Jouduin vaihtamaan vanhan Zyxelin modeemin uuteen malliin, koska tarvitsin jakaa netin PC:n ja uuden pelikonsolin kanssa. Päädyin sitten vähän vanhempaan palomuurilla ja neljä porttisella kytkimellä varustetun Zyxelin Prestige 660H-61 –malliin. Homma toimii muuten erinomaisesti, mutta uTorrent ei saa kaikkia oikeuksia vaan yhteyttä kuvaava kuvake muuttuu punaiseksi ja valittaa ongelman johtuvan joko palomuurista tai reitittimestä ja kehottaa avaamaan portit. No minulla oli jo F-Securen softapalomuuri käytössä, joten päätin disabloida tuon Zyxelin rautapalomuurin kokonaan, mutta tämä ei muuta asiaa paremmaksi. Kokeilin myös jotain eri porttia, mutta sekään ei auttanut. Mitä minun kuuluisi tehdä jotta saisin yhteyden taas täysin toimivaksi? Kiitos etukäteen avusta.
Jäi vähän epäselväks avasitko modeemista portin, jos et tuolta löytyy apua http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
En ole kun en edes tiedä mitä tuo tarkoittaa! ;-) Muuten vaikuttaa hyvältä saitilta tuo, mutta siellä ei näyttäisi olevan poliisiani
Ainakin sieltä löyty ZyXel Prestige 660HW61 varmaan sama ohje pätee sun modeemiin. Ite jouduin modeemia vaihdettuani avaamaan utorrentille portin ja näillä ohjeilla onnistu. http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige660HW61/Utorrent.htm
Joo niinpä onkin. Voisin tuota kokeilla jos muuta mahdollisuutta ei tosiaan ole. Mutta harmittavasti tuossa pitäisi vielä tehdä ensin kiinteä IP joka tekee hommasta entistäkin mutkikkaamman. Eikö kiinteä IP ole muutenkin jonkinlainen tietoturvariski?
Tohon en kyllä osaa sanoo mitään, mulla on ollu kiintee IP ihan palveluntarjoojan puolesta n.2½ vuotta.
No nyt näyttää vihreää! uTorrent miettii aluksi hetken aikaa, mutta vihreä sieltä vihdoin tulee! Jos siis oikein ymmärssin, niin tuo name server on jotain miten kytkin erottelee eri kohteet joille se nettiä jakaa? Onko siis tuonne NAT:n "SUA/NAT edittiin" laitettava IP:ksi 192.168.1.33 vai jotain muuta, kuten vaikka 192.168.1.1 tai 2? Nyt minä laitoin tuon 33:n jolla se tuntuu sitten toimivan. Jäi vielä mietityttämään, että kun löysin DNS-palvelimeni tiedot, niin mistä löydän toissijaisen DNS-palvelimen osoitteen? Nyt minulla on asetuksissa vain ensisijainen DNS-palvelin.
Jos joku tähän monologiin jaksaa enää vastata, niin vielä kaksi juttua. ;-) Kun tuo port forwarding on nyt kunnossa niin päätin laittaa rautapalomuurin takaisin päälle. Firewall kohdassa on kuitenkin osio "Allow Asymmetrical Route" joka selitetään seuraavanlaisella tekstillä: "CAUTION: When Allow Asymmetrical Route is checked, all LAN to LAN and WAN to WAN packets will bypass the Firewall check." Pitäisikö tuo siis olla päällä vai, ei (oletuksena se oli päällä, kuten palomuurikin)? En vain tajua ollenkaan mitä tuo meinaa.