Moro! Sain toissapäivänä viruksen kun kävin katsomassa kaverin "lähettämän" linkin. Olen yleensä todella varovainen näitten kanssa enkä klikkaile mitä sattuu... Tämä linkki kun tuli ranskalaiselta kaveriltani, joka muutenkin lähettelee kaikkee meilenkiintoista paskaa mitä poimii netistä. Siksi klikkasinkin linkkiä ja poimin viruksen itselleni... HUOM!!! ÄLÄ LATAA TIEDOSTOA!! Aika viattoman oloinen viesti ja linkki: htt*://msn.photo.iquebec.com/?photo=OMAMESSUOSOITE Linkin lopussa lukee oman messuosoitteen alkuosa... (OMAMESSUOSOITE=esim. jorma.maansiirtofirma) HUOM!!! ÄLÄ LATAA TIEDOSTOA!! Nyt kuitenkin oma messuni lähettää samaa linkkiä kaikille kontakteilleni, enkä tiedä miten poistaa tätä. Olen kyylännyt msconfigista ettei mitään uutta paskaa ole startupissa tai muuallakaan, eikä koneeni ole asentanut mitään uutta ohjelmaakaan. Kiits jolleki, joka viitti auttaa... -edit by pkaksp
Näitähän on liikkeellä nyt. Itselle tuli vastaan "Klikkaa tästä, www.estaneette.com", linkin takaa sinun pitäisi saada tietää kaikki ihmiset jotka ovat torjuneet sinut MSN Messengeristä tai jotain vastaavaa. Linkkiä en itse ole mennyt klikkaamaan, mutta netistä kaivelin tietoja, että kyseinen linkki poimii salasanasi ja alkaa laittamaan tätä viestiä kaikille kavereillesi. Mukana siis tulee koneelle virus. HUOMIO! ÄLÄ mene klikkaamaan linkkiä: - Jos et tiedä linkin alkuperää tai tarkoitusta - Linkki vaikuttaa hämärältä - "Kaverisi" käyttäytyy omituisesti antaessaan esim. tätä kyseistä linkkiä
Kyllä kyllä... Kaikki noi sivut: (kato ketkä ovat estäneet sinut) on huijauksia. Niistä tulee yleensä väärää tietoa. Ne keräävät tunnuksia talteen ja sitten niitä levitellään pitkin maailmaa.. Kirjoittakaapa googleen "msn delete checker" Tulee ainakin 20 eri sivustoa jossa on kirjoitus palkit msn id ja password. Ite löysin 5 eri urlilla olevaa sivustoa, mutta ulkoasultaan lähes identtisiä. Pitäkää huoli ettette ite mene kirjottaan nuihin ja ettei joku tuttu/perheenjäsen myöskään mene
ihan vain ohjeeksi korvatkaa noitten virus-sivujen www. alut vailla vvv: alulla niis siitä ei tuu hyperlinkkiä. Silloin kukaan ei vahingossakaan paina sitä.
Itelle tuli yheltä kaverilta viesti jossa luki että "paina tästä" ja sitten oli tuo linkki... avasin tietenkin sen, kun ajattelin että kaveri näyttää jotain, mutta aika hämärän olonen sivu oli, kysyi käyttäjätunnusta ja salasanaa, en tietenkään laittanut. Mutta en pelkällä sivulla käynnillä ole tietääkseni mitään tartuntaa saanut... Ja enpä osannat sanoa oliko kaverin viesti oudon oloinen, kun se oli ensimmäinen viesti minkä häneltä sain, edellisenä iltana lisäsin yhteystiedot itelle, enkä vielä ole edes samaan aikaan ollu messengerissä.
Jos messengerisi on samaan aikaan päällä kun vierailet sivulla se kaappaa tunnukset automaattisesti (Näin oli ainakin jollakin sivulla). Kaappauksen jälkeen sinusta tulee myös linkin levittäjä...
Juu, virukset toimivat eri tavoin ja käsitin tämän toimivan suoraan linkin klikkaamisesta. En siltikään ottaisi riskiä, jos linkki vaikuttaa omituiselta. Itse toimin yleensä niin, että otan linkin ylös ja laitan esimerkiksi Googleen hakuun sen - usein löytyy juttua juuri kyseisestä linkistä ja vielä että sen takaa löytyy virus. Toiminut minulla toistaiseksi kohtalaisen hyvin. Tietysti maalaisjärkeäkin voi käyttää. Varovaisuus on hyväksi - varsinkin jos käytät nettiä!
Yleensä tulee kyllä oltua varovainen, mutta pikku rapuloissa olin (eli ei ollut kauheasti järki matkassa), ja tosiaan en vielä ennen ollut mesen kautta saanut kyseiseltä kaverilta ainuttakaan viestiä, niin ei osannut arvata viestiä oudoksi. Messenger oli sillon auki tietenkin kun kyseistä likkiä klikkasin siitä viestistä, mutta en ole muilta kavereilta kuullut että olisin itse lähetellyt sitä viestiä eteenpäin. Enkä löytänyt koneelta mitään tartuntaa tuosta, toivottavasti ei tullut, en siis laittanut tunnuksia sinne sivulle kuitenkaan. Tuo on kyllä hyvä vinkki, että googlen kautta kattelee, ite yleensä sillon laitan osoitteet googleen jos niitä ei ole hyperlinkkinä, mutta vain siksi ettei osoiterivin valikko täytä kaikenlaisesta turhasta paskasta. Ilmoitelkaa jos tulee tästä jotain uutta tietoa...
Ja jos tuon ongelman poistamiskeinoa etsitään, niin sanoisin että ekana kannattaa vaihtaa salasanaa, ja sen jälkeen skannata kone läpi jos sattuu jotain viruksia oleen siellä.. Muutamalla kaverilla on ollu sama onkelma..
Olisko heittää jotain tippiä miten toimia jos on mennyt 'lankaan' ?? itse menin samaan huuhaan ja kone käyttäytynyt oudosti sen jälkeen muta virus scannerit ei o löytäny mitään !!??
Jep, ongelma on kuvattu jo niin monesti edellä, että lisään vain muutaman omaa konettani vaivaavan vian. Hidas käynnistys, lähes 10 min, winamp jumittaa, suoritinkäyttö toisinaan jopa 50-100% vaikkei tekisi mitään. Tämä kaikki yhtäkkiä, ei mitään ongelmia ennen tätä. Salasana on vaihdettu, eikä mitään enää lähde eteenpäin, mutta joku on pesiytynyt koneelleni. AVG Anti-virus ja anti-spyware ei löytäneet mitään, ei myöskään Spybot, A2-antimalware tai Registry Mechanic. Apu olisi nyt viisaammilta paikallaan!
Taisin kerran painaa tuota linkkiä, mutta en helvetissä alkanu pistään tietoja sinne... Silti, tekstin kautta sain sellaisen luulon, että pelkästään menemällä sivustolle saa viruksen. Olenko oikeassa vaiko väärssä?
itsekkin erhdyin menemään tälle sivulle ja annoin myös sähköpostit ja salasanat. Olisiko siis kellään mitään vinkkiä jolla pääsisin mahdollisista viruksista ym. eroon.
Siis eikö kukaan tiedä tästä asiasta mitään? Olen nyt ajanut aika monta eri ohjelmaa läpi, niin vikasiedossa kuin normaalitilassakin. Mitään ei löydy, mutta kone takkuaa yhä. Windows on asennettu tämän vuoden puolella uusiksi, joten se on vihonviimeinen keino.
Onko ihmisillä nyt siis tietoa miten kyseisetä riesasta pääsee eroon? Olen nyt siirtänyt kaikki tärkeimät tiedostot ulkoiselle ja asennan xp:n kohta uusiksi. Tarviiko minun myös vaihtaa messengeriosoitettakin? Vai riittääkö, että vaihdan salasanan? Siispä, ... jatkuuko toi ongelma mulla xp:n asennuksen jälkeenkin? Kiits taas kaikille!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHAAHAHaHAHHAAHHHAHHAHHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA, kyl ihmise on hauskoi, onneks hengittämiseen ei vaadita älykkyysosamäärää.. cheers, you made my day. ps. sry caps
OOOOOhohoo, ihiii, hahahaaaa XD Hauskaa o, tai sitten ei, ...ku on lukenu että muilla ongelma jatkuu senkin jälkeen ku on asentanu wintoosan uusiks. Kysymys kuuluu että onko ongelma wintoosassa vain omassa msn-tilissä.... JACKASS!
ThePekkis, Tuosta kommentista tuskin on kenellekkään apua, vai mitä luulet? Jätetään ne turhat kommentit forumilta pois ja puhutaan jos on asiaa.