Uusi Modeemi TW-EA510 V3:N tilalle?

Discussion in 'Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet' started by temee99, Oct 9, 2012.

1. temee99

temee99 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli mulla on nyt TW-EA510 V3 (b) modeemi joka särkyi salaman iskettyä johonkin lähelle. Nyt siinä ei toimi enää portit 1,2. Ainoastaan 3,4 portti pelaa +WLAN joten mun koneet 3kpl on niissä kiinni.
    Nyt herääkin kysymys mikä modeemi mun kannattaa ostaa tilalle vai samanlainen toinen? WLAN on oltava....Hinta ei tietysti paljoa yli 50EUR.
    Nettiyhteys 8/1M.
    Nuo TW:n modeemit on kuulema stanan herkkiä ylijänölle???

En ole uskaltanut asentaa BIOS:sta uudestaan jos vaikka se auttais asiaan(bitti vinossa salaman takia). Lakkaa vielä koko ***** toimimasta.

Edit by IlmoPJ: Muokattu otsikkoa.
    Ote säännöistä:
    7. ÄLÄ KIRJOITA KAIKKEA ISOLLA, SITÄ ON IHAN USKOMATTOMAN HATTUMAISTA LUKEA ja voit olla varma, että ihmisiä ei kiinnosta vastata sinulle.
    Keskustelualueen säännöt

Last edited: Oct 9, 2012
  2. JoniS

JoniS Active member

Trophy Points:
    93
    kyllä sen biossin voit päivittää, muista vain irroittaa adsl johto seinästä ja kone millä päivität tulee olla johdon päässä kiinni, eikä siis wlanilla. itse olen muutamaan telewellin modeemiin laittanut kun oikutellut ja ruvennut toimimaan paremmin sen jälkeen. ja kannattaahan se kokeilla päivittää niin ei mene rahat hukkaan jos vaikka sattuu auttamaan. ja jos jokin sattuu kusemaan päivityksen yhteydessä telewelleissä on toiminto millä nollata koko vehkeen muisti.(täysin)

ps. pääsetkö edes modeemin asetuksiin sen 1 portin kautta?

3. temee99

temee99 Regular member

Trophy Points:
    26
    Pääsen asetuksiin ihan normaalisti 3,4 porttien kautta.
    Ihme vaan se et mun modeemissa on muistaakseni 1.07 softa ja valmistajalla uusin 1.06 alkuinen?
    Kantsiiko tollasta edes asentaa siihen vai löytyykö jostain sama 1.07?
    Voiko sen pelkästään "resetoida" jolloin se käynnistyis toaalisesti uudestaan eikä biossia tartteis asentaa uudestaan? Nyt en pääse kokeilee kun olen reissussa.
    Pelkkä IVO resetti ei auta.

Last edited: Oct 9, 2012
  4. JoniS

JoniS Active member

Trophy Points:
    93
    ainut on resetti napista tai sitten asetuksista mikä ajaa saman asian kuin nappulasta resetti. tai sitten kokonainen resetti mikä vaatii biossin uudelleen asennuksen ku modeemi buutannut

kai katsoit varmasti oikeaa biossia kun noita samanimisiä malleja on miljoona yhdenkirjaimen erolla. koska yleensä löytyy uudempi bios telewellin sivuilta ellei ole päivitetty joskus.

5. temee99

temee99 Regular member

Trophy Points:
    26
    Taidanpa antaa vehkeen olla niin pitkään kun se pelittää vielä :)
    Muutan vaan noi 3 ja 4 portit palomuurin taakse noin kuten alla on kerrottu:

2.2.3 PALOMUURI
    TW-EA510 v3 (c) -modeemissa on palomuuri. Oletuksena laitteessa on NAT-osoitteenmuutos (”kevyt palomuuri”) päällä Ethernet-porteissa 1 ja 2. Ethernet-portit 3 ja 4 ovat sillatussa tilassa eli niissä ei ole minkäänlaista palomuurisuojausta. Laitteen voi muuttaa tilaan, jossa kaikki portit ovat NAT:in takana, kohdassa Lisäasetukset / Asetukset / Ulkoverkko (WAN) / Ulkoverkon profiili valitsemalla type0-tila (kts. sivu 38). Oletuksena varsinainen palomuuri on pois päältä. Kun NAT on päällä, on ulkoverkon portit stealth-tilassa. Sivulta 47 lähtien on kerrottu palomuurin toiminnoista.

Profiilien selitykset:
    Type0 = Kaikki Ethernet-portit sekä WLAN ovat NAT:in takana
    Type1 = Kaikki Ethernet-portit ovat sillatussa tilassa
    Type2 = Ethernet-portit 1, 2 ja 3 sekä WLAN ovat reitittävässä tilassa NAT:in takana, Ethernet-portti 4 on sillatussa tilassa
    Type8 = Ethernet-portit 1 ja 2 sekä WLAN ovat reitittävässä tilassa NAT:in takana, Ethernet-portit 3 ja 4 ovat sillatussa tilassa
    Lisätietoa profiileista löytyy Internetistä osoitteesta www.telewell.fi. Valittu profiili näkyy laitteen tila-sivulla.
    Jos muutetaan sekä laitteen profiilia että ulkoverkon protokolla-asetuksia, pitää profiilin muutos tehdä ennen protokolla-asetusten muutosta. Seuraavassa kuvat eri protokollien konfigurointi-ikkunoista.

Share This Page