Hei, olen miettinyt prossun ja näytönohjaimen vaihtoa... Minkähänlaista suosittelisitte, tällä hetkellä on AMD Phenom x4 9550 Quad-Core ja näytönohjain on Ati Radeon HD 3800 (1GB). En oikein edes tiedä minkä tasoisia noi tarkalleen on ja olisin valmis prossuun laittaan sen max 150€ ja näytönohjaimeen ehkä sama 150€. Ja mietin myös että kumpi noista (prossu vai näytönohjain) on "heikompi" että jos vain toisen ostaisin uuden niin kumman? ja minkähänlaisia tähän emolevyyn ACER rs780hvf saa edes kiinni? Kiitos avusta jo etukäteen!! )
Mun mielest prossuu ei kannata vaihtaa, koska näyttis tos se pullonkaula on. Vaik hd5770 näyttis tilalle n160€ , eikä varmaa merkillä niin väliä. Luulis taas jonku aikaa pelittävän.
okei. meneehän se kiinni tuohon emolevyyn? kun en näistä paljon mitään tiedä vai pitääkö tietää vielä jotain muita tietoja koneesta? kiitoksia.
Jos mahodollista ni laita tiedot koneest mitä on ni ei tuu virheelisiä neuvoja... Varmaa toi prossu kannattais vaihtaa jos kerran oot rahaa siihen varannu, esim.PhenomII 955..
Kyllä se näytönohjaimen pitäisi mennä kiinni siihen emolevyyn. Tässä on vielä varmaan Suomen halvin 5770 näytönohjain uutena kaupasta http://www.jimmspc.fi/tuote/H577FL1GD
Tota HIS:ssiä en suosittele kellekkään. Ite kun kävin täältä yhestä tietokoneliikkestä tilaamassa koneen osat ja se kokos koneen siellä niin se myyjä vaan sanos, että se on tilannu porukoille yhteensä 3 tollasta HIS:ssin HD5770 ja kaikki 3 oli valmiiks viallisia. Että mielummin maksat sen ~10€ enemmän ja otat esim. Club3D tai Asuksen vastaavan. IMO
Itse ostin huuto.netistä Intel Core Duo E8400:n 105 euroa ja kaveriksi Palit GTX 260 Sonicin 115 euroa. E8400 menee helposti 4GHz:na vakio coolerilla ja tuo Palit on tehdaskellotettu. Eli kannattanee katsella käytettynä.
Eli tarkemmat tiedot on AMD Phenom x4 9550 Quad-Core 2,2Ghz, Muistia 8GT DDR2, emolevy ACER rs780hvf, kaks näytönohjainta toi Ati Radeon HD 3850 ja HD 3200(en ees tiedä miks täs on kaks, ostanu joskus pakettina), Win vista 64bit home premium, kiintolevy 2x 500GT, koneen malli on Acer Aspire M5201. Maksanut aikoinaan n. 630€