Jos on ostamassa uutta konetta ja luultavasti siirtyy Vistaan niin kannattaako hankkia käyttikseksi Media Center kun sen saa päivittää Vistaksi pelkillä toimituskuluilla? http://www.microsoft.com/finland/athome/teknologiatakuu.mspx
Siis meneekö se näin, että koska minulla on WinXP Pro Media Center, niin voin maksutta vaihtaa sen Vistaan, toimitus ja käsittelukulut vain maksan itse?
Ei mene näin, vaan: Eli teknologiatakuu koskee vain niitä tuotteita joiden mukana tulee tuo kyseinen kuponki eli siis käytännössä 26.10.2006 jälkeen liikkeestä ostetut valmiskoneet joissa on windows xp, ja maininta tuosta upgrade optionista. Käsittääkseni jos kasaa itse koneen ja ostaa siihen win xp oem käyttiksen ei sen mukana tuota kuponkia tule.
Vistan käyttö tällä hetkellä aiheuttaa tutkitusti päänsärkyä, mutta tilanne paranee ja tulevaisuus on vistan. Konetta ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota näytönohjaimen tehoon ja muutenkin koneen suorituskykyyn, koska vista nielee uskomattoman paljon resursseja. Siis jos meinaa pelata.
siis? ostin juuri kannettavan joka on varustettu windows xp mediacenterillä mutta siinä ei tullut mitään kuponkia mukana joten sitä ei voi päivittää? ja siinä on joku windows vista premiun rady tarra
Eipä tuo vista hirvittävästi enempää resursseja vie kun xp:kään (vähän tietenkin enemmän). Joka tapauksessa kyllä se vista pyörii kaikilla uusilla koneilla. Itselläni vista on käytössä, ja toimii hyvin. Joskus testailin beta veriota tuosta vistasta vanhalla koneellani AMD XP 2600+ 1Gb 9800pro, ja hyvin se tuollakin pelitti.