olen suunnitellut 1000-1100 e ja näytölle alle 300 e, mutta saa olla halvempi. Olen saanut jo osan osista kasaan, mutta kaipaan van kokeneemman apua. Koneen taidan osata kasata itse (ja jos ongelmia tulee, niin kysyn apua täältä , mutta kellottaa en ja en ala edes yrittään. Ja on aivan sama, onko Intel, vai AMD tai ATI, vai nVidia. Tämmöstä olen saanut kasaan tähän asti: Kotelosta: Onko mitään käytännön eroa Nine Hundred Two Ultimate Gamer ja Nine Hundred Ultimate Gamer-koteloilla? Maanantaina tilaan, joten on koko vkl aikaa mietiskellä tätä. Edit: Niin joo, tuosta näytöstä. Olin kaavaillut tota BenQ 24" TFT G2400WD Wide, 1920x1200, 2ms, HDMI, Musta hintaan 199 e.
Hyvän paketin olet kyllä saanut kasattua. En lähtisi tuosta näin nopeasti katsottuna vaihtamaan mitään. Näyttiksen saisi kyllä halvemmallakin, esim. Club 3D HD4890 232€
Poweriksi mielummin corsairin HX-sarjalainen. On nimittäin laadukkaampi ku tuo Zalmanni. Ja myös jokusen euron kalliimpi, mutta minun mielestäni virtalähteestä ei "voi" maksaa liikaa. Laadukas virtalähde kestää useamman koneenpäivityksen. Jos haluat todella laadukkaan virtalähteen niin Enermax Modu82+ 620w, noin 150e. Nuo modu82+ ovat monissa testeissä menestyneet todella hyvin/parhaiten. Toki tuolla Corsairin HX:lläki pärjää oikein hyvin Muuta huomauttamista en hoksaa näin äkkiseltään. Ja noilla ko. koteloilla ei ole minun tietääkseni mitään KÄYTÄNNÖN eroa. Muistaakseni tuohon Nine Hundred two:hon menee myös Mini-ITX-emolevyt. Sinuna ottaisin tuon nine hundred twon, hienompi (erot ovat pieniä) sekä halvempi (ainakin verkkokaupassa). Edit: EeroKakolta hyvä pointti, tuon hd4890 saa halvemmallakin. Club3D tai Sapphire.
Siis ovatko nämä club3d tai sapphire joitain replicanäyttiksiä, vai mitenkäs ne noin paljon halvempia ovat?
Joo, tota noin. Aattelin virtalähteeksi myös Coolermasterin 600W Silent Pro M600 ATX-virtalähde. Kuinka iso virtälähde tuollaiselle koneelle pitäis edes olla? Riittääkö 520W?
En tiedä mitä tarkoitat "replicanäyttiksellä", voisitko tarkentaa? Tuo XFX:n 4890XT on siksi kalliimpi, koska se on XT malli, eli se on ylikellotettu. Myös XFX:ltä löytyy Radeon 4890, joka on hinnaltaan ~230e. Noilla ei suuria eroja ole, itse luultavasti ottaisin tuon halvemman. Tai OTINKIN. Edit: Tuolle kokoonpanolle riittää 525w, mutta et ilmeisesti kuunnellut mitä sanoin? Suosittelen edelleenkin sitä Corsairia tai Enermaxia. Ota vaikka Enermaxin 525w modu82+, siinä ainakin riittää potku tuolle kokoonpanolle. Ps. Crossfireen ei välttämättä enää riitä, eli siis KAHDELLE näytönohjaimelle.
Siis näistä kun en tiedä. Ymmärsin, että esim. Sapphire on täysin eri valmistaja kuin ATI. Eli tuo samalla mallinimellä oleva näyttis on siis tismalleen samaa tavaraa, vain eri valmistajan nimellä?
Vaihdoin virtalähteen Corsairin 620HX, jos myöhemmin tänä tai ensi vuonna laitan Crossfiren. Nyt paketti näyttää tältä: Lisää parannettavaa?
Erittäin hyvä paketti mielestäni. Osat ovat yhteensopivat keskenään, sekä valmistajien parhaat mallit paketissa. Ei muuta kuin tilaukseen vain. Et ilmeisesti käyttöjärjestelmää tarvitse? Ja näytöksi valitse se, mikä parhaiten palvelee käyttötarkoitustasi.
Sehän menee niin että Ati suunnittelee ne grafiikkapiirit ja sitten TSMC eli Taiwan Semiconductor Manufacturing Company valmistaa ne piirit ja lähettää ne sitten näytönohjainvalmistajille kuten Sapphire, Club3D jne. jotka sitten valmistavat piirilevyt joko Atin tai oman suunnittelunsa pohjalta.
Eli käytännössä samaa huttua, eri tarroilla ja oheishärpäkkeillä sekä tuuletuksessa saattaa jotain eroja joskus olla.
Kiitokset auttajille. Laitan paketin tulemaan Jimmsiltä maanantaina. Jos löytyy vielä jotain muokattavaa, niin kertokaa ihmeessä!
Sori nyt aika radikaalista muutoksesta, mutta ottaisin iiseiskaa alle: http://www.aijaa.com/v.php?i=4356624.jpg ,nuo scythet ovat sitten vapaavalintaisia, hiljentäväisivät vaan aika paljon koteloa. Muuten tuo nine hundred imee aika paljon pölyä, en maksaisi siitä 120e.