eli mulla on nyt yksi maxtorin 120g kovalevy ja ihmettelin että käykö tohon mun koneeseen lisäks sata kovo? katsoin laitehallinnasta ja siellä oli semmonen kuin scsi ja raid ohjaimet. eli pitäiskö sen sitten käydä. entäs mihin se liitetään samaan kuin ide vai häh? entäs mikä olis semmonen kohtuu hyvä merkki kuin olen kuullut että maxtor olis huono vaik ei itsellä ole mitään ongelmia ollut. kiitoksia etukäteen toivottaa colazo
Katso emolevyn kotisivuilta onko siinä SATA tuki, virtuaaliasemat tunkee ainakin tuonne SCSI/RAID osioon windows:issa. SATA:lle on ihan oma liitäntäpaikka ja kaapeli. Seagate Barracuda 7200.7 (160 Gt, sarja-ata) ST3160023AS http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=14846 vaikka tuollainen
Yhdet lisäsuositukset uolle seagaten levylle! kyllä se uusi levy kannattaa sata mallisena ostaa jos vaan emolevy sitä tukee.
höh mulla on msi via kt4v emolevy eikä siihen mun ymmärrysten mukaan saa tota sataa kiinni =( joten kun olen tästä lähössä ostamaan uutta kovoo niin mikä olis suhteiltaan saman laatuinen ide paikkaan. eli jos viittisitte kertoo mikä merkki olis hyvä ja hintakin pysyis siinä samoissa kun tossa mitä agent näytti 100-150e. kiitoksia edellisille vastaajille.
saman merkkinen löytyy P-ata levynä (IDE) joka käy emoosi ja P-ata levyt on muutaman euton halvempiakin kuin S-ata. myös Samsung on hyvä levy..
yks kysymys vielä. eli siis siinä mun emolevyn kotisivuilla luki että siihen menis up to 160gb ide. meinaako toi sitä että suurin kovo voi olla vain 160gb;hen asti vaiko voinko ostaa200gb:een . hinta ero olis niin pieni että mielellään ostaisisin tuon 200gb jos vaan käy.
jep voi olla että ei tue tuota isompia kovoja. on aika riippuvainen biosin versiosta. jos nykyinen biosi ei tue niin mahdollisesti biosin päivitys auttaa ja sitten windows tarvii vähintään servicepack 1 pävityksen. kannattaa tutkia tuo sopivuus asia hyvin ettei sitten tule ongelmia.
Hetkonen oon itekkin meinannut hankkia ton Seagaten 200Gb, mut rupesin sitten miettimään et onkohan mulla tota SATA-liitäntää koneessa... Onko jotakin kätevää neuvoo jolla sen näkis näytöltä... (Kun sattuu tuo kone olemaan hiukan hankalassa paikassa avaamisen kannalta... eli en menis sitä emolta kattomaan...)
Jaa... Joo... Niin... Mikäköhän ulkoinen kotelo mahtaisi sopia tohon... Frendi meinaan osti Computeriasta ton Seagaten 120 Gigasen ja siihen kotelon eikä ne oikeen sopineetkaan yhteen... Et jos joku tietäis et mikä kotelo toimis...
Tossa jo ihan ekoina kommentteina ehotettii kattomaa emon kotisivuilta. Tai sitte tietty voi kattoo emon manuaalistakii. Siis kyllähän nyt kovo menee mihin tahansa koteloon (ja jos ei mee ni on kyl todella vanha kotelo kyseessa tai jotaa). Ei sil kotelol oo siihen merkityst et meneekö se kovo sinne (eri asia tietty et kuinka monta niit kovoja sinne menee). Ja saahan se sun kaveris sen kovon vaikka korppuaseman tilalle. Korppuasema pois ja kovo siihen paikkaan (molemmat 3,5")