Uusi läppäri ja virusturva

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by sakama, Sep 23, 2009.

1. sakama

sakama Member

Trophy Points:
    11
    Itselle pitäisi hankkia uusi läppäri (Hintaluokka n. 500-650 euroa)
    Vanhemmat ostivat n. vuosi sitten itselleen Fujitsu Siemensin läppärin, jossa tuli mukana Normanin virusturva 3 vuoden päivityksillä. Kone maksoi vain sen 499 €. Nyt tuntuu, että joka koneessa on vain tuo kokeiluversio mukana ja mikäli valmiin virusturvan haluaa, se maksaa pirusti euroja. Vieläkö tällaisia paketteja on jossain myynnissä, missä jo kauppahintaan kuuluu virusturva? Itse tykästyin myös Normaniin ja sen kevyeen käyttöön. En kaipaa netin ilmaisohjelmia ja crackversioita netin uumenista.

Ehdotuksia otetaan ilolla vastaan.

2. perfect44

perfect44 Guest

Ei kannata ottaa semmosia valmispaketillisia koneita vaan kyllä virusohjelma kannattaa ostaa mielummin. Kuten Näitä listattuja virusohjelmia ei kannattaisi ottaa minä en ainakaan näitä suosittele : F secure. Norman. Norton. tossa on mun mielest 3 surkeinta virusojelmaa syitä MM. F secure : Liian raskas epäluotettava Kun vaihdoin virusohjelman joskus f securen tilalle ulkoselta kovolta löyty 10 troijalaista ja f secure ei löytänyt niitä. Normannista ja nortonista oon kuullu kavereilta kans huonoo juttua Norton hidas päivittämään ja epäluotettava normannin kans sama vika. Mutta tätä suosittelen : Avira antivir http://www.avira.com/en/products/onlineshop_premium_suite.html paljon suojaus toimintoja vakaa Kevyt koneelle. eikä ole älyttömän kallis http://www.free-av.com/en/products/5/avira_premium_security_suite.html tuossa tietoa avira premium security suiten toiminnoista. Webguard On Erittäin kätevä ei päästä sua sivuille jossa se havaittee viruksia se tarkistaa kaikkien sivujen url osotteen et toi hyvin harvoin päästää viruksia koneelle josten ehdottomasti erittäin hyvä virusohjelma

3. n0gear

n0gear Regular member

Trophy Points:
    26
    AVG

Tuota käytän itse ja on kyllä ok

4. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    No sen AVG:n voi kyllä unohtaa sillä sen ilmaisversiossa ei ole minkäänlaista suojausta rootkit-viruksia vastaan! Eikä se kyllä hääppöisesti ole missään testeissäkään menestynyt, tavaraa pääsee läpi aivan liikaa, tämän huomaa muutenkin seurailemalla HjT-logeja.

Avast on yksi luotettavimmista ohjelmista, mutta kyllä siitäkin tavaraa tulee läpi aika paljonkin. Avira taas tuppaa huutelemaan false positiveja vaikka muuten loistava softa onkin (ellei lasketa päivitysongelmia mukaan).

F-Securen uusin versio on erittäin kevyt, mutta uutukaisena siinä on joitain ongelmia ja bugeja tällä hetkellä, kannattaa seurailla tilannetta.

Norton ja Norman ovat molemmat pelkkiä isoja p****kasoja joihin en suosittele koskettavan. Nortonilla kyllä pärjää muuten hyvin, mutta ohjelma menee mitä ihmeellisimpiin solmuihin tuon tuosta, ja muutenkin aiheuttaa käyttäjilleen välillä harmaita hiuksia mitä mielenkiintoisimmista syistä.

Kaspersky Internet Security on yksi parhaimmista softista, mutta sen käyttäminen vaatii jo vähän osaamista.

5. Micc_o

Micc_o Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä Norton jo pyörinyt 3 vuotta eikä mitää ongelmia ole ollut. 09 versio on kevyt ja pyörii tällä hetkellä ja ihan hiljaa se on aina tuolla taustal ollut ja mitään ei ole päästänyt sisään. Että aikamoine paskakasa se on... noo, mutta jos ei ylimääräst rahaa oo, niin mitää turhaa rupee ostamaan kun ilmaiseksikin saa ihan yhtä hyviä. Itsellä porukat aina ostaa vuoden lisenssin 3 koneelle niin siinä sivussa saa hyvin ain itsellekkin.

Last edited: Sep 26, 2009
  6. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Joo, pääsääntöisesti se Norton toimiikin ihan hyvin, mutta pienellä foorumeiden selaamisella (Afterdawn, Virustorjunta.net, MuroBBS, Suoli24...) rupeaa löytymään kaikenlaista noista Nortoneista, niin uusista kuin myös vanhemmista versioista...

Tosin kone/softakohtaisia nämäkin taitavat olla, mutta kyllä se Norton osaa olla pahimmillaan vaikea tapaus versiosta toiseen. Hyvä kun sinulla on toiminut hyvin, oikein ja ongelmitta toimiessaan sillä kyllä pärjää paremmin kuin hyvin vaikkei mikään maailman paras olekaan. Ja koneen käyttäjähän on itse vastuussa mahdollisista toilailuistaan, mikään ohjelma ei kykene estäämään käyttäjän virheitä :)

Ainiin, tiedän sellaisenkin oudon tapauksen kun NIS2009:n oma heurestiikka oli poistanut itse itsensä epäilyttävänä kohteena, tuollaista en ole minkään muun softan koskaan aikaisemmin kuullut tekevän :D Mutta sattuuhan noita bugeja jos millekin ohjelmistolle.

Tietoturvaa koneelle suunnitellessa kannattaa googletella ja valita mahdollisimman varmatoiminen softa jotta vältyttäisi ongelmilta, ne ongelmat voivat olla joskus aika pahojakin (esim. F-Securen aikeisemman varsion bugi Explorer.exen täydellinen estäminen johti koko F-S:n uudelleenasennukseen).

Share This Page