Uusi modeemi, jossa olisi myös WLAN

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by hentriz, Aug 10, 2008.

  1. hentriz

    hentriz Guest

    Elikkä olisi haussa modeemi, jossa olisi myös WLAN-reitin. Eli samassa boxissa modeemi ja langattoman kotiverkon tukiasema.
    Syynä on tähän, ettei houkuta ostaa läppäriä, mutta käyttää sitä vain ja ainoastaan johdon varassa. Eli kotona haluaisin sitä läppäriä kuljettaa missä vain ja milloin vain.
    Talo on sen verran pieni, että kantamasta tuskin tulee puutetta. Laitteelle olisi paikka lankapuhelimen vieressä, eli suhteellisen lähellä ADSL-johtoa. Läppärin malli on Fujitsu-Siemensin P3553-001.

    Millaista laitetta suositelette, kalliiseen (yli 100€) ei ole varaa. Onko kenelläkään muunlaista ehdotusta, jolla saisi kannettavan irti modeemijohdosta. Langatonta nettiä (@450/"mokkulat") eivät kelpaa.
     
  2. Voimalla

    Voimalla Member

    Joined:
    Aug 6, 2008
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  3. hentriz

    hentriz Guest

    Voikiitos, kyllähän tuo on jo itse löydetty. Kokemuksia parhaista laitteista vaan kaivataan ja kun ei itseltä verkko-kokemusta ole, niin ihan teknisten tietojenkin perusteella parhaimpia malleja olisi kiva saada tietää.
    Eli kokemuksia jos jollakulla on, niin antaa palaa!
     
  4. Tnk

    Tnk Member

    Joined:
    Aug 15, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  5. agi321

    agi321 Regular member

    Joined:
    Jul 3, 2008
    Messages:
    172
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Suosittelen Zyxel P660 HW-D1 modeemia jonka hinta on 50-80€. Toiminut Hyvin Ainakin Minulla. Wlan On Hyvin Kantava.
     
  6. pastori83

    pastori83 Member

    Joined:
    Jun 9, 2006
    Messages:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  7. hentriz

    hentriz Guest

    Selvä, kiitos vinkistä.
    Nyt vielä sellanen kysymys, että eihän tälläinen systeemi toimisi?
    Seinän Ethernet-paikasta johto WLAN-tukiasemaan ja siitä langaton yhteys läppäriin... Kun eikö läppäreissä ole jo valmiina usein modeemi, eli jos tunkee suoraan johdon seinästä, niin se riittää. Mutta entäs niin, että toi modeemi on vasta koneessa, eli vasta WLANin jälkeen?
    Jos joku tajusi ja vastaisi, niin suurkiitokset :)
     
  8. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Jos seinästä löytyy ethernet- pistoke, et tarvitse modeemia mihinkään. Toiseksi adsl- modeemi ja kannettavista löytyvä 56kb- modeemi ovat aivan eri asioita.

    Minkälaatuinen operaattori? Jos joudut käyttämään kiinteitä ip:itä (opiskelijaverkko tjs), kannattaa valita wlan- reititin. Muussa tapauksessa halvempi yksiporttinen wlan- silta käy laatuun.
     
  9. hentriz

    hentriz Guest

    Öö... Talo on vuosimallia 198X (ja rivitalo)... Eli en tiedä, onko edes tuota ADSL-piuhaa seinässä *nolottaa*
    Kuitenkin normaali lankapuhelin on, jotenkin kai sekin vaikuttaa? Eli kuitenkin suosittelette erillistä modeemia?
    EDIT: Operaattori tulisi olemaan paikallinen puhelinlaitos :)
     
    Last edited by a moderator: Aug 15, 2008
  10. agi321

    agi321 Regular member

    Joined:
    Jul 3, 2008
    Messages:
    172
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    JOs on puhelin niin häiriönpoistaja seinään, toiseen päähän puhelin ja toiseen puhelinjohto, ja sitten normaali wlan modeemi (esim: ZYXEL P660HW-D1) ja sitten toimii
     
  11. hentriz

    hentriz Guest

    Jooh, eihän sellaista ole vielä hankittu. Noh, ennen vuoden vaihetta kyllä tulee ostettua, mutta nyt on kaksi mallia joita olen miettinyt. Zyxeliä en mielellään huoli, vaikka muut kehuisivat sitä taivaaseen. (Tiedän, että yksi ja ainut huono kokemus ei saisi vaikuttaa (minulla voi olla maanantaikappale), mutta silti ei kiitos. Haukkumaan kyseistä merkkiä en kuitenkaan ala yhden laitteen perusteella.)

    Malleina
    Telewell TW-EA510 v3 57e
    Airstation Wbmr-G125 59e

    Telewellistä olen kuullut paljon hyvää ja on halvempikin, mutta Buffalo taas on suurempi firma.... Kumman itse ostaisit ja miksi? Verkkoasiantuntija en ole. Netiksi tulossa 1-2 megan laajakaista ja ihan normali läppäri tulee olemaan koneena. Eli ei ole WLANin suhteen sitä nopeampaa mallia, ei siis ole sitä "pre-n".
    Kiitos jälleen vastauksista :)

    EDIT: Tämä keskustelu puoltaa Telewelliä, mutta mites tuo Buffalo?
     
    Last edited by a moderator: Dec 15, 2008
  12. hentriz

    hentriz Guest

    Olen pahoillani adminit sekä moderaattorit, mutta "nostatatus" kun ei ole vastausta kuulunut lähes viikkoon.
     

Share This Page