uusi linux ubuntun käyttäjä. APUA!!!!

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Ramin1, Nov 7, 2009.

  1. Ramin1

    Ramin1 Member

    Joined:
    Jul 1, 2009
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    asensin juuri kannettavaani linux ubuntu 9.10 käyttiksen ja samalla minulla on windows xp profesional. Alussa kun käynnistän niin saan valita kumpaa haluun käyttää. mutta siis kysymys kuuluu!! miten saan ubuntun 3D näytön tai näytöt esille tai siis sen kuution en osaa nimeltään sanoa! ja miten sen voi vaihtaa ympyrämäiseksi? miten saan kaikki näytöt esiin samaan aikaan ja miten saan sovellukset jotka ovat auki niin miten saan valikoida niitä slide and pick tyylisesti?? APUA!!! ensinmäinen kerta ku käytän linuxii ja oon ihan koukussa nyt ku olen youtubesta katellu ubuntun videoita!!!!!!!!!
     
    Last edited: Nov 7, 2009
  2. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Joined:
    Jun 28, 2007
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    29
    Trophy Points:
    78
    Kantsinee lukea tämä

    sudo apt-get install 3ddesktop

    Tuon kun kopioit ja liität terminaaliin,

    [​IMG]


    sen jälkeen enteriä kehiin niin lähtee hakemaan pakettia. Vaatinee pääkäyttäjän salasanan.

    Tuolta hieman lisää/tarkempia ohjeita.
     
    Last edited: Nov 7, 2009
  3. Ramin1

    Ramin1 Member

    Joined:
    Jul 1, 2009
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    juuh no sain sen nytten toimimaan toisel taval ja opin noi kaikki hommelitkin mutta miten saan langattoman netin toimimaan tässä? onko linuxia varten eri ajurit?
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Ajurit usein valmiina jo kernelissä ja Linux tunnistaa wlanin automaattisesti. Joihinkin wlan korttetihin pitää ladata firmis ja jotkut toimivat vain windows ajurin avulla. ks dmesg sudo ja lspci. Jos ubs tikku niin sudo lsusb antaa infoa. Hyvällä tuurilla wlan on tunnistettu ja käytettävissä. Itse käytän wlania - pääsi taas yhdestä johdosta eroon.
     

Share This Page