uusi modeemi hurjasti matalampi latausnopeus??

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by ArcDucK, Jul 14, 2011.

  1. ArcDucK

    ArcDucK Regular member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    281
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Termos

    entinen a-link modeemi sanoi poks.. joten kiireessä tuli hommanneeksi tuollaisen Buffalo aistation WBMR-HP-GN.

    entisellä modeemilla latausnopeudet olivat maksimissaan n. 990kb/s.
    tämä uusi kikkare ei mene yli 500 kb/s millään.??

    olen ihan toope näiden nettijuttujen kanssa. osaisiko joku kertoa onko vika käyttäjässä (minä) vaiko koneessa.. minulla kuitenkin on 24 meganen netti. (tosin paska on tuo 1mb/s nopeuskin tällä netillä prkl)

    onko minulla nyt jotkin asetukset pyllyllään kun ei kone imuroi mistään yli tuon 400-490kb/s.

    pöytäkone siis kiinni narulla möhkäleessä. langatonta käytän vain työkonetta räplätessäni.

    apuja.. kun kerran maksaa "nopeasta" netistä olisi kiva osata sitä käyttääkkin..
    KErtokaa mitä infoa tarvitsette ongelman ratkomiseen ja yritän niitä teille toimittaa..

    Kiitosta jo etukäteen.
     
  2. S5570

    S5570 Member

    Joined:
    Jul 15, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    kokeile vaihtaa kappale puhelinpistokkeen ja tukiaseman väliin (jos kytketty puhelinpistokkeeseen).
     
  3. D-Code

    D-Code Regular member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    202
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Mulla on (24/1) nettiyhteys ja selvittelin asiaa niin tietokonehan ei tosiaan suostu vastaanottamaan kun noin 12 megasta, joten koko hyötyä ei varmaan saa irti ellei näe vaivaa verkkokortin hankinnassa (tms... tekniikka kusee, anyway).

    Kokeile www.speedtest.net niin näet mikä se maksimaalinen latausnopeus on. 500kb/s vastaa siis kutakuinkin 5 megan nettiä (ei mene oikeasti ihan näin suoraan) ja uskoisin että noin 8-12 megaseen sun tietokone pystyy.

    Yleensä netistä ladatessa on serverillä joku rajotin.
     
  4. ArcDucK

    ArcDucK Regular member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    281
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    pitää kokeilla iskeä tuo modukan oma johto.. nyt tuo johto on aikaisemman. (kun kikkare on teipattu seinään kiinni :D Lapset ;) )

    muuten ihmetyttää vain. katsos kun netin "teho" putos puoleen uuden modeemin avulla. vanhallakin modukalla viimeisiä vedellen toosa pystyi tuohon 950kb/s

    nyt uusi ei mene yli 500kb/s joten jotenkin tämä uusi modu nyt jäädyttää..
     
  5. shelby

    shelby Regular member

    Joined:
    Feb 6, 2006
    Messages:
    256
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Täällä Soneran 24/1, vaihtamalla uuteen modeemiin, ZyXEL gateway P-660/HN, nousi nopeudet 19/0.86. Verkkokortti on 1G:aan asti.
     
  6. jarza_

    jarza_ Regular member

    Joined:
    Apr 30, 2010
    Messages:
    129
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  7. D-Code

    D-Code Regular member

    Joined:
    Oct 17, 2008
    Messages:
    202
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Verkkokortti kyllä, mutta joku muu tietokoneen sisäinen tekijä rajoittaa tuon yhteyden mulla ainakin 12Mb. Tein jonku internet problems diagnosis jutun (oli ongelmia!), jonka mukaan seinästä tulee 25Mb ja tietokone kykenee vastaanottamaan 12Mb. Myös kavereilla, jotka teki saman oli tällainen vastaava rajoite.
     

Share This Page