Termos entinen a-link modeemi sanoi poks.. joten kiireessä tuli hommanneeksi tuollaisen Buffalo aistation WBMR-HP-GN. entisellä modeemilla latausnopeudet olivat maksimissaan n. 990kb/s. tämä uusi kikkare ei mene yli 500 kb/s millään.?? olen ihan toope näiden nettijuttujen kanssa. osaisiko joku kertoa onko vika käyttäjässä (minä) vaiko koneessa.. minulla kuitenkin on 24 meganen netti. (tosin paska on tuo 1mb/s nopeuskin tällä netillä prkl) onko minulla nyt jotkin asetukset pyllyllään kun ei kone imuroi mistään yli tuon 400-490kb/s. pöytäkone siis kiinni narulla möhkäleessä. langatonta käytän vain työkonetta räplätessäni. apuja.. kun kerran maksaa "nopeasta" netistä olisi kiva osata sitä käyttääkkin.. KErtokaa mitä infoa tarvitsette ongelman ratkomiseen ja yritän niitä teille toimittaa.. Kiitosta jo etukäteen.
Mulla on (24/1) nettiyhteys ja selvittelin asiaa niin tietokonehan ei tosiaan suostu vastaanottamaan kun noin 12 megasta, joten koko hyötyä ei varmaan saa irti ellei näe vaivaa verkkokortin hankinnassa (tms... tekniikka kusee, anyway). Kokeile www.speedtest.net niin näet mikä se maksimaalinen latausnopeus on. 500kb/s vastaa siis kutakuinkin 5 megan nettiä (ei mene oikeasti ihan näin suoraan) ja uskoisin että noin 8-12 megaseen sun tietokone pystyy. Yleensä netistä ladatessa on serverillä joku rajotin.
pitää kokeilla iskeä tuo modukan oma johto.. nyt tuo johto on aikaisemman. (kun kikkare on teipattu seinään kiinni Lapset ) muuten ihmetyttää vain. katsos kun netin "teho" putos puoleen uuden modeemin avulla. vanhallakin modukalla viimeisiä vedellen toosa pystyi tuohon 950kb/s nyt uusi ei mene yli 500kb/s joten jotenkin tämä uusi modu nyt jäädyttää..
Täällä Soneran 24/1, vaihtamalla uuteen modeemiin, ZyXEL gateway P-660/HN, nousi nopeudet 19/0.86. Verkkokortti on 1G:aan asti.
No niin modeemin asetukset kuntoon jos vaikka latausnopeudet nousisi. Modeemi ei välttämättä tunnista aina oikeita asetuksia. Tästä Soneran http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-modeemin_asetukset. Jos joku muu liittymä niin heidän sivuilta sitten.
Verkkokortti kyllä, mutta joku muu tietokoneen sisäinen tekijä rajoittaa tuon yhteyden mulla ainakin 12Mb. Tein jonku internet problems diagnosis jutun (oli ongelmia!), jonka mukaan seinästä tulee 25Mb ja tietokone kykenee vastaanottamaan 12Mb. Myös kavereilla, jotka teki saman oli tällainen vastaava rajoite.